На еден месец до крајот, Доналд Трамп и Камала Харис остануваат речиси изедначени во анкетите на бојното поле.
Сличностите завршуваат тука.
Харис води кампања околу три пати поголема од Трамп, според неодамнешните извештаи за трошоците. Таа објави 263 милиони долари во реклами помеѓу крајот на конвенцијата на демократите и 4 октомври, што е речиси 2½ пати повеќе од 109 милиони долари потрошени од Трамп, според AdImpact.
Таа може да се пофали со повеќе персонал, повеќе волонтери, поголема сурогат операција, повеќе дигитално рекламирање, пософистицирана програма за организирање базирана на паметни телефони и дополнителни пари за необични ѕвона и свирки кои обично се резервирани за лансирање на корпоративни производи и професионални спортски првенства. Светлосното шоу со дрон на Харис неодамна прелета над Филаделфија. Нејзините присутни на митингот често добиваат светли нараквици за поп-концерт. Се планираат дури и информативни реклами кон крајот на октомври да се емитува на swing-state емитувачките мрежи.
Скалата на нејзината финансиска предност е поголема од сè што Трамп се соочи во неговите две претходни трки за Белата куќа. Кога се комбинираат трошоците за кампањата и националните партии, Харис е далеку пред Трамп отколку Хилари Клинтон во овој момент во 2016 година, Џо Бајден во овој момент во 2020 година, додека Барак Обама беше пред неговите републикански противници во неговите две трки за Белата куќа, според анализа на Вашингтон пост.
Кога рекламирањето од надворешни групи се додава на координираните кампањи на кандидатот, демократите потрошиле 225 милиони долари повеќе за претседателско рекламирање помеѓу крајот на конвенцијата на демократите и 4 октомври – или речиси 1,8 пати повеќе од 294 милиони долари потрошени од републиканците, според AdImpact.
Демократите потрошиле 97 милиони долари на десктоп и мобилни претседателски реклами во тој период, надминувајќи ги републиканците за 34 милиони долари. Овој циклус, тие потрошија вкупно 278 милиони долари на реклами на Facebook и Google за претседателската трка, што е речиси три пати повеќе од вкупниот број на републиканците. Иако тие ги надминаа и републиканците во 2020 година, нивната предност тогаш беше помала.
Осум од 10-те најдобри политички огласувачи во изминатите 90 дена на Мета, компанијата што ги поседува Фејсбук и Инстаграм, беа од страници на кои беше објавено одрекување за Харис или за поранешната кампања на Бајден. Двајцата републикански огласувачи во првите 10, кампањата на Трамп и Американците за просперитет, беа потрошени со разлика од 10 спрема 1 до 3 октомври од останатите осум – 89 милиони долари за демократите и 8 милиони долари за републиканците.
Но, јазот во трошоците не направи малку за да се отвори трката во корист на демократите досега. Трамп останува далеку подобро позициониран во овој момент во анкетата за трката отколку што беше во истиот момент во 2020 година. Стратезите на кампањата на Харис остануваат убедени дека ова ќе бидат тесни избори, решени со мала разлика во неколку држави, и дека нивните значителни трошоци ќе бидат важни.
„Отсекогаш знаевме дека ова ќе биде тесна трка, па изградивме кампања која може да победи во неа“, рече портпаролката на кампањата на Харис, Лорен Хит. „Се чини дека нашата стратегија ќе биде многу поуспешна од планот на Трамп да ви испрати странец на врата еден месец пред денот на изборите. Гласачите можат да ја направат разликата помеѓу некој што се обидува да го заработи нивниот глас и некој што ги зема здраво за готово“.
Пост просекот на јавните државни анкети покажува дека Харис води со два или три поени во Висконсин, Мичиген и Пенсилванија, додека Трамп ужива предност од два поени во Аризона и Џорџија. Распонот во Северна Каролина и Невада е помал од еден процентен поен. Секоја држава е во рамките на грешка во гласањето со нормална големина од 3,5 поени и може да оди во кој било правец.
Тие бројки ја одржуваа високата доверба во предизборниот штаб на Трамп во Вест Палм Бич, Флорида, дури и кога се наоѓаат безуспешно во секојдневните воздушни и копнени битки.
Некои републиканци блиски до Трамп се загрижени дека ако гласањето остане тесно, структурниот јаз би можел да влијае на исходот во последните недели, каде што разликите во одѕивот може да се покажат како одлучувачки. Овие советници ја повикаа кампањата да потроши повеќе за напорите за излез на гласањето. Трамп им порача на своите стратези да се фокусираат не само на напорите за преземање, туку и на програмата за следење на „изборниот интегритет“ од 175.000 доброволци, која директно не ги тера гласачите на гласање. Сака да има пари и за изборни предизвици и тужби, рекоа овие луѓе.
Лара Трамп, снаата на претседателот и копретседател во Националниот комитет на Републиканската партија, изрази загриженост дека кампањата на Трамп треба да троши повеќе на дигитални реклами, според луѓето кои разговарале со неа. Самиот Трамп одржува серија собири на средства во последниот месец од трката, обидувајќи се да собере повеќе за неговата кампања.
Двајца други оперативци вклучени во напорите на кампањата рекоа дека биле изненадени од тоа колку повеќе реклами виделе за Харис отколку за Трамп во некои од свинг државите при посетата.
Водачите на кампањата на Трамп тврдат дека ги имаат ресурсите што им се потребни, тврдејќи дека ги надминале сопствените внатрешни буџети за собирање средства, кои секогаш претпоставувале повеќе демократски ресурси. Тие тврдат дека способноста на Трамп да привлече слободно внимание преку покривање вести и социјалните медиуми го надоместува неговиот недостаток во платено рекламирање и достапност.
„Доколку парите беа крајниот одредувач на победникот на националните избори, Хилари Клинтон ќе го завршеше својот втор претседателски мандат“, рече Џејмс Блер, политички директор на кампањата на Трамп. „Нашата работа е да најдеме начин да победиме без разлика, и јас сум сосема убеден дека го имаме патот да го направиме тоа и ресурсите што ни се потребни за да го направиме тоа“.
Харис – кој влезе во кампањата кон крајот на јули како релативно недефиниран политичар – досега има многу повнимателен пристап кон медиумите, иако нејзиниот тим вели дека ќе направи повеќе интервјуа во наредните недели, со планирано интервју за седење на „60 минути“ на CBS и други можности со локални вести во клучните држави. Двајцата кандидати патуваат низ земјата за јавни настани со приближно слично темпо откако Харис влезе во трката, според анализата на Пост.
Но, нејзиниот тим признава дека тие дејствуваат во релативно замрзнато гласачко тело, при што и двете операции се фокусирани на малиот дел од гласачите во клучните држави кои сè уште не одлучиле дали ќе гласаат и за кого ќе гласаат.
Во оваа оценка, помошниците на Харис веруваат дека Трамп има повисок рид да се искачи, бидејќи политичкото престројување во последната деценија им овозможи на демократите да влезат меѓу повеќе вообичаени гласачи. Тоа е една од причините зошто демократите веруваат дека ги надминале очекувањата на среднорочните избори во 2018 и 2022 година.
Кампањата на Харис кон крајот на септември тврдеше дека има 330 канцеларии и повеќе од 2.400 вработени. Тие завршија 25.000 викенд-волонтерски смени на последниот викенд од минатиот месец, контактирајќи со над 1 милион гласачи во текот на три дена и го завршија 100.000-тиот настан од кампањата. Блер рече дека кампањата на Трамп има повеќе од 300 канцеларии „Trump Force 47“ за стотици платени вработени. Кампањата на Трамп, исто така, тврди дека има 30.000 високо обучени волонтери капетани, покрај другите волонтери.
И двете кампањи имаат мрежи на надворешни групи кои вршат теренска работа за да им помогнат на своите кандидати, иако таа работа е потешко да се следи и тие работат на различни модели. Една група, America PAC, која беше организирана во корист на Трамп од страна на извршниот директор на Tesla, Илон Маск, потрошила околу 17 милиони долари во септември, според обелоденувањата на федералните трошоци.
извор: Вашингтон Пост