• Latest

Од септември настава во училиштата, во план се и две резервни сценарија

July 3, 2021
фото: Јовева

Jовева: ЕП, нема и никогаш нема да си земе за право да одлучува било што во врска со идентитет и јазик на било кој народ, па и на македонскиот

July 10, 2025
Фотградија: АРМ

Над 150 припадници на Армијата вклучени во гасењето на пожарите низ целата држава

July 10, 2025
UN Special Rapporteur to the West Bank and Gaza Strip, Francesca Albanese. Via YouTube

САД воведуваат санкции против функционерката на ОН Франческа Албанезе, фокусирана на човековите права на Палестинците

July 10, 2025

Костадиновска-Стојчевска: Признанието за македонскиот јазик беше затворено прашање, како и зошто повторно е отворено?

July 10, 2025
Фотографија: Miltary Update Фејсбук страница (верификувана од ЦДМТ)

ФОТО НА ДЕНОТ: Украинката Џунга (Ева)

July 10, 2025

Во мирување одлуката за штрајк на контролорите на летање

July 10, 2025
Фото: Х профилот на амбасадорката Дир

Смртоносни напади врз Кијив, Русија продолжува со бомбардирањето на Украина втора ноќ

July 10, 2025

Урсула фон дер Лајен се соочува со гласање за недоверба во ЕП поради КОВИД вакцини

July 10, 2025
epa06040850 (FILE) - A file photograph dated on 14 June 2012 (re-issued on 21 June 2017) shows European Union flags waving outside the EU Commission headquarters in Brussels, Belgium. The Jury of the 2017 Princess of Asturias Award for Concord, announced the European Union (EU) as the winner of the 2017 Princess of Asturias Award for Concord during a ceremony held in Oviedo, province of Asturias, northern Spain, on 21 June 2017.  EPA/OLIVIER HOSLET

Србија без напредок во борбата против корупцијата и владеењето на правото, оцени Европската Комисија

July 10, 2025

Велика Британија и Франција се согласија за прв пат да ја координираат употребата на нуклеарно оружје за заштита на Европа од „екстремни“ закани

July 10, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ОБРАЗОВАНИЕ

Од септември настава во училиштата, во план се и две резервни сценарија

July 3, 2021 09:52
in ВЕСТИ, ОБРАЗОВАНИЕ, ОПШТЕСТВО
Share on FacebookShare on Twitter

Министерството за образование и наука го објави Планот за одржување на наставата со физичко присуство на учениците во основите и средните училишта во учебната 2021/2022 година и протоколите за постапување на училиштата (основни и средни) во реализацијата на воспитно-образовниот процес по нивното отворање за сите ученици, што се планира од септември.

Но, поради неможноста да се предвиди промената на епидемиолошката состојба во државата, Планот содржи и насоки за уште два модела (сценарија) – за настава на далечина и комбиниран модел, кој ќе важи за учениците од петто до деветто одделение и предвидува нивна поделба во групи – за настава со физичко присуство и за онлајн-настава.

Отворањето на училиштата за сите ученици е првото сценарио за идната учебна година. МОН во Планот укажува дека одлуката за повторно отворање на училиштата во учебната 2021/2022 година го зема предвид фактот дека училиштето е од суштинско значење за образованието и благосостојбата на децата и учениците. Планот објаснува што треба да преземат училиштата за да ги обезбедат потребните мерки за заштита и со тоа да го намалат ризикот од ширење на Ковид-19.

Доколку епидемиолошката состојба во државата е стабилна, наставата ќе се одржува со физичко присуство и почитување на здравствените протоколи за организирање ваков модел на настава. Наставниот час ќе трае 40 минути. секое училиште за пристигнувањето, за заминувањето на паралелките во и од училиштетo, за смените, користењето на големиот одмор ќе изготвува распоред. Планот бара максимално искористување на просторните и кадровските капацитети и задолжителна примена на сите утврдени заштитни мерки.

Протоколите кои се достапни заедно со Планот, утврдуваат прецизни насоки како ќе се организира наставата со физичко присуство – влегување во училиштето ќе биде дозволено само со заштитнa маскa и дезинфекција на рацете за сите вработени и ученици, ќе има редарска служба за контролирање на влезот и излезот и за почитување на растојание и другите мерки, пред влезот во училишниот објект ќе им се мери температура на учениците и вработените, а  забранети се физички контакти т.е. поздравувања. Просториите задолжително ќе се проветруваат по секој наставен час, најмалку половина час пред пристигнување и по заминувањето на учениците, а за време на наставата во училницата, доколку дозволуваат временските услови, ќе се остава отворен прозорец. Во училницата (доколку ги има) ќе се избегнува употребата на уреди за климатизација и вентилација.

И за време на одморите (мал одмор од 5 минути меѓу часовите и голем одмор од 15 до 20 минути) ќе се почитуваат мерките за заштита и е потребно да се намали колку што е можно повеќе физичкиот контакт меѓу учениците. За време на големиот одмор кога учениците се во училишниот двор, задолжително ќе се спроведува чистење на училниците со вода и сапун/детергент и со дезинфекциско антивирусно средство и задолжително ќе се проветруваат просториите. Учениците од пониските одделенија на основното образование ќе треба почесто да се потсетуваат на мерките за заштита со оглед на фактот дека се запознаваат и воведуваат во почитување на редовните училишни правила.

Според Планот, исклучок од наставата со физичко присуство ќе бидат учениците од ризична група, со  потврда од матичен лекар/педијатар. Тие ќе следат настава на далечина која ќе се реализира во истото време додека наставникот го одржува часот со учениците кои следат настава со физичко присуство.

– Доколку епидемиолошката состојба во државата или во одредени региони или општини се промени и се забележува повторно ширење на вирусот на Ковид-19, Владата по препорака на Комисијата за заразни болести, може да донесе одлука наставата, заради заштита на здравјето на учениците, за учениците од петто до деветто одделение да се спроведе со учење на далечина, се наведува во Планот што го објави МОН.

Во овој случај, наставниот час трае 30 минути час со пет минути приклучување. Наставниците ќе ја реализираат од училница во училиштето со користење на националната платформа. Во исклучителен случај кога во училиштето нема добра интернет-конекција и не може да се обезбеди, наставникот часовите може да ги одржува и од дома. Работниот ден на ученикот што ќе следи настава на далечина трае од три до пет часови (60-минутни) дневно, во зависност од возраста и ќе има одмор од десет минути по секој наставен час или активност.

Третиот модел или сценарио предвидено во Планот на МОН е комбинирање на наставата со физичко присуство и учење на далечина. Тоа нема да важи за најмалите до четврто одделение, кои ќе следат настава во училиште, туку за ученици од петто до деветто одделение. Одделенијата ќе бидат поделени во две групи ученици (физичко присуство и онлајн) кои треба да бидат постојани (непроменливи). Овој начин на настава ќе се воведе доколку епидемиолошката состојба во државата или во одредени региони или општини се промени и се забележува повторно ширење на вирусот, а одлуката ќе ја донесе Владата по препорака на Комисијата за заразни болести.

Средните училишта, пак, согласно просторните можности ќе ја организираат наставата со физичко присуство во една или две смени, со прва смена од 7.30 часот и втора смена од 13.30 часот. Времетраењето на наставниот час е 45 минути. По секој наставен час ќе има мал одмор во траење од пет минути и голем одмор во траење до 20 минути.

Планот на МОН содржи посебни насоки за настава во средните стручни училипта, т.е  за дуалните паралелки и за феријалната пракса, како и за наставата во спортската гимназија и училиштата од уметностите доколку се применува вториот модел т.е. настава на далечина, а и за средните, исто така, е предвиден комбинираниот модел односно поделба на класовите во две групи за следење настава со физичко присуство и на далечина.

Планот со трите сценарија што вчера го објави МОН на својата веб-страница, а кои пред неколку дена ги најави министерката за образование и наука Мила Царовска, содржи и објаснување за постапката за одобрување на настава со физичко присуство за основните и средните училишта во услови кога се влошува епидемилошката состојба и наставата се префрлува на учење од далечина

Во Планот се укажува дека е потребна подготвеност на сите засегнати страни за промена на начинот на наставата и преминување на модел кој во одредена ситуација ќе биде најприменлив. 

Хатка Смаиловиќ

Print Friendly, PDF & Email
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Фото: ЗНМ

    Физички нападната новинарска екипа на АЛСАТ М во Визбегово, ЗНМ со остра осуда

    97 shares
    Share 39 Tweet 24
  • Канта за смет

    95 shares
    Share 38 Tweet 24
  • (ВИДЕО) Диме Велев за ЦИВИЛ: Нема да дозволиме петмина во Комисијата за дијабетис да изиграваат Господ и да одлучуваат каква терапија треба да примаат 40.000 пациенти

    92 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Потресни сведоштва од Сребреница: Објавени снимки од првите сведоци на геноцидот

    89 shares
    Share 36 Tweet 22
  • Без македонски идентитет и јазик, ЕП го усвои Извештајот на Вајц за Северна Македонија

    89 shares
    Share 36 Tweet 22

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ