Првиот училиштен ден е возбудлив ден за учениците. Возбудата се должи на отпочнувањето нова фаза во нивните животи, фаза во која откриваат нови знаења и вештини, но и сопствените бескрајни можности. Училиштето не е само зграда. Тоа е место за учење, место во кое децата стекнуваат независност, се прилагодуваат на нова рутина и развиваат значајни релации со наставниците и учениците, порача претставничката на УНИЦЕФ, Патриција ди Џовани.
Ди Џовани вели дека првиот училиштен ден за учениците од Северна Македонија е од голема важност бидејќи за голем дел од нив тоа претставува можност првпат по 54 седмици поминати пред дигиталните екрани да се вратат во училиштата. Според податоците тоа е долг период од просекот на другите земји во Европа и Централна Азија, што изнесува 25 седмици.
Од УНИЦЕФ истакнаа дека и во време на пандемија земјата успешно се справи и со други модели на настава. И покрај неизвесноста што постоеше на почетокот на пандемијата, префрлањето кон онлајн настава претставуваше неопходна мерка. Но, онлајн наставата не може да биде долгорочно решение и замена за наставата со физичко присуство.
Претставничката на УНИЦЕФ вели дека наставата со физичко присуство им овозможува на наставниците да им помогнат на учениците кога тие имаат тешкотии во учењето, кога имаат потреба од емоционална поддршка, или кога се соочуваат со други грижи и препреки коишто негативно влијаат на добросостојбата на децата.
УНИЦЕФ го посочи наставниот кадар како добар пример кога станува збор за Ковид-19, имајќи предвид дека седум од десет наставници се вакцинирани пред почетокот на училишната година
На првиот ден на училиште, сакам да им посакам на сите ученици, наставници и училиштен кадар безбедна и успешна училишна година. Децата и младите не можат да ризикуваат уште една година со прекини во наставата. Сега им е потребна нашата поддршка повеќе од било кога претходно, порачаа од УНИЦЕФ.