• Latest

Наспроти напорите за борба против компјутеризираната пропаганда, проблемот расте

October 6, 2019

Лажната дилема на лажните либерали и прогресивци

July 1, 2025

24 ЧАСА: Лидерски самит ЕУ-Западен Балкан во Скопје; Трамп му порача на Маск да ја затвори продавницата и да се врати дома во Јужна Африка; национализмот ја надвладеа борбата против корупцијата во Србија; растат тензиите меѓу Баку и Москва 

July 1, 2025

Шекеринска: Време е да инвестираме во мирот и стабилноста

July 1, 2025

СДСМ алармира – нема лекови на Онкологија, Клековски смирува: Скапата биолошка терапија ја има на Онкологија, за двата генерички лека што ги немаат дистрибутерите, има соодветна замена

July 1, 2025

Од Голема блокада до Голема Србија

July 1, 2025
Антивладини протести, Белград, 28 јуни 2025 (фото извор: видео во живо, ТВ Информер)

РЕАКЦИИ: Поддршка за студентите во блокада – време е Вучиќ да падне

July 1, 2025
Фотомонтажа; Скриншот од Влада на РСМ

ПРАШАЊЕ НА ДЕНОТ: Што мислите за работата на владата во текот на првата година?

July 1, 2025

За Кос членството во ЕУ е најдобар начин да се заштити идентитетот, културата и јазикот на Македонците, Мицкоски очекува секаков инженеринг во ЕП

July 1, 2025
Фото: Скринчот од вифро на каналот Астра на Х

Украински дронови „со хируршка прецизност“ нападнаа руска фабрика на 1.300 км оддалеченост, на Крим уништени скапи руски системи за воздушна одбрана 

July 1, 2025

Самит на ЕУ и Западен Балкан: Седумдесет и пет отсто од договорените реформи со земјите од региoнот се или имплементирани или се во тек

July 1, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home АНАЛИЗИ

Наспроти напорите за борба против компјутеризираната пропаганда, проблемот расте

Автоматизираните бот профили се сé уште добро користена тактика. Онлајн коментатори и лажни профили се користат за да се шират про-партиски пораки, како и за стратешко споделување или објавување на содржини користејќи клучни зборови за да ги изиграат алгоритмите и одредена содржина да се најде на трендинг.

October 6, 2019 10:44
in АНАЛИЗИ, ВЕСТИ, ОПШТЕСТВО
Share on FacebookShare on Twitter

Манипулирањето со јавното мислење преку платформите на социјалните медиуми се јавува како суштинска закана на јавниот живот. Низ светот, владини агенции и политички партии ги експлоатираат платформите на социјалните медиуми за ширење сензационални вести и дезинформации, спроведуваат цензура и контрола и ја поткопуваат вербата во медиумите, јавните институции и науката.

Еден извештај од Оксфордскиот институт за интернет (ОИИ), објавен во јули минатата година, а кој и денес е актуелен, покажува дека и покрај напорите за борба против компјутеризираната пропаганда, проблемот расте во големи размери.

„Бројот на земји во кои се јавува формално организирана манипулација со социјалните медиуми е значително зголемен, од 28 на 48 земји, на глобално ниво“, изјавува Саманта Бредшо, ко-автор на извештајот. „Поголемиот дел од порастот потекнува од политички партии кои шират дезинформации и сензационални вести околу периодите на избори. Постојат повеќе политички партии кои учат од стратегиите развиени во текот на Брегзит и претседателските избори во САД во 2016 година: сé повеќе кампањи користат ботови, сензационални вести и дезинформации да ги поларизираат и манипулираат гласачите.“

Ова се случува и покрај напорите од страна на владите во многу демократии, кои воведуваат нови законодавства, дизајнирани за борба против лажните вести на интернет. Проблемот со ова е тоа што овие „работни групи“ за борба против лажните вести се користат како нова алатка за легитимизирање на цензурата во авторитарните режими“, вели проф Фил Хауард, ко-автор и главен истражувач на проектот за Компјутеризирана Пропаганда на ОИИ. „Во најдобар случај, овие видови на работни групи создаваат контра-наративи и градат алатки за граѓанска свест и проверување на факти.“

Друг предизвик е еволуцијата на медиумите што поединци ги користат да споделат вести и информации. „Постојат докази дека дезинформациските кампањи се преместуваат на чат апликациите и алтернативните платформи“, вели Бредшо. „Ова станува сé почесто во глобалниот југ, каде што се попопуларни големи јавни групи на чат апликации.“

Автоматизираните бот профили се сé уште добро користена тактика. Онлајн коментатори и лажни профили се користат за да се шират про-партиски пораки, како и за стратешко споделување или објавување на содржини користејќи клучни зборови за да ги изиграат алгоритмите и одредена содржина да се најде на трендинг. Исто така, се користат и за да се известува за легитимни содржини и профили на големи размери, што води кон нивно привремено бришење. „Ние сметаме дека нови иновации ќе продолжат да се појавуваат како платформи, а дека владите ќе преземаат правни и регулаторни чекори да се намали овој тип на активности“, вели Хауард.

Генерално, користењето на кампањи за организирана манипулација на социјалните медиуми е голем бизнис. „Ние оценуваме дека десетици милиони долари се трошат на ваков тип на активност“, вели Хауард. „Дел од парите можеби се троши на легитимно рекламирање на социјални медиуми, но секако постои растечка индустрија за лажни профили, онлајн коментатори и политички ботови.“

извор: Оксфордски институт за интернет
превод: Наташа Цветковска/ЦИВИЛ

 

Print Friendly, PDF & Email
Share40Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Костадинов до Латас: Кога ќе ја чепнеш честа на мојот мртов татко, правдата не се моли. Се зема.

    108 shares
    Share 43 Tweet 27
  • Едногодишен помен

    98 shares
    Share 39 Tweet 25
  • Дијаспората веќе не е „нерезидент“ – Одлука на Уставен што менува правила

    93 shares
    Share 37 Tweet 23
  • (ВИДЕО) Нов гаф на Сиљановска Давкова – го помеша Марко Рубио со Џеј Ди Венс, кого го нарече Ди Џеј

    93 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Сервилност или велемајсторски дипломатски потег – дали Руте последен се смее

    90 shares
    Share 36 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ