• Latest

Инфлуенсерите се новите свештеници, а Инстаграм е новата црква

February 21, 2023
Фото: Укринформ

Фон дер Лајен: Европа останува сидро на стабилноста во еден свет што се менува

May 9, 2025

Кина потроши милијарди долари за развој на воена технологија; Конфликтот меѓу Индија и Пакистан би можел да биде нејзиниот прв голем тест

May 9, 2025
Фото: МИА архива

Службата за безбедност на Украина разоткрила шпионска мрежа на унгарската разузнавачка служба во Закарпатската област

May 9, 2025
Фото: Скриншот од видео на ВВС

Пакистан отстапува простор за дипломатија пред да одговори на нападот на Индија

May 9, 2025
ПИНКИ ГО ВИДЕ ТИТО По враќањето од Москва Додик сите говори ги завршува со воскликот „да живее Русија“!

Додик: Путин навистина ја разбира позицијата на нашиот народ, Србија и Кина се пријатели кои градат мостови кон иднината

May 9, 2025

Мицкоски: Среќен 9 Мај – Денот на Европа! Македонија припаѓа во Европа, со својот идентитет, култура и визија за иднината!

May 9, 2025
Фото/ Wikipedia commons

Вучиќ на воената парада во Москва и покрај предупредувањата од ЕУ

May 9, 2025
Фото: скриншот МИА

Почнува тридневна национална акција за чистење отпад – „Генералка викенд“

May 9, 2025
Фото: Х

Во Штип синоќа е убиен 25 годишен странски државјанин, убиецот е уапсен и четворица помагачи, сите турски државјани

May 9, 2025
Фото: Скриншот

Русија бара премногу отстапки за да се стави крај на војната во Украина, изјави Џ. Д. Венс

May 9, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ТОП 5

Инфлуенсерите се новите свештеници, а Инстаграм е новата црква

February 21, 2023 16:12
in ТОП 5
Share on FacebookShare on Twitter

ЛЕОН БАКРАЧЕСКИ

Терминот „инфлуенсер“ стана сеприсутен термин во нашето општество денес. Последниот испад на новинарот Драган П. Латас (во улога на бумер кој плаче за внимание) и извесен Стефан Лазаров (во улога на паланечка интернет сензација) ги извадија декадите на трули вредности кои под привидот на сеприфатен мачоизам и мизогонија, беа голтани од нашето општество и толерирани се до граница по која конечно пукна тиквата.

Со подемот на платформите на социјалните медиуми, инфлуенсерите се појавија како нова сорта на познати личности кои имаат значително влијание врз масите. Но, каде започна овој феномен и која е интелектуалната и општествена вредност на нивното постоење? Ајде да го истражиме потеклото на инфлуенсерите и нивното влијание врз општеството.

Концептот на инфлуенсери може да се проследи наназад до почетокот на 20 век, кога познатите личности се користеле за да промовираат производи за гладното конзумерско општество. Првиот познат пример за е забележан во 1920-тите кога ѕвездата на немиот филм, Клара Боу, била искористена за да промовира производи за убавина. Современиот термин „инфлуенсер“ се појавува во раните 2000-ти, со подемот на платформите за социјални медиуми како Myspace а подоцна, Facebook и Instagram.

Денес, инфлуенсерите имаат милиони следбеници и станаа индустрија од повеќе милијарди евра. Од мода и убавина до здравје и благосостојба, инфлуенсерите си создадоа паралелен универзум и собраа посветени следбеници. Нивното влијание врз општеството не може да се негира, бидејќи тие имаат моќ да ги менуваат мислењата и да ги обликуваат културните норми.

Сепак, интелектуалната вредност на нивното постоење е тема на дебата. Додека некои тврдат дека влијателите привлекуваат внимание за важни прашања и создаваат свест за социјалните теков, други тврдат дека тие не се ништо повеќе од површни промотори на консумеризмот.

Познатиот филозоф Славој Жижек често го критикува концептот на инфлуенсери, често велејќи дека: инфлуенсерите на крајот на денот не се ништо повеќе од олицетворение на општество каде единственото нешто што е важно е подобрување на продажбата. Тие се само уште едно запче во капиталистичката машина, ќе рече Жижек.Подемот на инфлуенсерите е показател за нашата опсесија со изгледот и нашата желба за социјална валидација следствено Инфлуенсерите се новите свештеници, а Инстаграм е новата црква.

Нудејќи ги своите идентитети и лични животи за јавна потрошувачка, инфлуенсерите ја нормализираат идејата за постојан надзор и комодификација на себе. Не може да се избегне логичниот заклучок дека ова може да доведе до општество каде што поединците се оценуваат според нивното следење на социјалните мрежи и содржината што ја произведуваат, наместо според нивните лични вредности и достигнувања.

Звучи ли познато, кога ќе се свртиме кон македонските инфлуенсери и сето она што го „нудат“ на нивните следачи? Кои се нивните лични, интелектуални, општествени достигнувања? Што е она што го имаат создадено како општествено добро? Имаме плејада на виртуелни ликови кои иако не може да им забележиме дека решиле да си го заработуваат парчето леб преку промоција на производи, можеме и тоа како да им забележиме за ерозија на основни човечки вредности, кои и онака стојат на стаклени нозе во современото македонско општество во кое единствен филтер за успех е доволно долго да мантраш дека нешто сакаш или дека си некој, за тоа да ти го валидизира јавноста.

Следствено ширењето на лажни вести од страна на инфлуенсерите станува се позагрижувачко во последниве години. Со порастот на социјалните медиуми како примарен извор на вести за многу луѓе, инфлуенсерите имаат способност да шират дезинформации до нивните милиони следбеници. Ова може да има сериозни последици за јавното здравје, политичкиот дискурс и социјалното ткиво на нашето општество. Кога влијателите промовираат теории на заговор, лажни тврдења и други штетни информации, тие придонесуваат за растечко чувство на недоверба и поделеност во нашето општество.

Иако изгледаат безопасно, влијанието на нивните постапки може да има сериозни последици за нашите колективни вредности и верувања. Како што впрочем сме свесни и со најсвежиот пример. Не постои, каење, не постои извинување, не постои обид да се погледне суштината и да се признае грешка. Имаме оправдување и некаков шалабајзерски обид за контра напад притоа спинувајќи и повикувајќи се на традиционални вредности, политички флоскули и силење „ќе видите вие кој сум јас“.

Додека продолжуваме да се бориме со влијанието на социјалните медиуми и улогата на влијателите во обликувањето на културните норми, важно е да се земат предвид долгорочните последици од нашите постапки и вредностите што сакаме да ги промовираме како општество. Време е за дебата (најпрво по дома) кого следиме, зошто следиме и што голтаме како кленови на сите социјални канали.

извор: Фронтлајн 


Текстот е личен став на Авторот. Дозволено е преземање на текстот според лиценцата Creative Commons 4.0.

Print Friendly, PDF & Email
Tags: инстаграмИНФЛУЕНСЕРИЛазаровЛатас
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Пандов љубител на костимирани настапи: ангелче, комита, моторџија, историчар, директор, а сега влезе и во мафијашки филм

    142 shares
    Share 57 Tweet 36
  • Зошто надворешната политика на владата на ДПМНЕ е антинационална и стана „тажната приказна“ на Балканот

    123 shares
    Share 49 Tweet 31
  • Тричковски: Медиумите се за граѓаните тоа што е златицата за компирите!

    97 shares
    Share 39 Tweet 24
  • Мрежа за заштита на жените Ромки: Фемицидот врз Рамајана не е изолиран инцидент; 142 случаи на семејно насилство врз ромски жени регистрирани во 2024

    95 shares
    Share 38 Tweet 24
  • ПОРТОКАЛОВА ГЛАВА НА ТЕГЕТ ОДЕЛО: Трамп, дрско и без почит, во потрага по внимание на погребот на Папата

    92 shares
    Share 37 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ