• Latest
Проф. Мирјана Најчевска

Критериуми и корективи

September 13, 2022
„Марш за ангелите“, Скопје 15 ноември 2025
Фото: Ј. Ѓорѓиоски

Маршот за ангелите го разбуди Скопје – „Правда сега, без одлагање“

November 15, 2025

СПЕЦИЈАЛЕН ИЗВЕШТАЈ НА ЦИВИЛ ( дел 1): Стратешка слика и начинот на функционирање на екосистемот – актери и канали

November 15, 2025
Фото: Твитер

Започнува масовното производство на украинските беспилотни летала-пресретнувачи „Октопус“

November 15, 2025
Фотоколаж: Скриншот од time.mk и видео на baku.tv

Репетитивното објавување на изјавите на Песков – императив на некои македонски медиуми

November 15, 2025
Last Crude Oil Tanker at Shell Haven - geograph.org.uk - 605835.jpg Фото: wikimеdia commons

Ројтерс: Иран потврди дека е запленет танкер со петрохемиски товар

November 15, 2025
Фото: Скриншот од видео на ВВС

Американската војска планира поделена Газа со „зелена зона“ обезбедена од меѓународни и израелски трупи

November 15, 2025

Град Скопје воведува нов режим за изнесување отпад: ноќна забрана и казни до 50 евра

November 15, 2025
Фото: Ј. Ѓорѓиоски. Фронтлајн

„Марш за ангелите“ денеска во 12:05 во Скопје

November 15, 2025
Креирано со помош на ВИ

Судството под меѓународна лупа – меѓу критики и политичка одбрана

November 15, 2025

Поранешниот министер за правда Кренар Лога се повлекува од партиските функции во АА

November 14, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home СЛОБОДНА ЗОНА

Критериуми и корективи

September 13, 2022 11:37
in СЛОБОДНА ЗОНА, ТОП 5
Проф. Мирјана Најчевска

Проф. Мирјана Најчевска

Share on FacebookShare on Twitter

МИРЈАНА НАЈЧЕВСКА

Кога бројот на вработени од одредена етничка заедница во институциите од јавниот сектор очигледно, континуирано и во голема мера не соодветствува на бројот на граѓани од таа етничка заедница, тоа е индикатор за постоење на дискриминација врз етничка основа.

Овој вид дискриминација не се атакува со еднократно вработување на огромен број припадници од таа етничка заедница, со намалување или извртување на критериумите предвидени за одредени работни места, туку со воведување корективни механизми кои ќе овозможат намалување и /или потполно отстранување на дискриминацијата.

Корективните критериуми (согласно меѓународните стандарди) се формулираат како давање предност на кандидатот од помалку застапената етничка заедница во услови на кандидати кои приближно исто ги исполнуваат условите и со засилување на образованието на кадри од конкретна етничка заедница кои недостасуваат во јавниот сектор.

Во ниту еден меѓународен документ не се спомнува етничката припадност како основен критериум при вработувањето во јавниот сектор и во државната администрација. Секаде како  основни критериуми се спомнуваат: знаењето, искуството и соодветниот интелектуален и професионален капацитет, а етничката припадност фигурира како коректив на евентуална идентификувана дискриминација.

Наспроти ова во Македонија упорно се турка на преден план партиската припадност спакувана во етничка обвивка и залепена со меѓупартиски пазар.

Во овој контекст ја разбирам и последната изјава на министерот за информатичко општество според кој: “според новиот балансер направен од страна на Министерството за информатичко општество секоја јавна институција кога ќе прави годишен план за вработување, ќе треба да планира една третина, односно 31,43 одсто да бидат Албанци“.

Самата изјава зборува за многу погрешен пристап во адресирањето на евентуалната дискриминација и сосема погрешен пристап во градењето ефикасна и ефективна администрација и јавен сектор.

Погрешноста на пристапот води кон апсурдна ситуација која бара постојано балансирање на бројките на вработени од одредена етничка заедница и дисконтинуитет во работењето на институциите и државниот апарат.

Само како пример, не сум сигурна по која формула е направен овој балансер, ако се има предвид бројот на етнички Албанци кои фактички живеат во Македонија (а кој не надминува 24%), меѓутоа дури и според вака изработениот балансер има многу државни институции од кои ќе треба да бидат отпуштени дел од вработените етнички Албанци затоа што го надминуваат процентот според усвоениот балансер.

  1. Народен правобранител – 37.97%
  2. Самостојните стручни органи – 33.33%
  3. Агенција за заштита на личните податоци – 33.33%
  4. Државна изборна комисија 32.67%
  5. Министерство за економија – 48.67%
  6. Министерство за животна средина и просторно планирање – 33.81%
  7. Министерство за локална самоуправа 40.38%
  8. Министерство за образование и наука – 33.33%
  9. Министерство за политички систем и односи меѓу заедниците – 83.79%
  10. Министерство за правда – 35.68%
  11. Биро за регионален развој – 55.56%
  12. Државен девизен инспекторат – 62.50%
  13. Државен инспекторат за локална самоуправа 45.45%
  14. Државен инспекторат за техника инспекција – 42.31%
  15. Државен инспекторат за транспорт – 36.84%
  16. Државен инспекторат за труд – 35.75%
  17. Државен комунален инспекторат – 36.36%
  18. Државен пазарен инспекторат – 45.05%
  19. Државен санитарен и здравствен инспекторат – 45.07%
  20. Инспекторат за употреба на јазиците – 52.94%
  21. Управа за водење на матични книги – 34.86%
  22. Агенција за поддршка на претприемништвото – 33.33%
  23. Агенција за управување со одземен имот – 41.30%
  24. Државен завод за индустриска сопственост – 36.67%
  25. Државно правобранителство – 55.38%

Доколку се примени балансер кој ќе се базира на фактичкиот процент на попишани етнички Албанци кои се наоѓаат во Македонија (24%) бројот на институции во кои се презастапени и од каде што треба да се отпуштат значително се зголемува.

А под итно ќе треба да се вработат во институциите во кои етничките Албанци се застапени со 0% :

  1. Национална агенција за европски образовни програми и мобилност – 0%
  2. Дирекција за радиациона сигурност – 0%
  3. Агенција за филм – 0%
  4. Агенција за енергетика – 0%
  5. Управа за електронско здравство – 0%
  6. Биро за застапување на република северна македонија пред европскиот суд за човекови права – 0%
  7. Државна комисија за одлучување во втор степен во областа на инспекциски надзор и прекршочна постапка – 0%
  8. Регулаторна комисија за домување – 0%
  9. Агенција за регулирање на железничкиот сектор 0%

Ова не е борба со дискриминацијата туку злоупотреба на дискриминацијата за лична и партиска корист. И дефинитивно, етно-партиските критериуми во вработувањето во јавниот сектор претставуваат отворена врата за широка корупција на граѓаните, градење на гломазна и непрофесионална администрација/јавен сектор и создавање на клиентелистички граѓани кои се фатени во менгеме меѓу неефикасниот јавен сектор и етно-националистичкиот наратив.


Текстот е личен став на Авторката. Дозволено е преземање на текстот според лиценцата Creative Commons 4.0.
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Скриншот од видео на ДИК

    Локалните избори 2025 се официјално и конечно завршени, објави ДИК

    307 shares
    Share 123 Tweet 77
  • „Ние сме далеку пред Албанија“ – Зошто оваа изјава на премиерот Мицкоски е важна за европската приказна на Северна Македонија

    122 shares
    Share 49 Tweet 31
  • Богати странци плаќале по 80.000 фунти за „сафари викенд“ за да убиваат цивили за време на опсадата на Сараево

    102 shares
    Share 41 Tweet 26
  • Изгледа гатачката на Грујо ја вратиле во Царина, Мицкоски почна да споделува вести од иднината

    114 shares
    Share 46 Tweet 29
  • Локалните избори во Косово Избори без апсолутен победник, но со пораки за партиите

    97 shares
    Share 39 Tweet 24
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ