• Latest
Тиквешки гроздобер. Фотографијата е преземена од Плусинфо.

Евтино грозје – скапо вино

September 20, 2019
Фотомонтажа: ХИМАРС фото Д. Мишев.Гутков фото: Killed in Ukraine/X

Русија потврди: Заменик-командантот на руската морнарица убиен во украински напад во Курск

July 3, 2025
Фото: ВИ

24 ЧАСА: „Шлаканица“ од Брисел за Мицкоски, сестринските партии го избришаа македонскиот јазик и идентитет од ЕУ извештајот; Обвинителството го амнестира Максим Димитриевски; Кавказ на работ на нов конфликт

July 3, 2025
Фото: Скриншот од видео на FoxNews објавено од Антон Герашченко на Х

Марк Руте: Лавров е министер за надворешни работи на Русија од времето на Исус, ништо корисно не излезе од неговата уста оттогаш

July 3, 2025
Фото: Скриншот од видео на 
Al Jazeera English

Хамас задоволен од гаранцијата на САД за разговори за прекин на војната во Газа, примирјето на повидок

July 3, 2025
Сребреница, меморијална гробница (фото извор: Wikimedia Commons)

Посмртните останки на седум жртви од геноцидот ќе бидат погребани во Меморијалниот центар за Сребреница во Поточари

July 3, 2025

Се отстранува „македонски идентитет и јазик“ во извештајот на ЕП за Северна Македонија, за Мицкоски тоа е „талибански начин“, за СДСМ премиерот е крив

July 3, 2025
Илустрација ВИ

Локални избори 2025: СДСМ без Костадинов, ВМРО-ДПМНЕ сигурни во победата, ЗНАМ сигурни во поддршката од ВМРО

July 3, 2025
Фото: Креирано со помош на ВИ

Апсења со смртни последици, рации, претепани и крвави осомничени, соборен патнички авион – како се влошија односите меѓу Русија и Азербејџан

July 3, 2025
фото: Цивил

Поради ниските плати луѓето земаат боледувања за да работат и друга работа

July 3, 2025

Косовското собрание не успеа да се конституира по 41-ви пат, граѓанското општество протестира, некои донесоа магариња

July 3, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home СЛОБОДНА ЗОНА

Евтино грозје – скапо вино

Според писменото обраќање на Авторот до Редакцијата, овој напис е доставен до сите весници во септември 2010 година, но ниеден од нив не го објавил. Имајќи предвид дека текстот содржи поенти што, за жал, се актуелни и сега, го објавуваме овој текст и како сведоштво за тоа како изгледале политиките пред девет години, но и како сугестија за излегување од овие состојби во доменот на производство на грозје и вино.

September 20, 2019 09:16
in СЛОБОДНА ЗОНА
Тиквешки гроздобер. Фотографијата е преземена од Плусинфо.

Тиквешки гроздобер. Фотографијата е преземена од Плусинфо.

Share on FacebookShare on Twitter

пишува: КОСТА СТОИМЕНОВСКИ

Мошне богат шпански бизнисмен, македонски зет, кој е голем љубител на Македонија и кој секоја година  својот летен годишен одмор го користи во  еден елитен охридски хотел, е зачуден поради високите цени на вината, не само во рестораните, туку и во продавниците! Предупредува дека, од почетокот на наредната година кога Македонија ќе мора да го отвори својот пазар за увоз на вина од странските земји, македонските винари, кои се сега максимално заштитени, ќе бидат соочени со жестока конкуренција на големите светски производители на вино: Франција, Шпанија, Италија, Португалија, Чиле, Аргентина, Австралија итн.

Пред дваесетина години, цената на шише вино „Т’га за југ“ во продавниците беше половина американски долар. Пред десетина години, пак, цената на ова вино беше околу три германски марки, односно 1,5 евра, а сега се продава по цена од скоро 4 евра! Општопознато е дека стандардот на македонските граѓани е мошне опаднат, така што сѐ помал број луѓе можат да си дозволат да купуваат вино, па се определуваат за пиво. На светските пазари се води немилосрдна конкурентска борба меѓу големите производители на вино од спомнатите, но, и од некои други земји.

Македонските винари водат политика заснована на принципите на првобитната акумулација и го зголемуваат својот капитал на грбот на лозарите! Диктираат ниски цени на грозјето, а на лозарите не им го плаќаат грозјето ни по една, две па и повеќе години! Каде го има тоа? Зачудувачки е тоа што ваквите ненормални состојби ги толерира државата! Некои мои пријатели кои се занимаваат со домашно производство на вино тврдат дека за 1 литар вино се потребни 2,5 килограми грозје, чија цена се движи од 8 до 10 денари. Па сега направете го „есапот“ и ќе видите дека винарите водат егоистичка и кратковида „политика“! Ваквата „политика“ на винарите сега ги погодува лозарите, но, веќе утре ќе им се врати како бумеранг и на винарите!

Во повеќе наврати предупредував дека во услови на „галопирачката“ глобализација, Македонија може да смета барем на некакви компаративни предности во производството на храна. Општопознато е дека Македонија има идеални услови за производство на грозје, но, државата никогаш немала и сѐ уште нема стратегија за развој на лозарството и посебно на винарството! На лозарите и на винарите им е потребна едукација со цел да се запознаат со светските стандарди во нивните области. Таа едукација може да ја помогне само државата со соодветни програми, а не со фаворизирање на поединци блиски до власта!

Пред околу една година јавно прашував зошто државата во склопот на дисперзијата на високото школство не предвидела отворање на факултет за енологија во Кавадарци или Неготино и сугерирав што треба да се направи на тој план. Се израдував кога слушнав дека е донесена одлука за отворање на факултет за енологија во Неготино, но, не се знае дали и колку студенти се запишани на него и кој им предава?

Стратегијата за основање на голем број мали фирми за производство на вино не е соодветна за мали и сиромашни земји како што е Македонија! Доколку сака да се носи со жестоката конкуренција на светските пазари на вино, Македонија мора да се определи за сопствен бренд во производството на евтино вино за широка потрошувачка. Тоа што некои наши вина добиваат високи признанија/награди на некои саеми на вино, не е никаква гаранција за нивниот пласман на светските пазари, посебно и поради ограничените количини на наградени вина! Наградените вина ги оценуваат и наградуваат мал број на дегустатори, додека потрошувачите на вино треба да се освојуваат со ниски цени и стандарден квалитет, односно со признат бренд. Малите производители не се способни да изградат свој бренд, бидејќи тоа чини многу пари, така што останува на државата да осмисли и да подготви соодветни стратегии и програми за развој на лозарството и винарството и истите да ги реализира.

Скопје, 15 септември 2010 година

 


Преземање на содржините e ЗАБРАНЕТО (!!!), освен со писмена дозвола од ЦИВИЛ и тоа исклучиво според Условите за користење, авторски права и заштита на приватноста. Повредата на авторските права е забранета со закон. Врз основа на договор за соработка, оваа содржина е достапна за Плусинфо и Слободен печат без ограничувања.

Print Friendly, PDF & Email
Share51Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Костадинов до Латас: Кога ќе ја чепнеш честа на мојот мртов татко, правдата не се моли. Се зема.

    109 shares
    Share 44 Tweet 27
  • Едногодишен помен

    99 shares
    Share 40 Tweet 25
  • 24 ЧАСА: „Шлаканица“ од Брисел за Мицкоски, сестринските партии го избришаа македонскиот јазик и идентитет од ЕУ извештајот; Обвинителството го амнестира Максим Димитриевски; Кавказ на работ на нов конфликт

    98 shares
    Share 39 Tweet 25
  • Таче се (по)јави, вистина се (по)јави

    92 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Апсења со смртни последици, рации, претепани и крвави осомничени, соборен патнички авион – како се влошија односите меѓу Русија и Азербејџан

    92 shares
    Share 37 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ