Претседателот на Синдикатот на возачи за авто-мото обука Јонко Иванов во студиото на „Бугарија наутро“ ја коментираше огромната трагедија на магистралата Струма, во која во сообраќајна несреќа загинаа најмалку 46 лица.
„На овие стрмни падини, моторната сопирачка на автомобилот е затегната, тоа е одговорност на возачот. Овде не гледаме растојание за сопирање. Ниските заштитни огради не треба да постојат на такви ризични делови од патот“, изјави тој за Бугарија ON AIR.
„Должност на сопственикот на патот е, во зависност од условите на патот и траекторијата на самиот пат, да постави дополнителни рестриктивни знаци за намалување на брзината. При слаб дожд се создава каллив коловоз и гумите не можат да имаат добра влечна сила на површината на патот.„Во случај на неконзистентна брзина и несмасност со работата на системот за сопирање, со возилото не може да е управува“, објасни експертот.
Иванов посочи дека имало удар во заштитната ограда десно од автобусот и речиси фронтален удар во разделницата на патот. Според него, зачудувачки е што од 2 ноќта до 8 часот наутро немаме слика за состојбата. Изненадувачки беше и тоа што немаше сведоци на несреќата.
„Тоа е пат, автомобил, возач – една од овие три работи или сите доведоа до оваа трагедија. Во автобусот треба да има двајца возачи за да се возат. Дали времето за одмор е исполнето? Влегува во 22 часот во Бугарија и патува долга релација, застанува околу 1 час да одмара. А луѓето се симнале надолу, што значи дека не спиеле сите во овој период“, вели гостинот во студиото.
Тој објасни дека заштитната ограда е нова, успеала да го запре автобусот и дека си ја завршила работата.
Наместо полицајците да се кријат во грмушките, ноќе може да бидат на такви места каде што има потенцијална опасност, инсистира Јонко Иванов.
Тој го повика регионалниот министер да заземе став по ова прашање, а „не само да вади скелети од плакарот“.
Луѓе гинат од невнимание на политичарите на тема „безбедност на патиштата“. Тие не бараат помош од експерти, тие ја сносат оваа одговорноста“, изјави Јонко Иванов.
Според него, истрагата нема да трае долго, бидејќи се засегнати две земји. Вистинската работа е да се формира заедничка комисија, рече тој. Иванов очекува вината да биде префрлена на возачот на автобусот и да се шпекулира дека можеби доживеал срцев удар непосредно пред несреќата, пренесува Слободен печат.