• Latest
Фото: МИА

На парламентарните избори се основале онлајн портали за да искористат државни пари, иако немале никаква врска со медиумите

January 27, 2025

САД одбија да учествуваат во ревизијата на ОН за човековите права

November 7, 2025
Мирослав Јовановиќ - Слободен печат, панел „Уставни измени - Исток или запад“, 29 јуни, 2023
фото: Д. Муратов

Каде го загубивме чувството за срам?

November 7, 2025

Данска планира да воведе минимална возраст за користење социјални мрежи

November 7, 2025
Кривичен суд - Скопје

Притвор за четири лица осомничени за поткуп во врска со ИПАРД програмата

November 7, 2025
Фридрих Мерц (фото извор: Wikimedia)

Мерц најави милијарди за фондот за тропските шуми на КОП30

November 7, 2025

Извештај за проширување: Што е следно за земјите кандидати за членство во ЕУ

November 7, 2025
Фото: Скриншот

Собранието констатира нови мандати за тројца пратеници

November 7, 2025
Zohran Mamdani
Source> Wikimedia commons

Мамдани со поддршка од двајца милијардери – наспроти десетици зад Куомо

November 7, 2025
Фото: wikimedia commons

Ништо од бизнисот: Ганвор Груп ја повлекува понудата за подружниците на Лукоил откако САД ја нарече компанијата „руска марионета“

November 7, 2025
Скриншот од видео на Canal 26

Кремљ ги вклучува окупираните делови од Украина во рускиот Јужен воен округ, во услови на обновен мобилизациски притисок

November 7, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ПРОЦЕСИ ИЗБОРИ

На парламентарните избори се основале онлајн портали за да искористат државни пари, иако немале никаква врска со медиумите

January 27, 2025 15:37
in ВЕСТИ, ИЗБОРИ, ПОЛИТИКА
Фото: МИА

Фото: МИА

Share on FacebookShare on Twitter

На последните парламентарните избори во земјава се основале голем број организации за користење на државни средства кои не се поврзани со медиуми. Експертот за финансирање на избори Сем Пауер вели дека она што го утврдиле во однос на онлајн просторот е дека се формирале многу вакви организации кои немале никаква врска со медиумите, а кои искористиле пари од државата.

– Главната работа што ја утврдивме во однос на онлајн порталите е дека е голема веројатноста оти се основаа голем број организации за да ги искористат државните средства, иако немаа никаква историја поврзана со медиуми и веројатно само го користеа системот во Македонија за да земат пари од државата и потоа истите да ги злоупотребат. Кога разговаравме со заинтересираните страни, тие рекоа дека многу веројатно државните средства се злоупотребуваат од такви политички претприемачи. Што прават тие? Ќе отворат портал на интернет, ќе земат пари од државата и потоа нема никакво учество во политичкиот систем, посочи Пауер на денешниот брифинг во рамки на проектот „Пари, медиуми и избори во Северна Македонија“ во организација на Метаморфозис Фондација и Меѓународната фондација за изборни системи (ИФЕС)

Пауер истакна дека подготвиле извештај во кој се дадени голем број на препораки кои, како што посочи, имаат за цел да ги затегнат правилата за распределувањето на јавните финансии за време на изборните кампањи.

– Првата препорака се однесува на критериумите за доделување средства да бидат во согласност со европската норма, да зависат од бројот на гласови и усвоени во Собранието. Втората препорака е методологијата како се доделуваат средствата да биде транспарентна и да формира тело кое ќе биде надлежно да го следи доделувањето на средствата. Трета препорака се однесува на тоа да им се овозможи на помалите партии поголем простор за да можат повеќе да се презентираат пред гласачите. Друг дел од нашиот проект е да се разгледаат начините на кои јавните пари може да се искористат во рамки на родовата и социјалната инклузија на поефективен начин. Се повеќе земји, вклучително и во Западен Балкан, ги користат јавните средства за да ја подобрат родова застапеност во политичките партии и медиумите, рече Пауер.

Пауер потенцира дека утврдиле говор на омраза во текот на изборните кампањи и дека неопходни се измени на Изборниот закон за да се спречи говорот на омраза.

– Имавме еден тим кој конкретно работеше на истражување посветено на говорот на омраза и социјална инклузија и тие препорачаа измени во Изборниот законик со цел да се забрани секој говор на омраза на тие портали што се финансирани со јавни средства, но и пошироко во онлајн рекламирањето и кампањите, рече Пауер.

Според наодите од спроведениот мониторинг кај онлајн медиумите, 150 од онлајн порталите или околу 60 проценти публикувале платено политичко рекламирање. Во однос на онлајн рекламирањето за време на парламентарните избори, бројките покажуваат дека се потрошени 811 илјади евра јавни пари.

Од податоците од  Мониторингот на покривањето на парламентарните избори  во 2024 година на информативните интернет портали во Северна Македонија спроведено од Фондацијата Метаморфозис се посочува дека политичките партии ги користат јавните субвенции наменети за рекламирање во кампања за да ги прераспределат на медиуми со позитивна уредувачка политика за нивните кампањи, првенствено според обемот на покриеност и тонот на известување.

– Поради тоа, информативните интернет портали (ИИП) проактивно се мотивирани попозитивно да известуваат за да воспостават поблиски релации со учесниците во изборите. Медиумите кои известуваат позитивно за кампањата и кандидатите генерално се вклучени во листата на приматели на средства од конкретните партии. ИИП со критичка уредувачка политика кон одредени партии или коалиции, беа видливо отсутни од партиските листи за ИИП кои објавуваат политичко рекламирање. Изборот на медиуми за рекламните банери во голема мера беше предодреден од политичкото расудување, отколку од логиката за политички маркетинг за да се зголеми онлајн видливоста на учесниците во изборите и да се допре до поголем број на потенцијални гласачи. Исто така, очигледно е дека помеѓу ИИП кои имале рекламен простор нарачан само од една од двете партии, најбројни се оние ИИП во кои ВМРО-ДПМНЕ
нарачале рекламни банери. Слична е состојбата и во однос на споредбата меѓу двете водечки коалиции во албанскиот политички блок – ДУИ и ВЛЕН/ВРЕДИ, каде што се очигледни истите практики да се купи рекламен простор на ИИП првенствено или исклучиво од едната или другата коалиција, се посочува во мониторингот.

Како што се потенцира во анализата на Метаморфозис, јазичната бариера е значително отсликана во прикажувањето на рекламните банери, бидејќи повеќето партии се фокусирале да допрат до гласачите на нивниот мајчин јазик, македонски или албански. ВМРО-ДПМНЕ и СДСМ објавиле најголем број рекламни банери во медиумите на македонски јазик и само во пет медиуми на албански јазик (ВМРО ДПМНЕ во 5, а СДСМ во 2), додека партиите од албанскиот блок, ДУИ и Влен објавиле рекламни банери во еден (1) медиум на македонски јазик, пишува МИА.

Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Љубомир Костовски (фото: Б. Јордановска / ЦИВИЛ)

    Избори во кои на Кочани му избраа градоначалник

    190 shares
    Share 76 Tweet 48
  • (ФОТО) Како ќе изгледа документот за идентификацискиот број за граѓаните на „Отворен Балкан“

    113 shares
    Share 45 Tweet 28
  • Од Русија со „братска љубов“: Срцепарателните изјави на Песков  во македонските медиуми

    100 shares
    Share 40 Tweet 25
  • ОБСЕ/ОДИХР: Кампањата во вториот круг беше повоздржана од првиот круг, со одделни случаи на лични напади

    94 shares
    Share 38 Tweet 24
  • Последни часови од гласањето: Гласачите во клучните трки се незадоволни од Трамп и загрижени за економијата, покажуваат излезните анкети на CNN

    89 shares
    Share 36 Tweet 22
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ