• Latest

Првите пет дена со динамични онлајн активности на партиите, драстични разлики во пораките и тонот на кампањите

July 2, 2020

24 ЧАСА: Родителите на жртвите од Кочани бараат објаснување од ОЈО; Тошковски тврди дека е намалена е стапката на криминал; Војната меѓу Израел и Иран – можност за Русија да продолжи со агресијата против Украина

June 16, 2025
Фото: Фејсбук

ПРАШАЊЕ НА ДЕНОТ: Дали верувате дека стапката на криминалот е намалена?

June 16, 2025
Протест пред Уставниот суд на Србија, Белград, 11 јули 2024 (фото извор: скриншот од видео снимка на Алџезира Балкан)

Студентите ќе поднесат кривична пријава против Вучиќ

June 16, 2025

По 618 дена војна во Палестина, пратеникот Реџепи од Европскиот фронт поднесе Предлог-резолуција за хуманитарната криза во Појасот Газа до Собранието

June 16, 2025
Фото: Креирано со помош на ВИ

Трамп, Нетанјаху и Хамнеи – тројцата лути старци кои би можеле да нè убијат сите

June 16, 2025
Фото: ЦИВИЛ Медиа

Над 3.200 невработени лица се пријавиле за мерката самовработување

June 16, 2025
Фото: Креирано со помош на ВИ

Војната помеѓу Израел и Иран може да ѝ даде економски поттик на Русија за да ја продолжи агресијата врз Украина

June 16, 2025

РЦСОО „Ванчо Питошески“ – Охрид доби целосно реновиран и модерен објект со поддршка од Европската Унија

June 16, 2025

(ИЗБОР) Албански медиуми: Тирана домаќин на ПСЈИЕ; Косово без нов парламент и по 32 обиди; Судот во Хаг повторно му го продолжи притворот на Тачи

June 16, 2025

БДС поднесе жалба на отфрлената кривична пријава во ОЈО против Стоилковиќ за изјавата дека геноцидот во Сребреница е „некрофилски дизниленд“

June 16, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home АНАЛИЗИ

Првите пет дена со динамични онлајн активности на партиите, драстични разлики во пораките и тонот на кампањите

Во поглед на содржините, забележлив е различниот пристап во интензитетот на пласманот на видео содржините на социјалните мрежи кај двете најголеми партии/коалиции: коалицијата предводена од СДСМ има подинамичен пристап во првите пет денови од кампањата и нејзини се повеќе од половината (46) од регистрираните видеоспотови.

July 2, 2020 12:56
in АНАЛИЗИ, ИЗБОРИ, ПОЛИТИКА
Share on FacebookShare on Twitter

Во првите пет дена од предизборната кампања, ЦИВИЛ бележи вкупно 212 активности на шесте политички партии кои се предмет на мониторингот (коалициите предводени од СДСМ и ВМРО-ДПМНЕ, ДУИ, ДПА, коалицијата Алијанса/Алтернатива и Левица), чии кампањи имаат финансиски импликации. ЦИВИЛ ја разгледува можноста да ја прошири листата на политички партии под мониторинг на организацијата во наредниот период.

Регистрирани се 81 содржини во кои партиите или други ентитети во нивна полза користат видеоспотови или видео содржини како стримови на настани во живо на социјалните мрежи (над една третина од вкупно забележаните случаи). Од нив, големо дел се продуцирани, обработени/монтирани и титлувани видеоспотови, што укажува на тоа дека овој начин на претставување, кој има значајни финансиски импликации, е важен за сите партии на стартот на кампањата.

Во поглед на содржините, забележлив е различниот пристап во интензитетот на пласманот на видео содржините на социјалните мрежи кај двете најголеми партии/коалиции: коалицијата предводена од СДСМ има подинамичен пристап во првите пет денови од кампањата и нејзини се повеќе од половината (46) од регистрираните видеоспотови. Притоа, спотовите на СДСМ и нејзините коалициски партнери главно се:

  • кратки потсетувања на постигнувањата на партијата во различни општествени сфери
  • претставувања на дневните активности на нивните кандидати за пратеници
  • трибини пренесувани во живо на Фејсбук

Од друга страна, коалицијата предводена од ВМРО-ДПМНЕ продуцира голем број видео содржини, но на социјалните мрежи се одлучува за пристап со помал број впечатливи предизборни видеоспотови во кои акцентот е ставен на напад врз политиките на противниците. Ваквите спотови, со сценарио и употреба на статисти, имаат повисока продукциска вредност или цена, а досега се претставени неколку такви спотови.

ВМРО-ДПМНЕ на Јутјуб објавува и посебни, скапи спотови за секој од носителите на нивните кандидатски листи. Партијата ги следи дневните активности на своите кандидати преку изјави и прес-конференции, а на Јутјуб објавува и голем број обраќања на лидерот Мицкоски со пораки на различни теми.

Демократската унија за интеграција ги користи и двата пристапи и објавува вкупно 21 видео содржина – комбинација на секојдневни активности на кандидатите, обраќања од средбите со граѓани, прес-конференции, и поскапи, но и класични предизборни видеоспотови.

Регистрирани се вкупно 61 спонзорирани содржини од сите видови на социјалните мрежи, главно на Фејсбук и неговите платформи, но може да се претпостави дека бројот на вакви случаи е далеку поголем (со оглед на ограничената можност за следење и специфичниот алгоритам за пласман на оваа социјална мрежа).

Поголемиот дел од спонзорираните објави (49) доаѓаат од официјалните страници  на двете најголеми партии/коалиции, предводени од СДСМ (29) и ВМРО-ДПМНЕ (20). Покрај ова, забележани се и пет случаи на спонзорирани објави на Фејсбук на страници блиски до двете партии, а за сега, генерално, поретко се спонзорираат објави кои имаат цел да го оцрнат противникот (само два забележани случаи).

Регистрирани се вкупно 30 случаи на делење на промотивни печатени и брендирани материјали, главно како дел на бројните собири, средби со граѓани и трибини. Забележливо е дека коалицијата предводена од ВМРО-ДПМНЕ е поактивна во ваквиот начин на претставување, а нејзини се 17 од забележаните случаи. Забележано е и адаптирање на партиите кон здравствената ситуација, па и СДСМ, чии активисти делат материјали главно на секојдневните трибини што се организираат низ градовите. И ВМРО-ДПМНЕ го прави истото – на средбите со граѓаните делат средства за дезинфекција. И двете партии имаат брендирани заштитни маски (но досега не е забележано делење на маски). Во три случаи, сите во Струмица, е регистрирано делење печатени материјали (флаери и постери) со пораки со кои се оцрнуваат противниците.

Во првите пет дена од кампањата се забележани вкупно 22 митинзи, трибини и слични собири, а забележливо е дека поради ситуацијата со епидемијата, партиите во овој сегмент имаат многу помали трошоци отколку во изминатите кампањи, поради помалиот број луѓе присутни на собирите, помалите и помалку наметливи бини, помалку озвучување, обезбедување итн. Исклучок е Алијанса за Албанците, која одржа голем митинг во Тетово со 2-3.000 луѓе, а и неколку поголеми собири во други места.

Дел од партиите на отворањето на кампањата користеа огномет и пиротехника, но и тука се забележува извесна тенденција кон поскромен приод во споредба со минатите кампањи.

Важно е да се напомене дека мониторингот на ЦИВИЛ се спроведува парцијално, врз основа на мониторинг само на шест ентитети и не целосно. Организацијата е отворена кон пријави од граѓанките и граѓаните.

Мониторинг тим на ЦИВИЛ

Print Friendly, PDF & Email
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Фото: Принтскрин од емисијата „Бизнис 21“ на ТВ21

    Славески: Мизерно е да ме прашувате за мојата плата од 3.000 евра, никој не ме прашува за гладувањето во САД додека студирав

    499 shares
    Share 200 Tweet 125
  • Вучиќ не ја потпишал декларацијата од самитот во Украина за да не ја „предаде Русија“, понуди помош за реконструкција што предизвика потсмев во Србија

    223 shares
    Share 89 Tweet 56
  • УНХЦР: Во светот има 122 милиони насилно раселени лица

    111 shares
    Share 44 Tweet 28
  • Османи до Мицкоски: Можеш да вреѓаш, да се закануваш, да фрлаш клетви и анатеми, да колнеш, но, ние Албанците не сме гости во оваа земја туку домаќини

    104 shares
    Share 42 Tweet 26
  • Предлогот од ЛДП за воведување една изборна единица на 53. седница на Собрание

    98 shares
    Share 39 Tweet 25

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ