• Latest

Првите пет дена со динамични онлајн активности на партиите, драстични разлики во пораките и тонот на кампањите

July 2, 2020
Wikimedia Commons / Picture of USA Flag taken on 2013 Independence Day Celebration The U.S Embassy Ghana's July 4th Celebration at the Embassy in Accra.

Американските сили нема да бидат распоредени на палестинските територии за време на спроведувањето на планот за примирје меѓу Израел и Газа

October 11, 2025

Британски авиони летале во мисија со САД и НАТО близу руската граница

October 11, 2025
Фото: Скриншот од видео на
PBS NewsHour

Најмалку 60 лица загинаа во напад со беспилотно летало врз бегалски центар во Судан

October 11, 2025

Мицкоски: Да за ЕУ и гаранции од Европскиот совет, не за билатерални услови

October 11, 2025

Русија ја нападна енергетска и цивилна инфраструктура во регионот Одеса, едно лице е повредено

October 11, 2025

Литванија, Летонија и Естонија подготвуваат планови за масовна евакуација

October 11, 2025

Прекин на огнот во Газа: ОН ќе испорачаат 170.000 тони помош, се очекува ослободување на 48 заложници до понеделник

October 11, 2025
Илустрација ВИ

Засилена изборна кампања за локалните избори недела дена пред изборниот молк

October 11, 2025

Oдбележување на Денот на народното востание

October 11, 2025
Фото: МИА

САД ќе воведат нови дополнителни царини од 100 проценти на увозот од Кина,

October 11, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home АНАЛИЗИ

Првите пет дена со динамични онлајн активности на партиите, драстични разлики во пораките и тонот на кампањите

Во поглед на содржините, забележлив е различниот пристап во интензитетот на пласманот на видео содржините на социјалните мрежи кај двете најголеми партии/коалиции: коалицијата предводена од СДСМ има подинамичен пристап во првите пет денови од кампањата и нејзини се повеќе од половината (46) од регистрираните видеоспотови.

July 2, 2020 12:56
in АНАЛИЗИ, ИЗБОРИ, ПОЛИТИКА
Share on FacebookShare on Twitter

Во првите пет дена од предизборната кампања, ЦИВИЛ бележи вкупно 212 активности на шесте политички партии кои се предмет на мониторингот (коалициите предводени од СДСМ и ВМРО-ДПМНЕ, ДУИ, ДПА, коалицијата Алијанса/Алтернатива и Левица), чии кампањи имаат финансиски импликации. ЦИВИЛ ја разгледува можноста да ја прошири листата на политички партии под мониторинг на организацијата во наредниот период.

Регистрирани се 81 содржини во кои партиите или други ентитети во нивна полза користат видеоспотови или видео содржини како стримови на настани во живо на социјалните мрежи (над една третина од вкупно забележаните случаи). Од нив, големо дел се продуцирани, обработени/монтирани и титлувани видеоспотови, што укажува на тоа дека овој начин на претставување, кој има значајни финансиски импликации, е важен за сите партии на стартот на кампањата.

Во поглед на содржините, забележлив е различниот пристап во интензитетот на пласманот на видео содржините на социјалните мрежи кај двете најголеми партии/коалиции: коалицијата предводена од СДСМ има подинамичен пристап во првите пет денови од кампањата и нејзини се повеќе од половината (46) од регистрираните видеоспотови. Притоа, спотовите на СДСМ и нејзините коалициски партнери главно се:

  • кратки потсетувања на постигнувањата на партијата во различни општествени сфери
  • претставувања на дневните активности на нивните кандидати за пратеници
  • трибини пренесувани во живо на Фејсбук

Од друга страна, коалицијата предводена од ВМРО-ДПМНЕ продуцира голем број видео содржини, но на социјалните мрежи се одлучува за пристап со помал број впечатливи предизборни видеоспотови во кои акцентот е ставен на напад врз политиките на противниците. Ваквите спотови, со сценарио и употреба на статисти, имаат повисока продукциска вредност или цена, а досега се претставени неколку такви спотови.

ВМРО-ДПМНЕ на Јутјуб објавува и посебни, скапи спотови за секој од носителите на нивните кандидатски листи. Партијата ги следи дневните активности на своите кандидати преку изјави и прес-конференции, а на Јутјуб објавува и голем број обраќања на лидерот Мицкоски со пораки на различни теми.

Демократската унија за интеграција ги користи и двата пристапи и објавува вкупно 21 видео содржина – комбинација на секојдневни активности на кандидатите, обраќања од средбите со граѓани, прес-конференции, и поскапи, но и класични предизборни видеоспотови.

Регистрирани се вкупно 61 спонзорирани содржини од сите видови на социјалните мрежи, главно на Фејсбук и неговите платформи, но може да се претпостави дека бројот на вакви случаи е далеку поголем (со оглед на ограничената можност за следење и специфичниот алгоритам за пласман на оваа социјална мрежа).

Поголемиот дел од спонзорираните објави (49) доаѓаат од официјалните страници  на двете најголеми партии/коалиции, предводени од СДСМ (29) и ВМРО-ДПМНЕ (20). Покрај ова, забележани се и пет случаи на спонзорирани објави на Фејсбук на страници блиски до двете партии, а за сега, генерално, поретко се спонзорираат објави кои имаат цел да го оцрнат противникот (само два забележани случаи).

Регистрирани се вкупно 30 случаи на делење на промотивни печатени и брендирани материјали, главно како дел на бројните собири, средби со граѓани и трибини. Забележливо е дека коалицијата предводена од ВМРО-ДПМНЕ е поактивна во ваквиот начин на претставување, а нејзини се 17 од забележаните случаи. Забележано е и адаптирање на партиите кон здравствената ситуација, па и СДСМ, чии активисти делат материјали главно на секојдневните трибини што се организираат низ градовите. И ВМРО-ДПМНЕ го прави истото – на средбите со граѓаните делат средства за дезинфекција. И двете партии имаат брендирани заштитни маски (но досега не е забележано делење на маски). Во три случаи, сите во Струмица, е регистрирано делење печатени материјали (флаери и постери) со пораки со кои се оцрнуваат противниците.

Во првите пет дена од кампањата се забележани вкупно 22 митинзи, трибини и слични собири, а забележливо е дека поради ситуацијата со епидемијата, партиите во овој сегмент имаат многу помали трошоци отколку во изминатите кампањи, поради помалиот број луѓе присутни на собирите, помалите и помалку наметливи бини, помалку озвучување, обезбедување итн. Исклучок е Алијанса за Албанците, која одржа голем митинг во Тетово со 2-3.000 луѓе, а и неколку поголеми собири во други места.

Дел од партиите на отворањето на кампањата користеа огномет и пиротехника, но и тука се забележува извесна тенденција кон поскромен приод во споредба со минатите кампањи.

Важно е да се напомене дека мониторингот на ЦИВИЛ се спроведува парцијално, врз основа на мониторинг само на шест ентитети и не целосно. Организацијата е отворена кон пријави од граѓанките и граѓаните.

Мониторинг тим на ЦИВИЛ

Print Friendly, PDF & Email
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Фото: Скриншот од видео на N1

    Вучиќ, со „нож во грбот“од Ердоган, го врти другиот образ: Од обнова на Отоманската империја до „пријатели и партнери“

    107 shares
    Share 43 Tweet 27
  • Андонов: Имаме многу необразовани членови во политичките партии, дел од тие стануваат и функционери

    94 shares
    Share 38 Tweet 24
  • Украински дронови нападнаа повеќе воени и индустриски објекти низ Русија далеку од фронтот, експлозии во една од најголемите фабрики за експлозиви

    91 shares
    Share 36 Tweet 23
  • Украински дронови го погодија најголемиот нафтен терминал во окупираниот Крим, предизвикувајќи огромен пожар

    90 shares
    Share 36 Tweet 23
  • Делегацијата на Хамас пристигна во Египет на индиректни разговори со Израел за мировниот план на Трамп за Газа

    87 shares
    Share 35 Tweet 22
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ