• Latest
Добро утро со Орданоски

До победата и по неа!

July 3, 2020

Од Голема блокада до Голема Србија

July 1, 2025
Антивладини протести, Белград, 28 јуни 2025 (фото извор: видео во живо, ТВ Информер)

РЕАКЦИИ: Поддршка за студентите во блокада – време е Вучиќ да падне

July 1, 2025
Фотомонтажа; Скриншот од Влада на РСМ

ПРАШАЊЕ НА ДЕНОТ: Што мислите за работата на владата во текот на првата година?

July 1, 2025

За Кос членството во ЕУ е најдобар начин да се заштити идентитетот, културата и јазикот на Македонците, Мицкоски очекува секаков инженеринг во ЕП

July 1, 2025
Фото: Скринчот од вифро на каналот Астра на Х

Украински дронови „со хируршка прецизност“ нападнаа руска фабрика на 1.300 км оддалеченост, на Крим уништени скапи руски системи за воздушна одбрана 

July 1, 2025

Самит на ЕУ и Западен Балкан: Седумдесет и пет отсто од договорените реформи со земјите од региoнот се или имплементирани или се во тек

July 1, 2025

Гладните ќе влезат ли во „електронскиот“ попис?

July 1, 2025
Фото: ВИ

ЦИВИЛ: Русија ја претвори Украина во бојно поле на страдање – светот мора да застане на страната на правдата и човештвото!

July 1, 2025
Марта Кос (Фотографија: Скриншот од видео МИА)

Кос: Европа не може да биде обединета без Западен Балкан

July 1, 2025

Фајнанс тинк за ребалансот на Буџетот: Проектираниот раст на даночните приходи амбициозен

July 1, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home СЛОБОДНА ЗОНА ДОБРО УТРО СО ОРДАНОСКИ

До победата и по неа!

July 3, 2020 07:01
in АНАЛИЗИ, ДОБРО УТРО СО ОРДАНОСКИ, СЛОБОДНА ЗОНА
Добро утро со Орданоски

Добро утро со Орданоски

Share on FacebookShare on Twitter

пишува: САШО ОРДАНОСКИ

На десет дена пред изборите, сите сериозни истражувања за расположението на гласачите покажуваат стабилни трендови на умерено водство на коалицијата „Можеме“ пред коалицијата „Обнова“, релативна изедначеност кај двата главни натпреварувачи во албанскиот блок и пристојна решеност на гласачите да излезат на денот на изборите и да гласаат. Персонално, пак, лидерот на СДСМ има значителна предност пред лидерот на ВМРО-ДПМНЕ, што значи дека поддршката за Заев ја „натфрла“ поддршката за неговата партија, а поддршката за ВМРО е поголема од поддршката за самиот Мицкоски.

Единствената валидна проверка на овие статистички соодноси ќе се случи на 15 јули. Во изминатите години, тоа е светски тренд, истражувањата на јавното мислење не се покажувале секогаш како сигурна алатка за предвидување на изборните или референдумските резултати. Анкетираните, имено, се воздржуваат да ги кажат своите вистински ставови или, дури, и директно лажат во проценти коишто не се забележани во изминатите децении на модерните демократии. Примери за гласачки изненадувања, наспроти анкетни предвидувања, има многу.

Ова треба да е поука за сите, а особено за предизборните „победници“ од СДСМ и нивните поддржувачи: победите се прогласуваат после броењето на гласовите, а не со собирање на предизборните статистики. Кај „анкетните“ победници секогаш има еден ризик дел од оние кои би ги гласале, уверени пред изборите дека нивната опција победува, на денот на гласањето да остават граѓанската должност да им ја заврши некој друг, додека тие би бистреле политика некаде на кафе. Од друга страна, и кај „анкетните“ губитници има проблем, бидејќи дел од нивните поддржувачи, пак, не сакаат да губат време на гласање кога истражувањата предвидуваат дека тој напор им е за џабе.

Но, бидејќи овие македонски меѓупартиски соодноси се одржуваат со месеци наназад, јасно е дека стратегиите во кампањите се обмислувани врз тие предвидувања. СДСМ води, главно, позитивна кампања, за да мотивира педесет до сто илјади гласачи вон својата партиска „командировка“ да излезат на избори и да ги поддржат нивните главни политики.

ВМРО води исклучиво негативна кампања насочена на политички и карактерен „атентат“ на Заев (кој, памтите, значително води во јавната поддршка пред Мицкоски и ја натфрла својата партиска гласачка база), за да ги мотивираат истите педесет до сто илјади гласачи на денот на гласањето да си останат дома, за да не гласаат за СДСМ, бидејќи и така не би гласале за ВМРО. Другото е прашање на партискиот изборен мобилизирачки список.

Што ќе се смени во претстојните десет кампањски дена?

Методолошки, ништо. Од викендов ќе почнат да се објавуваат уште подегутантни прислушувани или снимани разговори (се направија пазарења и во Солун, одеше таму една жена во службен автомобил на една македонска банка, кај двајцана пребегани осуденици, па белки нешто од пред 3-4-5 години ќе се измонтира и од тие „валидни“ извори), а којзнае и дали „портфолиото“ на Кичеец е до крај презентирано… Бидејќи досегашните тези и јавни настапи на кандидатите на „Обнова“, кои „бркаат резултат“, се мошне неубедливи – тоа е истата екипа што ги изгуби и референдумот и претседателските избори – надежта е дека Заев ќе се дезавуира „телефонски“, макар според принципот држи-воду-док-избори-оду.

Ќе успее ли таа „црна“ стратегија?

Можеби да, можеби не, но шансите за „Обнова“ ќе беа поголеми, да не беше самиот Мицкоски толку слаб (заради што можеби и разликата меѓу него и Заев се зголемува, а не се намалува), а и да не беа севкупните изборни пораки на опозицијата очајно „исплакнати“. Не верувам дека, на пример, Сиљановска-Давкова или Дурловски можат едно ливче да затресат на годинешново изборно „дрвце“, во споредба со забавата што ја приредуваат евангелистот од „Интегра“ или национал-социјалистот од „Левица“ кои, секако, рефлектираат на гласачите на ВМРО-ДПМНЕ.

А што ќе се случи со предизборното трикче за „премиер Албанец“?

Признавам, немам целосен увид во таа збрка, впечаток е дека напорот на ДУИ до сега не импресионира. Го „цедат“ Зибери до последна капка, бидејќи Ахмети им е „сув“ како прекланска чадена харинга. Па, сепак, изборниот потенцијал на ДУИ – што е комбинација на бројни државни „абоненти“, развиена националистичка демагогија и добра контрола на теренот – не треба да се потцени, бидејќи тие се виртуози во зграпчување на изборниот (и постизборниот) момент.

Сè на сè, да се вратам на темата, предизборните истражувања на јавното мислење се најдобриот начин да се направат погрешни изборни проценки со 50% точност. Другата половина треба да се одработи до последниот предизборен ден.

 


Сите права се задржани.  ЛИНК: Услови за користење, авторски права и заштита на приватноста. Тесктот е личен став на Авторот.
Print Friendly, PDF & Email
Share70Tweet44Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Костадинов до Латас: Кога ќе ја чепнеш честа на мојот мртов татко, правдата не се моли. Се зема.

    107 shares
    Share 43 Tweet 27
  • Едногодишен помен

    98 shares
    Share 39 Tweet 25
  • Дијаспората веќе не е „нерезидент“ – Одлука на Уставен што менува правила

    93 shares
    Share 37 Tweet 23
  • (ВИДЕО) Нов гаф на Сиљановска Давкова – го помеша Марко Рубио со Џеј Ди Венс, кого го нарече Ди Џеј

    93 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Сервилност или велемајсторски дипломатски потег – дали Руте последен се смее

    90 shares
    Share 36 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ