• Latest

МОН: Не укинуваме ниту една научна дисциплина, учениците треба да стекнат знаења и да научат да размислуваат

December 17, 2020

24 ЧАСА: „Битката“ на Трајко Славевски за гувернер на Народна банка; Со задолжување од 6 милјарди евра – јавниот долг над 115%; Светот соочен со невиденo насилство

May 22, 2025

Дунда: Живееме во време на длабоки промени – последната шанса на Европа да води

May 22, 2025

Поднесени две обвиненија за предметот „Онкологија“ – опфатени двајца екс директори и четворица лекари онколози

May 22, 2025

СДСМ против, ВМРО-ДПМНЕ ќе го поддржи Трајко Славевски за гувернер на НБМ

May 22, 2025
фото: скриншот ДИК

ДИК изгласа одлука за ангажирање лица во работна група за обработка на избирачки список и серверска и мрежна инфраструктура

May 22, 2025

Молк во костуми

May 22, 2025

Бојстер: Без слободни и независни медиуми, демократијата не може да функционира

May 22, 2025
Фото: ВИ

РЕАКЦИИ: Не е „стратешки договор“ – станавме економска колонија; Како да сме зеле кредит од приватна лихварска штедилница – без јасни услови и без референдум

May 22, 2025

Светот соочен со највисоко ниво на насилство во последните децении

May 22, 2025
Ресман: Украина се бори за сите нас

Ресман: Украина се бори за сите нас

May 22, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ОПШТЕСТВО

МОН: Не укинуваме ниту една научна дисциплина, учениците треба да стекнат знаења и да научат да размислуваат

December 17, 2020 12:34
in ВЕСТИ, ОПШТЕСТВО
Share on FacebookShare on Twitter

Реформите кои се подготвуваат во основното образование не значат укинување на ниту една научна дисциплина. Напротив, со нив се подобрува концептот на кој учениците ќе ги изучуваат сите предмети, соопшти Министерство за образование и наука.

Новото основно образование на ученикот ќе му даде целосна слика за одреден настан или тема, наведува МОН, што се постигнува со интердисциплинарен и интегриран пристап, односно поврзување на информациите од повеќе предмети.

– Ваквиот пристап им овозможува на учениците полесно да ги поврзат наставните содржини со реалноста и да ја согледаат смислата на она што го учат. Министерството за образование и наука ги основа овие реформи врз современи концепти и приоди, а со цел учениците да се стекнат со знаења од сите области – историја, географија или содржини од друга научна дисциплина. Но, тоа ќе биде на начин прилагоден на нивната возраст, начин кој ги руши строгите граници меѓу дисциплините и го претставува светот, процесите и појавите во нивната поврзаност и единство, информира МОН.

Министерството посочува дека ваквите наставни планови успешно функционираат во речиси сите земји во Европа, Америка, Австралија, односно во наставниот план на ИБ-програмата.

– Во овој момент, пред јавната расправа се зборува и презентира концепт. Конкретните наставни програми во кои ќе бидат поставени очекуваните резултатите од учењето, а врз основа на нив и содржините што учениците треба да ги совладаат од одделните научни дисциплини (историја, географија, граѓанско образование) ќе бидат дефинирани понатаму. Во овој процес, при изработката на наставните програми, ќе бидат вклучени универзитетски професори и наставници од соодветните области, наведува МОН.

Министерството додава и дека согласно истражувањата, извештајот на ОЕЦД за нашата земја, како и резултатите од меѓународните студии, постигнувањата и знаењата на нашите ученици се меѓу најниските на листата на учесници во тие студии и дека тоа е директна последица на начинот на кој е оформен образовниот систем.

– Учениците учат факти, не умеат да ги поврзуваат информациите и знаењата од различните дисциплини што ги добиваат преку изучувањето на различни наставни предмети во основното образование. Затоа е особено важно да се промовира учењето преку истражување кое е можно единствено преку интеграција и интердисциплинарно изучување. Тоа е начинот да го подобриме образованието и негуваме креативни и иновативни ученици, соопшти МОН по реакциите за новините во најавената концепција за основно образование.

Print Friendly, PDF & Email
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Љупчо Георгиевски, претседател на ВМРО НП (Фотографија: Џ. Дерала/ЦИВИЛ)

    Георгиевски: За време на геноцидот во Сребреница, најголемиот дел од македонското општество беше наклонет кон Србија, за што секој искрен Македонец треба да се срами

    98 shares
    Share 39 Tweet 25
  • 24 ЧАСА: Поставена скулптурата „Горчливото сеќавање на детството“ во паркот „Украина“ во Чаир; Обвинителката Ристоска бара јавно извинување од Латас; Велика Британија ги прекина разговорите за слободна трговија со Израел поради војната во Газа

    94 shares
    Share 38 Tweet 24
  • ФБИ: Фаталната експлозија во близина на клиниката за плодност во Палм Спрингс е терористички чин 

    89 shares
    Share 36 Tweet 22
  • Приведени четири лица од групата „Беланоца- Барон“, осомничени за убиства на „Пластичарска“ и Грција

    88 shares
    Share 35 Tweet 22
  • Кривична за Милчо Манчевски и неговата „Банана филм“ – обвинителството ја почна постапката

    88 shares
    Share 35 Tweet 22

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ