• Latest
Фото: БРИФ

Барби прва почна…

July 26, 2023
Фото: МИА

ЕУ со поддршка за Меѓународниот кривичен суд по санкциите од САД

June 6, 2025
Фото: Креирано со ппомошна ВИ

Односот Трамп-Маск се распаѓа со меѓусебни навреди и закани

June 6, 2025
Трагедија во кочанската дискотека Пулс, 16 март 2025 (фото извор: скриншот од снимка на ТВ Кочани)

Од Клиничкиот центар во Белград отпуштени последните два пациента поврдени во пожарот во Кочани

June 6, 2025

Усвоен план за подобро справување со сајбер напади и кризи во ЕУ

June 6, 2025
Семејна фотографија од министрите за одбара во НАТО Фото: НАТО

Министрите за одбрана на НАТО дефинираа нови цели за капацитети за зајакнување на Алијансата

June 6, 2025
Војо Маневски

Дали да гласа дијаспората не е вистинското прашање

June 6, 2025
Фото: Скриншот

Зеленски: Русија мора да биде повикана на одговорност, светот мора да изврши притисок за крај на војната

June 6, 2025
Фото: Фејсбук на Генералштаб на ЗСУ

Украина изврши превентивен напад врз руските воени аеродроми Енгелс и Дјагилево

June 6, 2025
Фото: МИА Архива

Фајнанс тинк: Растот во првиот квартал со слична динамика како и лани, нема место за еуфорија

June 6, 2025
Фото: Скриншот од видео на NBC News

Американски судија привремено ја блокираше забраната на Трамп за странски студенти во Харвард

June 6, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ОПШТЕСТВО

Барби прва почна…

July 26, 2023 20:37
in ОПШТЕСТВО
Фото: БРИФ

Фото: БРИФ

Share on FacebookShare on Twitter

АНЕТА ТАСОВА

Новата фантастична комедија „Барби“ го предизвика т.н. лудило по совршената кукла, па сите, особено славните побрзаа да ѝ ја дадат својата поддршка и да изгледаат како „барбики“ во розевиот свет, без ни малку да се грижат за содржината на филмот. Се добива впечаток како Барби многу да ни помогнала и сега е нашиот ред да ѝ вратиме на Барби. Ѝ треба нашата поддршка за да продолжи да биде тоа што била, куклата во совршениот свет и што повеќе од нас го направат тоа, толку подобро. Да, тоа многу одговара за кампањата на филмот и за рекламата, но уште подобро е кога би се дало значење и на содржината на филмот и би се поддржала и идејата. Барби има криза на идентитетот, нејзиното постоење веќе го променило вистинскиот свет и сега таа, нејзе ѝ е редот да се прилагоди на новото. Иако, во почетокот, се обидува да го спаси сопствениот свет, кој за малку ќе ѝ го уништеше Кен, и комфорната зона на која е навикната, сепак продолжи да живее во несовршениот, нашиот свет што самата го избира на крајот.

Идејата за Барби надживеа многу генерации, се смета дека токму таа направила повеќе за жените и за феминизмот како движење, бидејќи налик обичната и прекрасна кукла била инспирација за многу девојчиња во животот да се обидат да бидат тоа што сакаат: пилоти, адвокати, докторки, судии па и претседатели на држави.

Но, кога веќе сето тоа било завршена работа, тие сосема заборавиле на барбиката, а за нивните ќерки воопшто немало таков предизвик, па и улогата на куклата немала веќе значење. Така и совршениот свет на Барби започнал да ја губи смислата, па ѝ останал еден избор, да оди во вистинскиот свет за да го задржи нејзиниот. Влечки или штикли се опциите од кои Барби треба да избере, таа сака штикли, но за да ја „заврши работата“, мора да избере влечки. Не сака да се менува, всушност секогаш има само еден единствен избор, потешкиот. И додека таа, иако не сака, сепак мора да го направи тоа што треба да се направи, нејзиниот Кен сакајќи да се докаже доаѓа со неа, во почетокот како поддршка, а потоа и како главен нејзин непријател. Тој сфаќа дека таа е главната во приказната, а тој е само Кен без да знае ни што тоа значи. Така, место да ѝ помогне, тој станува главен во нејзиниот свет и Барби ја доживува субината на жена избркана од дома, омаловажена, сама и виновна за сето тоа што не ни знае и како и дали воопшто го направила.

За да биде „трагедијата“ уште поголема тука се вмешува и компанијата „Mattel“ која има огромни загуби од „кризата“ во Барби светот и очајните директори се обидуваат да вратат сè како што си било, и да ја вратат Барби во „кутијата“.

Според заплетот може да се заклучи дека и двајцата, Барби и Кен, стекнувајќи нови пријатели ја откриваат суровата вистина на патот кон нивното просветлување како е да се биде обичен. Ова крвавење во острата реалност од опсесивно конструирана совршена фантазија потсетува на откритијата од „Шоуто на Труман“ и „Филмот ЛЕГО“.

Светот на Барби не се враќа назад, каков што беше претходно, бидејќи ни Барби не се чувствува повеќе како Барби и не сака да биде совршената жена од совршениот свет, туку сака да се соочи со вистинскиот свет и да биде дел од него. Кен исто така поминува низ фазата на иницијација и на крајот тој повеќе не е Кен од „Барби и Кен“, туку само Кен кој повеќе не сака да се докажува во Барби светот, туку во својот.

Во филмот лик од реалниот свет одржува говор за тоа што значела Барби во нејзиниот живот, но што воопшто значи и жената во светот, за загатката да се биде жена во контрадикторните стандарди во кои ja држи општеството и како на неа се гледа, треба да им биде благодарна на сите, да не згреши никому ништо и постојано да биде виновна за сè, нешто што воопшто не било познато во совршениот свет на Барби. Сепак овој говор е само храна за понатамошни разговори. Многу жени ќе се препознаат и ќе се согласат дека тоа е така, но говорот е само „подметната брокула во храната за мали деца“, бидејќи фокусот на филмот не е само за жените и како тие, во нивниот свет чувствуваат дека постојано треба да бидат совршени, да се натпреваруваат, сè што прават да биде најдобро, да бидат виновни за сè, да го избираат потешкиот начин, да бидат подобри од другите жени, на крајот да не добијат никакво признание, ниту пак благодарност за било што. Тоа не можеше да ѝ се случи на Барби, таа беше секогаш во право и немаше шанси да згреши. Токму тој свет се распадна.

Затоа кога веќе се фотографирате во „кутијата“ на Барби, треба да знаете дека Барби излезе од неа, излезе од измислените стандарди во нејзиниот свет и продолжи да живее во другите, несовршените, но вистинските стандарди каде што никој веќе не ја бара и каде што никој не знае дека таа е совршената „жена“. Никој не бара сите да бидеме како Барби и нашиот свет да биде совршен, сето тоа е идеја и само идејата може да биде вечна, сè друго се менува. Во совршениот свет, жената може да биде совршена, но во нормалниот, сето тоа е далеку од вистината. Сите можеме да бидеме тоа што сакаме и не само жените, туку и мажите. И Кен. И не мора да бидеме совршени.

Извор: БРИФ

Print Friendly, PDF & Email
Tags: Барбилудилосовршена кукла
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Бранимир Јовановиќ за ЦИВИЛ МЕДИА: Македонија навистина е четврто место во Европа по економски развој – ама од позади!

    104 shares
    Share 42 Tweet 26
  • Осумнаесетгодишниот син на Блерим Беџети од ДУИ примил 12.000 евра од Комунална хигиена – Скопје за „интелектуални услуги и совети“ за заштита на животната средина

    96 shares
    Share 38 Tweet 24
  • Украинските дронови погодија над 40 руски стратешки бомбардери во шокантен напад далеку зад линиите на фронтот

    94 shares
    Share 38 Tweet 24
  • Поранешниот командант на ОВК, Бреза, уапсен по 22 години бегство

    92 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Брисел насетува оти Мицкоски е подготвен да го жртвува и Извештајот во ЕП

    92 shares
    Share 37 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ