• Latest

Системот за испорака на работ на колапс, кој е виновникот

December 9, 2017

ГРАЃАНСКИ ФОРУМ (РЕАКЦИИ): Граѓаните им порачаа на властите дека тие ги избираат, но и ги менуваат, помалку да се сликаат за „сработеното“, да се одмота клопчето за Кочани и да си заминат што побргу

June 16, 2025
The History of the Secret Intelligence Service (5010833921).jpg Фото: wikimedia commons

MИ6 назначи прва жена шеф во 116-годишната историја

June 16, 2025
Крешник Ајдини, граѓански протест, декември, 2014 година

Две години без Крешник

June 16, 2025
Фото: ВМРО-ДПМНЕ

Тошковски: Македонија е безбедна држава, jа намаливме стапката на криминал во државата

June 16, 2025
Одавање почит во Скопје за настраданите во пожарот во Кочани / фото: ЦИВИЛ Медиа

Родители на починатите во пожарот во Кочани бараат од ОЈО појаснување на обвинението

June 16, 2025
Фото: Скриншот од видео на WTHR

Почина демонстрантот застрелан на протестот „Без кралеви“ во Солт Лејк Сити

June 16, 2025
Фото: МИА

Инженери на Република Македонија: Ниту една државна институција нема увид во конфигурациските параметри на броилата

June 16, 2025
Фото: MEF25

Скопје домаќин на форум за енергетската транзиција на Западен Балкан – МЕФ25

June 16, 2025
Last Crude Oil Tanker at Shell Haven - geograph.org.uk - 605835.jpg Фото: wikimеdia commons

Цените на нафтата пораснаа по ескалацијата на конфликтот меѓу Израел и Иран

June 16, 2025

Над 550 компании директно ќе бидат вклучени во практична обука на учениците што ќе се запишат во дуалните паралелки

June 16, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ВЕСТИ

Системот за испорака на работ на колапс, кој е виновникот

December 9, 2017 09:45
in ВЕСТИ
Share on FacebookShare on Twitter

Дојче Веле, Берлин

Интернет-трговијата веќе ги промени не само нашите навики, туку и тоа како изгледаат нашите градови.

Пакети има толку многу, особено сега, пред Божик, што целиот класичен систем на достава е на работ на колапс.

Во минатото, пред Божик, само бабите им праќаа по пошта џемпери на внуците, кои сами ги плетеле. Подарокот се испраќаше по пошта само „во крајна нужда“, односно кога семејството не може да го помине празникот заедно. А денес?

Во текот на 2016 година, во Германија, е надмината границата од три милијарди пакети кои биле испорачани на некои од осумдесет милиони жители на земјата. Тоа значи дека секој жител на Германија, во просек добил речиси 40 пакети! Оваа година, се очекуваат 3,3 милијарди пратки – само пред Божик треба да бидат доставени секојдневно „значително повеќе” од 15 милиони пакети.

Овој пораст првенствено е  резултат на интернет-трговијата, која расте и се развива со вртоглава брзина: Веќе имавме ист број пакети во текот на летото, како и во најголемите гужви за време на минатиот Божик, вели Оливер Протман, претседател на Здружението на интернет-продавачи.

Со други зборови, ако овој раст продолжи, дури и она што деновиве се нарекува „гужва“, следното лето би можело да стане секојдневие. И тогаш следниот Божик, уште повеќе пакети – и уште повеќе хаос.

– Имаме траен логистички проблем, мораме итно да најдеме решение, предупредува Протман.

Еден куп проблеми

Проблеми навистина има толку многу, што е тешко да ги наброите. Недостасуваат луѓе за испорака, на пример. Околу 219.000 работници минатата година во Германија ја работеле таа работа и се уште се барани, иако не во оној процент за кој се зголемува бројот на пакетие или 10 отстогодишно.

Покрај тоа, само двете најголеми служби за достава имаат своја, трајно вработена работна сила, плаќајќи ги сите предвидени надоместоци. Останатите три служби зависат од „слободните соработници”, а тие често се луѓе од источниот дел на Европа кои се мизерно платени за работата што ја работат.

Тие обично не го знаат местото за испорака, понекогаш не знаат германски, па слабо говорат и англиски јазик – се со цел, само да биде евтино кога купувачот на интернет одлучува од кој доставуваќ ќе порача нешто, бидејќи клиентот, како по правило, одлучува да „кликне” на најевтиниот. Таквото нелегално вработување веќе доведе до полициски рации, но тешко дека ќе се запре овој тренд.

Проблем е и фактот што на почетниците и странците во службите за достава обично им се даваат најтешките области во градовите – односно во предградијата со семејни домови, каде што обично треба да одат на долги растојанија од куќа до куќа или старите центри на градови со четири-пет ката – без лифт. Бидејќи не ја знаат областа за испорака, а понекогаш и јазикот, практично им е невозможно да ги испорачаат сите пакети што им се доделени.

Тука има и здравствени проблеми: тие треба да бидат физички силни за да го носат сиот тој товар Тоа, ни се сите можни роботи кои испорачуваат пакети од воздух не можат да го решат.

Хартивче наместо пакет

Тогаш решението е да лажат – едноставно вметнување на „известување за испорака” во сандачето, дури и тогаш кога корисникот дома чека на пакет кој му е неопходен. Само во покраината Северна Рајна Вестфалија службата за потрошувачи во изминатите две години има добиено повеќе од 20.000 бесни пораки за судбината на нивните пакети. И уште полошо: контролната служба на германското Федерално биро за мрежи, само годинава добила околу 5.000 жалби.

А тие, по правило, се сериозни работи: кражба, значителна штета или исчезнување на пратката. Единствено што ни таа служба не може ништо да направи: доставната служба мора само да даде причина дека сака да го реши спорот – и ништо друго. Тие дури немаат овластување да ја казнат таа служба.

А тука е и проблемот во градовите: кога во тесните улички во центарот ќе пристигне доставно возило  на ДХЛ, УПС, ДПД, Хермес и ГЛС, тогаш сообраќајот едноставно запира. Хорнично нема паркинг места, и ако накратко непрописно го запрат возилото тогаш другите возачи автоматски се во неволја.

Дојче пакет-динст-служба која инаку е во сопственост на францускиот Ла пост, затоа бара доставните возила да имаат право да користат и јавни места за паркирање. Директорот на таа служба, Борис Винкелман, предупредува дека во догледна иднина, решението можеби ќе треба да биде дека ако купувачот сака да му биде испорачан пакететот до неговата врата., тогаш ќе треба повеќе да плати.

Со тоа се согласува и службата Хермес, која исто така единствено решение гледа во тоа пакетите воопшто да не се испорачуваат по домови, туку на на места за дистрибуција до граѓаните, во таканаречените „микродепоа“, како што ги нарекува директорот на Хермес, Френк Рауш.

Се мора да биде евтино

Но, и тука се во прашање парите. За потрошувачите, според пресметката на ДПД, тоа, би значело дополнителни 50 центи. Тоа може да биде причина на екранот да се кликне опцијата „Сам го преземам пакетот“, но проблемот е што, особено помалите доставни служби, штедат и кога станува збор за доставни места: често е тоа некој киоск чиј сопственик добива мизерен надомест за пакетот да го испорача до вистинскиот примател.

Поради тоа, такви места има премалку, а постоечките обично не изгледаат како да се од 21 век.

Доставните служби, од друга страна, се сооќени со конкуренцијата: гигантот на интернет-трговијата Амазон во САД и Велика Британија веќе ја покрена службата Амазон флекс. Тие пратките воопшто не ги испраќаат на класичен начин, но тоа е еден вид „Убер доставна служба“: секој што сака, може да учествува во испораката со сопствено возило и за тоа добиваат одредена, а не многу голема сума.

Предноста е во тоа што испораката се врши и во недели и на празници, што, по правило, е невозможно во „класичните” поштенски услуги, но и поради синдикатите. Но, Амазон не е познат по тоа дека води грижа за правата на работниците.

Така се врши притисок на доставувачите да не размислуваат за зголемување на надоместот – бидејќи други размислуваат за алтернатива: германскиот синџир на супермаркети Реве нуди, на пример, достава на намирници до домовите.

Свежо овошје и зеленчук едноставно е невозможно да се испрати на класичен начин, така што испораката се врши со сопствена служба. И таа се шири. И нивните доставни возила ќе стојат на улиците додека стоката не се испорача некаде на третиот кат без лифт.

извор: МИА

Содржините кои ЦИВИЛ ги презема од други извори не подлежат на лиценцата Creative Commons 1.0, инаку вообичаена за содржините кои ги објавува оваа медиумска платформа. Ве молиме, консултирајте се со изворот за преземање на таквите содржини.

Print Friendly, PDF & Email
Tags: Интернетиспоракаколапс
Share35Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Фото: Принтскрин од емисијата „Бизнис 21“ на ТВ21

    Славески: Мизерно е да ме прашувате за мојата плата од 3.000 евра, никој не ме прашува за гладувањето во САД додека студирав

    495 shares
    Share 198 Tweet 124
  • Вучиќ не ја потпишал декларацијата од самитот во Украина за да не ја „предаде Русија“, понуди помош за реконструкција што предизвика потсмев во Србија

    221 shares
    Share 88 Tweet 55
  • УНХЦР: Во светот има 122 милиони насилно раселени лица

    111 shares
    Share 44 Tweet 28
  • Османи до Мицкоски: Можеш да вреѓаш, да се закануваш, да фрлаш клетви и анатеми, да колнеш, но, ние Албанците не сме гости во оваа земја туку домаќини

    104 shares
    Share 42 Tweet 26
  • Предлогот од ЛДП за воведување една изборна единица на 53. седница на Собрание

    98 shares
    Share 39 Tweet 25

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ