• Latest

За една недела партиите ја „збогатија“ кампањата со по 181 ново видео и реклама на Фејсбук

July 7, 2020
Фотоколаж од Фејсбук на Окомура и Х на Јана Чернохова/ Expatz.cz

Отстранувањето на украинското знамето му се врати како бумеранг: На чешкиот парламент сега се истакнати уште повеќе сино-жолти знамиња

November 9, 2025

БОИШТЕ НА НАРАТИВИ (2): Прокси мрежи и локални овозможувачи, стратешки ранливости на Северна Македонија

November 9, 2025

Русија врбува агенти и провокатори за субверзивни активности во западна Европа: Како се спроведуваат хибридните операции

November 9, 2025

БОИШТЕ НА НАРАТИВИ (1): Отисокот на руското влијание во Северна Македонија

November 9, 2025
Фотоколаж: Фб, страна на Христијан Мицкоски/ скриншот од Инстаграм

Додека Лондончани се радуваат на палењето на Божиќните светла, во Скопје се радуваат на ротационите светла на камионите за собирање ѓубре

November 8, 2025
Креирано со помош на ВИ

Изгледа гатачката на Грујо ја вратиле во Царина, Мицкоски почна да споделува вести од иднината

November 8, 2025

Локални избори 2025, прелиминарна оценка на ЦИВИЛ: Технички пропусти и култура на некомпетентност (3 дел)

November 8, 2025

Локални избори 2025, прелиминарна оценка на ЦИВИЛ: Избирачкиот список – хроничен извор на недоверба (2 дел)

November 8, 2025
Христијан Мицкоски, протестен собир против Европската рамка за преговори, јуни 2022 година (фото: Кирил Михаилов / ЦИВИЛ)

„Ние сме далеку пред Албанија“ – Зошто оваа изјава на премиерот Мицкоски е важна за европската приказна на Северна Македонија

November 8, 2025
Скриншот од видео објавено од украинската амбасадорка Лариса Дир на Х

Амбасадорката Дир објави видео од спасувачките операции по ноќните напади на Русија врз Украина, меѓу повредените има деца

November 8, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home АНАЛИЗИ

За една недела партиите ја „збогатија“ кампањата со по 181 ново видео и реклама на Фејсбук

Бројни се активностите во категоријата на содржини и активности од непознат нарачател, по правило против некоја политичка партија. Од 23 содржини на кампањата за кои не се знае кој ги платил, 20 биле насочени против СДСМ, две биле наменети да ја оцрнат ВМРО-ДПМНЕ, а една против сите партии и политичари, но со слоган на ВМРО-ДПМНЕ.

July 7, 2020 18:26
in АНАЛИЗИ, ИЗБОРИ, ПОЛИТИКА, СЛОБОДНА ЗОНА
Share on FacebookShare on Twitter

Нови 181 видео и 181 спонзорирана содржина на социјалната мрежа Фејсбук платија партиите во минатите седум дена предизборна кампања, поточно од минатиот понеделник до недела на полноќ, утврди мониторингот на ЦИВИЛ на финансирањето на предизборната кампања. Тимот на ЦИВИЛ во периодот од 29 јуни до 5 јули регистрираше вкупно 383 настани и активности за кои партиите потрошиле пари во или вон рамките на платеното политичко рекламирање.

Најчести, како и во првиот период на кампањата, се спонзорираните содржини на Фејсбук и видео спотовите. Следат активностите како што е дистрибуцијата на партиски промотивни материјали, на јавни настапи, но и по домови, минатава недела забележани во 33 случаи, а дури по нив, само во 31 случај минатава недела, се митинзите или други јавни собири на партиите.

Како нарачател на платените содржини или организатор на јавен собир во 138 случаи е регистрирана партијата СДСМ, веднаш по неа, во 131 случај, е ВМРО-ДПМНЕ, трета со 25 регистрирани платени активности е Алијанса за Албанците.

Бројни се активностите во категоријата на содржини и активности од непознат нарачател, по правило против некоја политичка партија. Од 23 содржини на кампањата за кои не се знае кој ги платил, 20 биле насочени против СДСМ, две биле наменети да ја оцрнат ВМРО-ДПМНЕ, а една против сите партии и политичари, но со слоган на ВМРО-ДПМНЕ.

Минатата недела мониторингот забележа 13 видео-спотови продуцирани да оцрнат политичка партија, или спотови за „црна кампања“ против партија. Седум биле нарачани од ВМРО-ДПМНЕ, нарачател на четири бил СДСМ, а два, по еден против секоја од претходните партии, биле со непознат нарачател.

Црна кампања

Во текот на минатата недела, за разлика од периодот на почетокот на кампањата, не беа забележани наводи за поткуп на гласачи. Затоа, пак, мониторинг тимот забележа спонзорирани содржини за инфраструктурни проекти, што би можеле да бидат спротивни на Изборниот законик и на Законот за спречување на корупцијата и судирот на интереси. Имено, мониторингот на 2 јули регистрирал дека Теута Арифи на Фејсбук објавува спонзорирана објава со информација за почеток на општински проект за реконструкција на основно училиште во Мала Речица. Следниот ден, мониторингот регистрираше дека Фејсбук-страницата на градоначалникот на Гази Баба Борис Георгиевски објавува спонзориран пост со промотивно видео за инфраструктурните проекти во општината.

Државната комисија за спречување на корупцијата и судирот на интереси (ДКСК) пред почетокот на кампањата во два наврати потсети за законските ограничувања на активностите во изборниот период:

„Не може да се започне изградба со средства од буџетот или од јавни фондови или со средства на јавни претпријатија и други правни лица што располагаат со државен капитал на нови објекти во инфраструктурата како патишта, водоводи, далноводи, канализација, спортски игралишта и други објекти или објекти за општествени дејности училишта, градинки и други објекти, освен ако за таа намена претходно се обезбедени средства од буџетот, односно се работи за реализација на програма донесена врз основа на закон во тековната година“.

Мониторингот регистрираше два случаи кога политички митинзи се организираат во училишни објекти – собири организирани од Алијанса во селата Желино и Челопек. Тимот забележа неколку партиски транспаренти поставени вон законски пропишаните норми, но и неколку случаи на „снаодливост“ на партиите за да постигнат поголема видливост.

На пример, предизборни плакати на кандидатката на СДСМ, Фаница Николовска, залепени на дрвја и бандери низ поголем дел од Тетово, плакат од партијата Христијанско братство залепен на трансформатор во населбата Мал Париз, Битола, плакати од политичката партија Интегра на повеќе сообраќајни знаци низ Битола, плакат од политичката партија ВМРО-ДМПНЕ на автобуска постојка во село Бистрица во Битола…

Мониторинг тим на ЦИВИЛ

прочитајте и:

Во предизборната кампања партиите не штедат на видеа и на реклами на Фејсбук

 

Share38Tweet24Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Љубомир Костовски (фото: Б. Јордановска / ЦИВИЛ)

    Избори во кои на Кочани му избраа градоначалник

    190 shares
    Share 76 Tweet 48
  • (ФОТО) Како ќе изгледа документот за идентификацискиот број за граѓаните на „Отворен Балкан“

    113 shares
    Share 45 Tweet 28
  • Од Русија со „братска љубов“: Срцепарателните изјави на Песков  во македонските медиуми

    100 shares
    Share 40 Tweet 25
  • ОБСЕ/ОДИХР: Кампањата во вториот круг беше повоздржана од првиот круг, со одделни случаи на лични напади

    94 shares
    Share 38 Tweet 24
  • „Ние сме далеку пред Албанија“ – Зошто оваа изјава на премиерот Мицкоски е важна за европската приказна на Северна Македонија

    93 shares
    Share 37 Tweet 23
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ