• Latest

И авионите летаат како што „свири“ ДУИ

January 5, 2024

ИЗБОРНА ХРОНИКА: Комбинаторики и договарања меѓу кандидатит и партиите за вториот круг; експлицитен и понижувачки говор на омраза кон Ромите; руското влијание врз локалните избори

October 22, 2025
Фото: Амбасадорката на Украина, Лариса Дир/Х

Амбасадорката Дир: Руското гранатирање на Кијивската област одзеде живот на бебе, 12 годишнo дете и мајка – некој молчи, а некој се придружува на богослужбите на РПЦ

October 22, 2025
Џабир Дерала, Меѓународна конференција за демократија и човекови права, Скопје, 12 декември 2024 (фото: Роберт Атанасовски)

Колумна на Дерала од ЦИВИЛ во престижниот Voxeurop: Единството на Босна под закана од хибридната дестабилизација на „српскиот свет“

October 22, 2025
Пожар во рафинеријата за нафта Шажаломбата во ноќта на 20 октомври 2025 година – Фото: Фотографија од читателите / Телекс

Експлозии во романските и унгарските рафинерии за нафта поврзани со Русија

October 22, 2025
Тони Поповски, панел „Демократско назадување: Импликации и последици“, Скопје, 9 октомври 2025
Фотографија: Б. Јордановска - ЦИВИЛ

Поповски: Консолидиран центар, економска расправа и емпатија – три клучни чекори за стабилна демократија

October 22, 2025
Трамп и Зеленски во Овалната соба, 18 октомври 2025 (фото извор: ФБ страница на Володимир Зеленски)

Изгубени во преводот: Средбата Трамп–Зеленски и создавањето на една пропагандна приказна

October 22, 2025

(ВИДЕО) По пукањето и пожарот пред Парламентот во Белград, Американската амбасада издаде безбедносно предупредување

October 22, 2025

Мицкоски најави инвестиција од 150 милиони долари во наменската воена индустрија во Северна Македонија

October 22, 2025

„На Ѓупците треба да им се забрани да гласаат“ – советник од десничарската МААК со скандалозен расистички испад во Неготино

October 22, 2025
Креирано со помош на ВИ

„Путин повторно го изигра“: Откажувањето на самитот во Будимпешта ја завршува фантазијата на Трамп дека ќе донесе мир во Украина

October 22, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home СЛОБОДНА ЗОНА

И авионите летаат како што „свири“ ДУИ

January 5, 2024 14:06
in БЕЗБЕДНОСТ И ОДБРАНА, ПОЛИТИКА, СЛОБОДНА ЗОНА, ТОП 5
Share on FacebookShare on Twitter

ДИЈАНА ТАХИРИ

Старешината Ахмети ( како што милуваат да го нарекуваат неговите поклоници), вчера си го славеше роденденот во придружба на пејачи, а и самиот пееше.

Што има пак врска сега Али Ахмети, неговиот роденден со она што следи подолу? Или со авиони? Или со контрола на летовите на  авионите?

Додека траеше роденденската прослава ( дозволете ми малку фикција, бидејќи се случуваше во ист ден, колку и да не е во исто време од денот)  во објектот на скопскиот меѓународен аеродром, во просториите каде што се извршуваат исклучително комплексни задачи – контрола на прелети и се што подразбира тоа, како што е и безбеден лет, безбедни слетувања и полетувања, надзор на воздушните простори низ кои патуваат наши сограѓани и граѓани од целиот свет – членови на неговата партија и негови блиски соработници влегле и ги натепале службениците.

Ова не е инцидент, туку е продолжение на долгогодишната пракса на доминација на вработени со препорака од  ДУИ, со што контролата на летови на  скопскиот меѓународен аеродром, долги години е под феудално водство на оваа партија, која очигледно има монопол врз контролата на летовите, а со тоа, за жал и врз стотици илјади животи!

Ниту една реакција по вчерашното насилство и демонстрирање моќ – не е претерана. Замислете си само, доколку во текот на упадот на насилниците од ДУИ (имињата, односно името на главниот насилник го знаеме, Б. Незири, за кого само што прочитав дека е на распит во МВР) , се случеше хаварија во контролата, со голема веројатност од фатални последици?!? Па дури, меѓу патниците може да биле и членови на ДУИ, кои и вчера и денеска молчат ( или барем не се произнесуваат јавно), мислам повеќе од страв отколку од срам… Бидејќи главниот насилник е познат по демонстрации на сила, од порано.

Што се однесува до најавата од синдикатот на Контролорите за летање, за штрајк доколку тројцата извршни директори на М-НАВ не си поднесат оставки или Владата не ги разреши, не сум баш сигурна дали се работи за штрајк поради совесност при извршување на оваа деликатна работа, или, можеби, за замена на моќта во М-НАВ. Бидејќи, според досегашните искуства, да бидеш директор на М-НАВ во Македонија, а сега веќе и во Северна Македонија, е желба која доколку ти се исполни, ќе гледаш да ја живееш што подолго. Односно, ако може, до пензија!

Најмалку што очекувам, од МВР, да постапи најригорозно, исто и од ЈО. Дури, би побарала во име на патниците и авиопревозниците, и отштета за намерно попречување на контролата на летовите, и со тоа, директно донесување во опасност на ( наведете бројка) патници, членови на авионска посада и сите други кои во моментот би се нашле под директна закана од судир, пад на авионот.

Очекувам и поскоро објавување на нови имиња на „црната листа на САД“, па можеби и ќе се изненадам!

Звучи фаталистички, нели? За добро упатените во контролирање на летовите, можеби и звучи. За нас другите, не само што звучи, туку е и мисла која ќе не води секогаш кога ќе решиме да купиме авионска карта…

Што се однесува до славеникот Али Ахмети, на кого веројатно му се расипала прославата по веста за дивеењето на неговите поклоници, сметам дека е одговорен колку и насилниците. Бидејќи, според однесувањето, тие имаат „бланко“ дозвола од него, „старешината“, „таткото“ , да прават како што мислат, бидејќи се под негова закрила.

Што значи контрола на летовите?

Специјалистите за контрола на воздушниот сообраќај, или популарно „контролори на летови“ се одговорни за безбеден, уреден и експедитивен проток на воздушен сообраќај во глобалниот систем за контрола на воздушниот сообраќај. Обично стационирани во центрите за контрола на воздушниот сообраќај и контролните кули на земја, тие ја следат позицијата, брзината и надморската височина на авионите во нивниот назначен воздушен простор визуелно и со радарот и им даваат насоки на пилотите преку радио. Позицијата на контролор на летање  бара високо специјализирани знаења, вештини и способности. Контролорите применуваат правила за раздвојување за да ги задржат авионите на безбедно растојание едни од други и во соодветниот воздушен простор во нивната област на одговорност, и да ги преместуваат сите авиони безбедно и ефикасно преку нивниот доделен сектор на воздушниот простор, како и на теренот.

Бидејќи контролорите имаат неверојатно голема одговорност додека се на должност (честопати во авијацијата, „на позиција“) и донесуваат безброј одлуки во реално време на дневна основа, професијата „контролор на летови“  се смета низ целиот свет за една од ментално најпредизвикувачките кариери, и може да биде исклучително стресна во зависност од многу варијабли (опрема, конфигурации, временски услови, обем на сообраќај, тип на сообраќај, специјални активности, владини активности, човечки фактори) – дел од описот на работата на контролата на летовите), се наведува во дел од описот за контрола на воздушниот сообраќај на Википедија.

На здравје летање!


Текстот е личен став на Авторката.

Print Friendly, PDF & Email
Tags: ДУИконтролори на летањереакции
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • EУ испрати порака, Мицкоски молчи – Андонов со жестока критика

    182 shares
    Share 73 Tweet 46
  • Моќната ракета Томахавк ги собори Садам и Гадафи, може да го собори и Путин

    123 shares
    Share 49 Tweet 31
  • „На Ѓупците треба да им се забрани да гласаат“ – советник од десничарската МААК со скандалозен расистички испад во Неготино

    107 shares
    Share 43 Tweet 27
  • „Путин повторно го изигра“: Откажувањето на самитот во Будимпешта ја завршува фантазијата на Трамп дека ќе донесе мир во Украина

    99 shares
    Share 40 Tweet 25
  • Разобличување на „буразерската“ финансиска коалиција: Алта банка и „посвоената“ Стопанска банка – Битола во обид да го избегнат европскиот финансиски радар

    98 shares
    Share 39 Tweet 25
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ