• Latest

Обука и прирачник за професионален развој на наставниците за предавање контроверзни теми

November 4, 2021

Дезинформација е дека имало голема тепачка на состанокот на ДУИ во Чаир

September 2, 2025
Фото: Скриншот од видео на Х

Уапсениот за убиство на поранешниот претседател на украинскиот парламент го призна делото и побара да биде разменет за украински заробеници кои се во Русија

September 2, 2025

Додик и Вучиќ испраќаат пораки до ЕУ преку средбите со Путин

September 2, 2025

Две години затвор за „командант Барути“ за нападот врз Данела Арсовска

September 2, 2025

Прислушувачка битка пред избори: Филипче бара истрага од ОЈО, Мицкоски алармира за удар врз демократијата

September 2, 2025
Фото: Скопје сити мол

„Весела математика“ на ВМРО-ДПМНЕ во обид да прикаже подобрен животен стандард на граѓаните

September 2, 2025
Војникот на Националната гарда на Украина, Владислав Нахорни, преживеал откако руските сили му го пресекле гркланот и го фрлиле во јама, верувајќи дека е мртов. Фото: Скриншот од Suspilne

Украинскиот војник кој преживеа мачење од Русите исчезна од болницата во Днипро

September 2, 2025
Војо Маневски

Кучињата пуштени а камењата врзани

September 2, 2025
Фото: Скриншот од видео на ВВС

Лидерите на Кина, Русија, Северна Кореја и Иран се собраа на голема воена парада во Пекинг како предизвик за Западот

September 2, 2025

Димовски: Мицкоски во периодот од 2019 -2022 година не бил предмет на посебен оперативен интерес на АНБ

September 2, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ОБРАЗОВАНИЕ

Обука и прирачник за професионален развој на наставниците за предавање контроверзни теми

November 4, 2021 15:31
in ВЕСТИ, ОБРАЗОВАНИЕ
Share on FacebookShare on Twitter

Како наставниците во основите и средните училишта да пристапат кога на часовите треба да објаснат контроверзни теми и како учениците да се ослободат од страв и срам да поставуваат контроверзни прашања  е целта на проектот кој со поддршка од Советот на Европа – Оддел за образование го спроведе Институтот за човекови права (ИЧП) во соработка со Здружението Лидери за едукација, активизам и развој (ЛЕАР).

Проектот опфати дигитален курс, училишни обуки и прирачник за професионален развој на наставниците за предавање контроверзни теми во училница.

Тие беа промовирани денеска на конференција насловена „Контроверзни теми: Да се избегне или дискутира?“ на која наставници кои го посетиле курсот ги разменија своите искуства од примената во овој пристап во наставата. Одѕивот за посета на курсот бил голем од наставници, и од основно, и од средно образование, од училишта од различни општини. Тој е достапен на веб-страницата на Институтот и може секој да го користи, а им овозможува на наставниците да ги изразат своите демократски ставови и да бидат подготвени да одговорат на сите табу прашања од учениците.

Според организаторите на проектот, предавањето и дискусијата на контроверзните теми сè уште е предизвик за наставниците од училиштата во нашата земја и дури 86 отсто од учениците никогаш немале можност да разговараат за тековни општествени прашања во рамки на образованието.

Според Маргарита Цаца Николовска, претседателка на ИЧП, се работи за новина во пристапот која ја промовира невладиниот сектор, затоа што на голем дел од некои контроверзни прашања најмладата популација, како што рече, не добива соодветен или квалитетен одговор или воопшто не добива одговор.

– Од тие причини одлучивме еден ваков пристап на препознавање, фактички едно превенирање или овозможување заштита на човековите права. Со контроверзните прашања на децата може да дојде до ситуација во која наставникот треба да одговора и прашање е колку наставникот може да одговори соодветно во дадената ситуација. Тоа се многу суптилни работи и треба многу големо познавање во однос на комуникација и контактите со децата и затоа сметаме дека овој курс е многу корисен, изјави Цаца Николовска.

Иван Јованов, извршен директор на Здружението Лидери за едукација, активизам и развој, рече дека контроверзни се темите што предизвикуваат силни чувства и емоции на оние што зборуваат за нив, како на пример, легализација на дроги, религиски прашања, сексуално образование и сè друго што постои во општеството, но е табу. Тие  теми, според него, особено доаѓаат до израз во поделени општества какво што е нашето.

– Одѕивот од наставниците беше прекрасен. Опфативме 30 наставници од различни училишта од целата земја, по 15 од основни и од средни, и се гледа дека на наставниците им е потребна едукација за тоа како, пред сè, да пристапат кон предавање контроверзни теми. Затоа што тоа не значи само да ја знаеш материјата  што ја предаваш, туку претпоставува и пристапи кои се базираат на емпатија, контролирање на дискусија, вадење поенти и заклучоци. Тука е нештото што треба да се подобри во нашиот систем, рече Јованов.

Дали овој пристап би бил вграден во наставните програми односно во формалното образование, тој одговори дека обуките треба да продолжат, но дека невладините организации немаат моќ да ја направат институционалната промена туку можат само да ја посочат.

– Надлежните институции – МОН и Бирото за развој на образованието треба да препознаат дека контроверзните теми треба да бидат дел од посебна програма или од мултидисциплинарен пристап каде што ќе бидат опфатени во повеќе предмети. Но, дефинитивно, потребата е многу голема зашто контроверзните теми се малку опфатени во програмите, најчесто се во предметите Граѓанско образование, Социологија, Етика, Животни вештини, рече Јованов. Посочи  примери во други земји кои имаат посебни програми што се задолжителни или се факултативни од одредена возраст на учениците.

Васка Пандова, наставник во ОУ „Ванчо Китанов“ во Пехчево, учествувала во обуката за наставници на која се пријавила и е задоволна зашто обуката  ѝ понудила нови методи и техники за работа со учениците на одредени теми. Со деветтоодделенци работела на тема за психотерапија, за која, рече, имало интерес од учениците, но и  различни мислења и предрасуди за тоа кој оди и кога се оди кај психолог. За да им се разјасни темата, на предавањето учествувал и училишниот психолог.

Покрај курсот, во рамки на проектот е објавен и прирачник за наставници „Предавање на контроверзни прашања“ кој има конктретни алатки и техники како да ги предаваат овие теми. Тој е оригинално издаден од Советот на Европа и преведен на повеќе од 15 јазици во Европа и кај нас е преведен и достапен онлајн на македонски и на алабански јазик.

Print Friendly, PDF & Email
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • ИНФЛАЦИЈА ЗА СИТЕ – ПРОФИТ ЗА МАЛКУМИНА: Сите лица и наличја на српската и македонската олигархија

    122 shares
    Share 49 Tweet 31
  • ВМРО-ДПМНЕ добива своја „послушна“ банка, Србија – ново средство за влијание

    110 shares
    Share 44 Tweet 28
  • Си Џингпин распосла црвен тепих за Путин и Моди, додека самитот е во сенка на трговските војни со САД

    99 shares
    Share 40 Tweet 25
  • 24 ЧАСА: Обвинет таткото-насилник кој тепаше малолетни играчи; како ВМРО-ДПМНЕ ја разбира статистиката – експлозивна изјава на Бранимир Јовановиќ; алармантен рекорд на насилството врз новинарите во Србија; оружје за 825 милиони долари од САД за Украина

    95 shares
    Share 38 Tweet 24
  • СРПСКИ (БУРАЗЕРСКИ) СВЕТ: Ќе добие ли ВМРО-ДПМНЕ своја банка?

    127 shares
    Share 51 Tweet 32
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ