Асистенти за ученици со попреченост во основните училишта се ангажираат од 2016 година, преку преку програмата за општинско корисна работа во соработка со УНДП. Пет години подоцна, од 2021, почна да се спроведува новиот систем за „Образовна асистенција“, со кој асистентите паднаа на товар на државниот буџет. Проблеми сè уште има и кај ангажирањето образовни асистенти за основците, а далеку од решение е за учениците во средно, бидејќи законот уште не е донесен. Додека лутаат низ лавиринтите на системот и чекаат институциите да си ја завршат работата, многу родители немаат друг избор освен да остават работа и да бидат со детето во училиште, или да го остават дома да не посетува настава.
Или, ако отиде на некој час, со него седи мајкèа му.
– Годинава, како што ни најавија, нема да имаме асистент до 15 септември. Лани со асистент почна на 1 септември, а годинава е многу лошо, затоа што исчекуваме, не знаеме како ќе помине денот. Некои од родителите не ги носат своите деца во училиште, додека не им се додели асистент, а некои ги носиме – вели таа. Појаснува дека се различна смена со поголемиот брат, па тој го чува додека не дојдат родителите од работа.
Додека Никола чека асистент, неговата до лани асистентка чека работа…. Таа се пријавила на годинешниот конкурс, па очекува од следната недела да почне со работа, но не се знае дали истата асистентка, повторно ќе работи со Никола.
Проблемот со години се провлекува
Годинава проблемот со образованите асистенти беше најизразен бидејќи учениците не ги добија на првиот училишен ден – но истиот всушност, се провлекува со години.
За тоа сведочи и мајката на Никола. Таа раскажува дека со со него работеле дефектолози и логопеди од четигидишна возраст во сензорна соба, а кога стигнал на возраст да почне во училиште од МКФ му одобриле образовен асистент. Но, бидејќи во училиште почнал да оди во време на Ковид, не му бил доделен асистент.
Од ресурсниот центар подоцна, во текот на учебната година задолжиле образовен асистент да работи со него и со уште едно друго дете. Но, двете деца биле во два различни класа, па асистентката поголемиот дел од времето го поминувала со другото дете, а со Никола само половина час и тоа откако ќе завршат часовите, пишува Независен.
Целиот прилог на Независен.мк