• Latest

Наспроти напорите за борба против компјутеризираната пропаганда, проблемот расте

October 6, 2019

БОИШТЕ НА НАРАТИВИ (5): Стратешки препораки за зајакнување на институционалната и граѓанската отпорност

November 9, 2025
Скриншот од видео на
The Telegraph

Што доби – и што не доби Орбан од Трамп

November 9, 2025

Кремљовскиот режим на тортура

November 9, 2025

БОИШТЕ НА НАРАТИВИ (4): Траекторија на ризикот за следните 3-6 месеци

November 9, 2025
Поранешниот претседател на Северна Македонија, проф. д-р Стево Пендаровски и директорот на IGES, д-р Аднан Капо. Фото: IGES

Пендаровски: Ниту една земја што се затворила не станала голема, изолацијата не е добра

November 9, 2025

БОИШТЕ НА НАРАТИВИ (3): Индикатори и сигнали за рано предупредување за Северна Македонија

November 9, 2025

Супорт Кочани распредели околу 11 милиони денари на 137 лица, држата наплати 1 милион денари данок од собраната помош

November 9, 2025
Фотоколаж од Фејсбук на Окомура и Х на Јана Чернохова/ Expatz.cz

Отстранувањето на украинското знамето му се врати како бумеранг: На чешкиот парламент сега се истакнати уште повеќе сино-жолти знамиња

November 9, 2025

БОИШТЕ НА НАРАТИВИ (2): Прокси мрежи и локални овозможувачи, стратешки ранливости на Северна Македонија

November 9, 2025

Русија врбува агенти и провокатори за субверзивни активности во западна Европа: Како се спроведуваат хибридните операции

November 9, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home АНАЛИЗИ

Наспроти напорите за борба против компјутеризираната пропаганда, проблемот расте

Автоматизираните бот профили се сé уште добро користена тактика. Онлајн коментатори и лажни профили се користат за да се шират про-партиски пораки, како и за стратешко споделување или објавување на содржини користејќи клучни зборови за да ги изиграат алгоритмите и одредена содржина да се најде на трендинг.

October 6, 2019 10:44
in АНАЛИЗИ, ВЕСТИ, ОПШТЕСТВО
Share on FacebookShare on Twitter

Манипулирањето со јавното мислење преку платформите на социјалните медиуми се јавува како суштинска закана на јавниот живот. Низ светот, владини агенции и политички партии ги експлоатираат платформите на социјалните медиуми за ширење сензационални вести и дезинформации, спроведуваат цензура и контрола и ја поткопуваат вербата во медиумите, јавните институции и науката.

Еден извештај од Оксфордскиот институт за интернет (ОИИ), објавен во јули минатата година, а кој и денес е актуелен, покажува дека и покрај напорите за борба против компјутеризираната пропаганда, проблемот расте во големи размери.

„Бројот на земји во кои се јавува формално организирана манипулација со социјалните медиуми е значително зголемен, од 28 на 48 земји, на глобално ниво“, изјавува Саманта Бредшо, ко-автор на извештајот. „Поголемиот дел од порастот потекнува од политички партии кои шират дезинформации и сензационални вести околу периодите на избори. Постојат повеќе политички партии кои учат од стратегиите развиени во текот на Брегзит и претседателските избори во САД во 2016 година: сé повеќе кампањи користат ботови, сензационални вести и дезинформации да ги поларизираат и манипулираат гласачите.“

Ова се случува и покрај напорите од страна на владите во многу демократии, кои воведуваат нови законодавства, дизајнирани за борба против лажните вести на интернет. Проблемот со ова е тоа што овие „работни групи“ за борба против лажните вести се користат како нова алатка за легитимизирање на цензурата во авторитарните режими“, вели проф Фил Хауард, ко-автор и главен истражувач на проектот за Компјутеризирана Пропаганда на ОИИ. „Во најдобар случај, овие видови на работни групи создаваат контра-наративи и градат алатки за граѓанска свест и проверување на факти.“

Друг предизвик е еволуцијата на медиумите што поединци ги користат да споделат вести и информации. „Постојат докази дека дезинформациските кампањи се преместуваат на чат апликациите и алтернативните платформи“, вели Бредшо. „Ова станува сé почесто во глобалниот југ, каде што се попопуларни големи јавни групи на чат апликации.“

Автоматизираните бот профили се сé уште добро користена тактика. Онлајн коментатори и лажни профили се користат за да се шират про-партиски пораки, како и за стратешко споделување или објавување на содржини користејќи клучни зборови за да ги изиграат алгоритмите и одредена содржина да се најде на трендинг. Исто така, се користат и за да се известува за легитимни содржини и профили на големи размери, што води кон нивно привремено бришење. „Ние сметаме дека нови иновации ќе продолжат да се појавуваат како платформи, а дека владите ќе преземаат правни и регулаторни чекори да се намали овој тип на активности“, вели Хауард.

Генерално, користењето на кампањи за организирана манипулација на социјалните медиуми е голем бизнис. „Ние оценуваме дека десетици милиони долари се трошат на ваков тип на активност“, вели Хауард. „Дел од парите можеби се троши на легитимно рекламирање на социјални медиуми, но секако постои растечка индустрија за лажни профили, онлајн коментатори и политички ботови.“

извор: Оксфордски институт за интернет
превод: Наташа Цветковска/ЦИВИЛ

 

Share40Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Љубомир Костовски (фото: Б. Јордановска / ЦИВИЛ)

    Избори во кои на Кочани му избраа градоначалник

    190 shares
    Share 76 Tweet 48
  • (ФОТО) Како ќе изгледа документот за идентификацискиот број за граѓаните на „Отворен Балкан“

    113 shares
    Share 45 Tweet 28
  • Од Русија со „братска љубов“: Срцепарателните изјави на Песков  во македонските медиуми

    100 shares
    Share 40 Tweet 25
  • „Ние сме далеку пред Албанија“ – Зошто оваа изјава на премиерот Мицкоски е важна за европската приказна на Северна Македонија

    98 shares
    Share 39 Tweet 25
  • Изгледа гатачката на Грујо ја вратиле во Царина, Мицкоски почна да споделува вести од иднината

    95 shares
    Share 38 Tweet 24
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ