• Latest
Една од кампањите во САД за поттикнување на вакцинирањето против Ковид-19 (скриншот од ourshot2savelives.org)

Кампањи за заштита на јавниот интерес и на здравјето, а не рекламирање на владата

May 8, 2021
Фото: Фејсбук на руската амбасада во Македоија/Иван Стоиљковиќ

Вицепремиерот Стоиљковиќ со нервозна реакција на новинарско прашање од ЦИВИЛ – тенденциозна и потпалувачка порака на социјалните мрежи

November 13, 2025
Фото: Претседател на Украина

Најголемиот корупциски скандал во претседателството на Зеленски доаѓа од внатрешните кругови

November 13, 2025

Додиковиот фашизам и мобилизацијата на масите

November 13, 2025
Скриншот од видео на ДИК

Локалните избори 2025 се официјално и конечно завршени, објави ДИК

November 13, 2025

ДЕМОКРАТСКИ НАВИГАТОР денеска во Куманово: Од локални гласови до заедничка иднина

November 13, 2025
Скриншот од видео на ВВС

Трамп го потпиша законот за буџет со кој стави крај на најдолгата блокада во историјата на САД

November 13, 2025

ОД БЕЛЕЖНИКОТ НА НАБЉУДУВАЧОТ НА ЦИВИЛ (7): Затвореници пуштени на викенд не можеле да го остварат правото на гласање поради отсуство во Избирачкиот список

November 12, 2025

Српските студенти ја прекинаа блокадата на Јавниот радиодифузен сервис откако ја освоија концесијата

November 12, 2025

ОД БЕЛЕЖНИКОТ НА НАБЉУДУВАЧОТ НА ЦИВИЛ (6): Над 20 починати лица фигурираат на Избирачкиот список на едно избирачко место

November 12, 2025
Israeli settlers set fire on a Palestinian warehouse
Source: Screenshot Al-Jazeera

Израелски доселеници запалија палестински магацин и земјиште додека нападите на Западниот Брег се зголемуваат

November 12, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ОПШТЕСТВО

Кампањи за заштита на јавниот интерес и на здравјето, а не рекламирање на владата

May 8, 2021 16:32
in АНАЛИЗИ, ОПШТЕСТВО, ТОП 5
Една од кампањите во САД за поттикнување на вакцинирањето против Ковид-19 (скриншот од ourshot2savelives.org)

Една од кампањите во САД за поттикнување на вакцинирањето против Ковид-19 (скриншот од ourshot2savelives.org)

Share on FacebookShare on Twitter

Во период на глобална здравствена криза предизвикана од пандемијата на КОВИД-19 и во состојба во која голем дел од граѓаните се противат на вакцинацијата, правилно изготвени и реализирани владини кампањи за подигнувањето на свеста и заштита на здравјето на граѓаните можат да бидат клучни за попрецизно информирање и брзо враќање во нормала. Повеќето влади на најразвиените држави во светот се одлучија со јавни кампањи да помогнат во борбата против КОВИД-19 и да овозможат објективно информирање на граѓаните, ослободено од политички контекст.

Во Северна Македонија, Членот 102 од Законот за медиумски услуги ги забранува владините кампањи. Поради тоа во земјава недостасува вистинска координирана и издржана кампања со која што би се промовирале позитивните ефекти на вакцинацијата и заштитата на здравјето на граѓаните. Во мометов, граѓаните на Северна Македонија се оставени на добрата волја на приватните медиуми за објективно информирање за предностите на вакцинацијата и самата борба со глобалната пандемија.

ПАНДЕМИЈАТА ГИ ОТКРИ СЛАБОСИТЕ НА ЦЕЛОСНАТА ЗАБРАНА ЗА КАМПАЊИ ФИНАНСИРАНИ ОД ЈАВНИ ПАРИ

Измените на Законот за медиумски услуги, односно забраната за кампањи финансирани од буџетот на државата дојде по долгогодишните злоупотреби на владиното рекламирање. Владата на Никола Груевски ги користеше јавните пари на граѓаните за политички маркетинг и со милиони евра ја купуваше верноста и наклонетоста на медиумите.

Сепак, здравствената криза и потребата од заштитата на јавниот интерес, во годините по забраната, покажаа дека потребни се измени на Членот 102, односно јасно дефинирање на исклучоци, кои би овозможиле владини кампањи за јавен интерес, истовремено, се уште забранувајќи користење на јавни пари за политички маркетинг и промовирање на Владата.

Владата на Република Северна Македонија веќе распиша повик за подготовка на две кампањи – едната за вакцинацијата, а втората за борбата против корупцијата. Од таму објаснуваат дека кампањата за вакцинација е потребна за да се избегне ризикот да не се постигне потребната бројка од 70 проценти вакцинирано население, колку што е потребно за спречување на пандемијата.

„Неопходна е кампања која што нема врска со владино или политичко рекламирање и промоција на владини активности, туку целосно, објективно, едукативно и стручно ќе ги извести граѓаните за предностите на вакцините и придобивките од масовната имунизација“ велат од Владата по објавата на повик за изработка на кампања за вакцинацијата.

Националниот координатор за стратегиски комуникации во Владата, Марјан Забрчанец објасни дека доколку дојде до промена на членот 102 и се дозволат јавни кампањи за јавен интерес, Владата нема да се остави сама да проценува која тема е важна за да заслужи јавна капмпања, туку дека се планира воспоставување на тело кое ќе служи како контролен и заштитен механизам.

„Тоа ќе биде независно тело составено од непартиски, невладини, стручни и кредибилни лица од медиумската и новинарската фела и од граѓанскиот сектор, кои прават проценка и ќе даваат мислење по однос на секој предлог за реализација на кампања од страна на централните или локалните институции. Мислењето на независното тело ќе мора да биде земено предвид  од страна на Владата“ изјави Забрчанец.

КАМПАЊИТЕ ОД ЈАВЕН ИНТЕРЕС СЕ ВАЖНА АЛАТКА ВО ДЕМОКРАТСКИТЕ ЗЕМЈИ

Јавни кампањи за заштита на јавниот интерес не се новина во светот, туку тие се практика во најразвиените демократски држави. Во минатата година доминираа кампањите за заштита од пандемијата на КОВИД-19 и потребните чекори за заштита на здравјето на населението.

Во 2020 година, британската Влада беше еден од најголемите огласувачи во земјата со потрошени речиси 164 милиони фунти. Со јавните кампањи, тие ја информираа јавноста за ризиците и опасностите од КОВИД-19, даваа примери за заштита и ги едуцираа граѓаните за предностите на вакцинацијата.

Според медиумските експерти, ваквите јавни кампањи во Обединетото Кралство ќе продолжат и во оваа, 2021 година, со цел побрза и поефикасна масовна имунизација, како и заштита на јавното здравје и медицинските работници.

Германија уште во март минатата година, на самиот почеток на пандемијата на КОВИД-19, одобри специјален буџет од 3.5 милијарди евра за директна заштита на граѓаните, кој предвидуваше значителен дел за јавни кампањи.

Меѓутоа, не се само здравствените теми поле на интерес на јавните кампањи во останатите развиени демократски земји. Освен кампањите за превенција и заштита од КОВИД-19, Франција со во изминатите години финансираше и јавна медиумска кампања против сексуалното насилство, недоличните коментари и дофрлања во јавниот транспорт.

Ирска редовно финансира јавни кампањи за заштита на граѓаните на работните места, додека пак во Канада актуелни се кампањи за информирање на граѓаните за трговијата со луѓе. Меѓу популарните кампањи кои се среќаваат во повеќе земји во светот се и оние за работничките права на граѓаните и за важноста од купување на домашни производи.

Обединетото Кралство оваа година спроведува јавна кампања и за информирање на граѓаните од потребата и важноста за спроведување на попис. Кампањата за пописот беше преведена на 44 јазици и вклучува граѓани на земјата од најразлични социо-економски и етнички позадини.

ЕУ И УНИЦЕФ ВОДАТ КАМПАЊИ ЗА ЈАВЕН ИНТЕРЕС ВО ЗЕМЈАВА

Владата на Република Северна Македонија веќе ја отвора дебатата за измени на членот 102 од Законот за медиумски услуги, со кои би се дефинирале исклучоците за јавни кампањи со цел заштита на јавниот интерес на граѓаните.

Премиерот Зоран Заев најави дека ќе се дебатира со сите здруженија на медиумски работници, сите здруженија на медиуми и сите засегнати страни за изнаоѓање на оптимално решение.

Противењето на вакцинацијата на значителен дел од македонското население, борбата против корупцијата, како и одредените шпекулации и кампањи против пописот, само ја отвораат потребата од правилно, транспарентно и објективно информирање на граѓаните.

Во моментов во земјава, кампањи за јавниот интерес, било тоа да е за позитивните ефекти и потребата од вакцинација или против корупција, се водат само од странски актери како Европската Унија и агенциите на Обединетите Нации.

 


Creative Commons 4.0

Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Скриншот од видео на ДИК

    Локалните избори 2025 се официјално и конечно завршени, објави ДИК

    251 shares
    Share 100 Tweet 63
  • (ФОТО) Како ќе изгледа документот за идентификацискиот број за граѓаните на „Отворен Балкан“

    113 shares
    Share 45 Tweet 28
  • Изгледа гатачката на Грујо ја вратиле во Царина, Мицкоски почна да споделува вести од иднината

    112 shares
    Share 45 Tweet 28
  • „Ние сме далеку пред Албанија“ – Зошто оваа изјава на премиерот Мицкоски е важна за европската приказна на Северна Македонија

    105 shares
    Share 42 Tweet 26
  • Локалните избори во Косово Избори без апсолутен победник, но со пораки за партиите

    97 shares
    Share 39 Tweet 24
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ