пишува: САФИТ ЗЕЌИРИ
Кампањите против дезинформации и лажни вести се особено проблематични во демократските системи и се повеќе се расправа за тоа како да се решат овие прашања, без да се поткопуваат придобивките од дигиталните медиуми. Со цел да се одржи отворен, демократски систем, важно е владата да промовира писменост со вести и силно професионално новинарство во нашето општество. „Индустријата“ за вести мора да обезбеди висококвалитетно новинарство со цел да се изгради доверба во јавноста и да се делегитимираат лажните вести и дезинформации, а актерите на таквите вести да се гонат кривично.
Сè додека луѓето се во можност да манипулираат со медиумите, тие се обидуваат да ги користат за свои цели за да ги обликуваат убедувањата на другите. Значи, што е тоа за социјалните медиуми што го прави ова поразлично од жолтото новинарство пред сто години. Социјалните медиуми не се само платформа каде што се туркаат работи, тие исто така имаат за цел да им овозможи на платформите на социјалните медиуми да ни овозможат подобро насочени реклами, што значи дека тоа е механизам за рекламирање. Платформите го надгледуваат нашиот живот, така што тие можат да ви продадат повеќе работи, бидејќи сите нивни стимулации се околу продажба на реклами. Ако погледнете на Твитер, Јутјуб, Фејсбук или Инстаграм, сите тие заработуваат најголем дел од своите пари преку продажба на реклами.
Сите политички кампањи навистина ја користат оваа стратегија за микро-таргетирање за да имаат голем ефект и спроведуваат многу експерименти користејќи ги овие механизми, а потоа ги користат за да утврдат која слика или која порака ви се допаѓа најмногу. Значи, кога гледаме на социјалните мрежи како механизам за споделување информации, дури и во рамките на Фејсбук, лош актер или некој што се обидува да манипулира и може да создаде повеќе групи со различен идентитет и никогаш не се знае точно од каде доаѓаат информациите и кој стои зад тие информации.
Така може да се каже дека она што тие се обидуваат да го сторат, е да соберат информации за вас за да ви дадат смислени, подобро насочени реклами кон одредени типови луѓе и да можат навистина да ги убедат. Така, можете да најдете луѓе кои навистина веруваат во одредена работа заснована на нивните заеднички интереси, да создаваат софистицирани компјутерски модели за тоа кој може да биде спречен да гласа или кој ќе верува во теорија на заговор и навистина ќе ги насочи луѓето кон пораката која сакаат да ја направат „голема вест“.
Секој има одговорност да се бори против злото на лажни вести и дезинформации, одговорност која треба да се движи од промовирање на силни норми за професионално новинарство, поддршка на истражувачко новинарство, намалување на финансиските стимулации за лажни вести и подобрување на дигиталната писменост кај пошироката јавност. Овие чекори ќе го подобрат квалитетот на дискурсот и ќе го ослабнат ширењето го предизвикуваат дезинформациите.