На прашањето што ЦИВИЛ го постави на својата Facebook страница – „Што мислите за воведување на вештачка интелигенција во образованието?“ – пристигнаа бројни коментари и мислења од граѓаните. Одговорите покажуваат длабока поделеност во јавноста, но и голема загриженост за иднината на образованието во земјава.
Силна недоверба кон образовниот систем
Голем дел од коментарите се критички настроени, не толку кон самата вештачка интелигенција (ВИ), туку кон состојбата на македонското образование. Според нив, системот и онака се наоѓа во криза – со несоодветни учебници, паднат квалитет на наставата и голем број ученици кои завршуваат со повисоки оценки, а со сè помалку реални знаења. Во такви услови, воведувањето на ВИ се гледа како уште еден чекор кон „тотално уништување“ и „катастрофа“ во образованието. Некои дури сметаат дека децата ќе останат неписмени и целосно ќе се потпрат на апликации и алатки наместо на вистинско учење.
Страв од губење на креативноста и критичкото мислење
Други коментари укажуваат дека ВИ може дополнително да ја потисне креативноста и развојот на критичкото мислење, кои и онака се на ниско ниво. Наместо учениците самите да читаат, анализираат и пишуваат, тие би можеле уште повеќе да се потпрат на готови одговори што ги нудат апликациите. Ова, според дел од граѓаните, би значело уште еден удар врз образовниот процес.
ВИ како можност и алатка за подобрување
Сепак, имаше и позитивни мислења. Некои граѓани нагласуваат дека вештачката интелигенција е неминовна и треба да се воведе што е можно побрзо, но со јасна стратегија и одговорно користење. Според нив, таа може да биде одлична алатка за дополнување на знаењата, олеснување на пребарувањето на информации и персонализирано учење. Условот е правилно да се интегрира во наставата и да се користи како поддршка, а не како замена за наставниците и традиционалните методи.
Заклучок
Од одговорите е очигледно дека воведувањето на вештачка интелигенција во образованието предизвикува бурни реакции. Од „катастрофа“ и „тотално уништување“, до „одлична алатка“ и „неминовност“ – мислењата се движат меѓу стравови и надежи. Јасно е дека оваа тема ќе остане контроверзна сè додека образованието во Македонија не покаже поголема подготвеност и капацитет да ја интегрира технологијата на начин кој навистина ќе им користи на учениците.
А.М.