• Latest

Инфлуенсерите се новите свештеници, а Инстаграм е новата црква

February 21, 2023
Општина Аеродром (фото извор: ФБ профил на Н. С.)

Министерството за здравство со препораки и мерки за состојбата со сметот во Скопје: Да се избегнува физички незаштитен контакт со отпадот

October 24, 2025

(ВИДЕО)🎙САМО НЕШТО ДА ПРАШАМ за расистичката изјава на советникот Темелков за Ромите во Неготино

October 24, 2025
Фото: украинска авбасадорка Лариса Дир / Х

Амбасадорката Дир: Нападите врз Херсон го одзедоа животот на 3 луѓе, уште 22 се повредени – меѓу нив и деца

October 24, 2025
People seeking aid in Gaza
Photo source: screenshot AP

Врховниот суд на ОН го осуди Израел за ограничувањата на помошта за Газа за време на војната

October 24, 2025
Фотомонтажа: D. Mi[ev/CIVIL Media. Фото од wikimedia commons

Лукоил – новите санкции на Трамп и неодговорените прашања на ЦИВИЛ

October 24, 2025

ЕК: Фејсбук, Инстраграм и ТикТок го прекршиле Законот за дигитални услуги на ЕУ

October 24, 2025

Анализа на содржина: Пропагандно амплифицирање на Орбановите пораки во „Канал 5“

October 24, 2025
Фото: Meanwhile in Ukraine

Роберт „Маѓар“ Бровди: Пред 69 години Унгарија смело рече „не“ на црвената диктатура…денес Орбан живее со искривена интерпретација на тие настани

October 24, 2025

Хоџиќ: Да се обединиме околу демократијата и да се вратиме на патот кон ЕУ – државата оди во опасен правец

October 24, 2025

„Ѓуптин е човек без чест и без достоинство, Ромите не ги спомнувам никаде – ‘џупска работа’ значи кражба“ – демантот на Љубе Темелков, советник на МААК во Неготино

October 24, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ТОП 5

Инфлуенсерите се новите свештеници, а Инстаграм е новата црква

February 21, 2023 16:12
in ТОП 5
Share on FacebookShare on Twitter

ЛЕОН БАКРАЧЕСКИ

Терминот „инфлуенсер“ стана сеприсутен термин во нашето општество денес. Последниот испад на новинарот Драган П. Латас (во улога на бумер кој плаче за внимание) и извесен Стефан Лазаров (во улога на паланечка интернет сензација) ги извадија декадите на трули вредности кои под привидот на сеприфатен мачоизам и мизогонија, беа голтани од нашето општество и толерирани се до граница по која конечно пукна тиквата.

Со подемот на платформите на социјалните медиуми, инфлуенсерите се појавија како нова сорта на познати личности кои имаат значително влијание врз масите. Но, каде започна овој феномен и која е интелектуалната и општествена вредност на нивното постоење? Ајде да го истражиме потеклото на инфлуенсерите и нивното влијание врз општеството.

Концептот на инфлуенсери може да се проследи наназад до почетокот на 20 век, кога познатите личности се користеле за да промовираат производи за гладното конзумерско општество. Првиот познат пример за е забележан во 1920-тите кога ѕвездата на немиот филм, Клара Боу, била искористена за да промовира производи за убавина. Современиот термин „инфлуенсер“ се појавува во раните 2000-ти, со подемот на платформите за социјални медиуми како Myspace а подоцна, Facebook и Instagram.

Денес, инфлуенсерите имаат милиони следбеници и станаа индустрија од повеќе милијарди евра. Од мода и убавина до здравје и благосостојба, инфлуенсерите си создадоа паралелен универзум и собраа посветени следбеници. Нивното влијание врз општеството не може да се негира, бидејќи тие имаат моќ да ги менуваат мислењата и да ги обликуваат културните норми.

Сепак, интелектуалната вредност на нивното постоење е тема на дебата. Додека некои тврдат дека влијателите привлекуваат внимание за важни прашања и создаваат свест за социјалните теков, други тврдат дека тие не се ништо повеќе од површни промотори на консумеризмот.

Познатиот филозоф Славој Жижек често го критикува концептот на инфлуенсери, често велејќи дека: инфлуенсерите на крајот на денот не се ништо повеќе од олицетворение на општество каде единственото нешто што е важно е подобрување на продажбата. Тие се само уште едно запче во капиталистичката машина, ќе рече Жижек.Подемот на инфлуенсерите е показател за нашата опсесија со изгледот и нашата желба за социјална валидација следствено Инфлуенсерите се новите свештеници, а Инстаграм е новата црква.

Нудејќи ги своите идентитети и лични животи за јавна потрошувачка, инфлуенсерите ја нормализираат идејата за постојан надзор и комодификација на себе. Не може да се избегне логичниот заклучок дека ова може да доведе до општество каде што поединците се оценуваат според нивното следење на социјалните мрежи и содржината што ја произведуваат, наместо според нивните лични вредности и достигнувања.

Звучи ли познато, кога ќе се свртиме кон македонските инфлуенсери и сето она што го „нудат“ на нивните следачи? Кои се нивните лични, интелектуални, општествени достигнувања? Што е она што го имаат создадено како општествено добро? Имаме плејада на виртуелни ликови кои иако не може да им забележиме дека решиле да си го заработуваат парчето леб преку промоција на производи, можеме и тоа како да им забележиме за ерозија на основни човечки вредности, кои и онака стојат на стаклени нозе во современото македонско општество во кое единствен филтер за успех е доволно долго да мантраш дека нешто сакаш или дека си некој, за тоа да ти го валидизира јавноста.

Следствено ширењето на лажни вести од страна на инфлуенсерите станува се позагрижувачко во последниве години. Со порастот на социјалните медиуми како примарен извор на вести за многу луѓе, инфлуенсерите имаат способност да шират дезинформации до нивните милиони следбеници. Ова може да има сериозни последици за јавното здравје, политичкиот дискурс и социјалното ткиво на нашето општество. Кога влијателите промовираат теории на заговор, лажни тврдења и други штетни информации, тие придонесуваат за растечко чувство на недоверба и поделеност во нашето општество.

Иако изгледаат безопасно, влијанието на нивните постапки може да има сериозни последици за нашите колективни вредности и верувања. Како што впрочем сме свесни и со најсвежиот пример. Не постои, каење, не постои извинување, не постои обид да се погледне суштината и да се признае грешка. Имаме оправдување и некаков шалабајзерски обид за контра напад притоа спинувајќи и повикувајќи се на традиционални вредности, политички флоскули и силење „ќе видите вие кој сум јас“.

Додека продолжуваме да се бориме со влијанието на социјалните медиуми и улогата на влијателите во обликувањето на културните норми, важно е да се земат предвид долгорочните последици од нашите постапки и вредностите што сакаме да ги промовираме како општество. Време е за дебата (најпрво по дома) кого следиме, зошто следиме и што голтаме како кленови на сите социјални канали.

извор: Фронтлајн 


Текстот е личен став на Авторот. Дозволено е преземање на текстот според лиценцата Creative Commons 4.0.

Print Friendly, PDF & Email
Tags: инстаграмИНФЛУЕНСЕРИЛазаровЛатас
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • EУ испрати порака, Мицкоски молчи – Андонов со жестока критика

    185 shares
    Share 74 Tweet 46
  • Поранешен унгарски разузнавач по неодржувањето на средбата помеѓу Трамп и Путин: Она што сега изгледа како дипломатски успех, на долг рок ќе се претвори во сериозна трагедија

    130 shares
    Share 52 Tweet 33
  • Моќната ракета Томахавк ги собори Садам и Гадафи, може да го собори и Путин

    124 shares
    Share 50 Tweet 31
  • „На Ѓупците треба да им се забрани да гласаат“ – советник од десничарската МААК со скандалозен расистички испад во Неготино

    124 shares
    Share 50 Tweet 31
  • „Путин повторно го изигра“: Откажувањето на самитот во Будимпешта ја завршува фантазијата на Трамп дека ќе донесе мир во Украина

    101 shares
    Share 40 Tweet 25
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ