• Latest

Дали и колку македонскиот образовен систем е подготвен за инклузија?

July 11, 2019
Фото: Укринформ

Фон дер Лајен: Европа останува сидро на стабилноста во еден свет што се менува

May 9, 2025

Кина потроши милијарди долари за развој на воена технологија; Конфликтот меѓу Индија и Пакистан би можел да биде нејзиниот прв голем тест

May 9, 2025
Фото: МИА архива

Службата за безбедност на Украина разоткрила шпионска мрежа на унгарската разузнавачка служба во Закарпатската област

May 9, 2025
Фото: Скриншот од видео на ВВС

Пакистан отстапува простор за дипломатија пред да одговори на нападот на Индија

May 9, 2025
ПИНКИ ГО ВИДЕ ТИТО По враќањето од Москва Додик сите говори ги завршува со воскликот „да живее Русија“!

Додик: Путин навистина ја разбира позицијата на нашиот народ, Србија и Кина се пријатели кои градат мостови кон иднината

May 9, 2025

Мицкоски: Среќен 9 Мај – Денот на Европа! Македонија припаѓа во Европа, со својот идентитет, култура и визија за иднината!

May 9, 2025
Фото/ Wikipedia commons

Вучиќ на воената парада во Москва и покрај предупредувањата од ЕУ

May 9, 2025
Фото: скриншот МИА

Почнува тридневна национална акција за чистење отпад – „Генералка викенд“

May 9, 2025
Фото: Х

Во Штип синоќа е убиен 25 годишен странски државјанин, убиецот е уапсен и четворица помагачи, сите турски државјани

May 9, 2025
Фото: Скриншот

Русија бара премногу отстапки за да се стави крај на војната во Украина, изјави Џ. Д. Венс

May 9, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home СОЦИЈАЛНА ПРАВДА

Дали и колку македонскиот образовен систем е подготвен за инклузија?

Колку и да е добронамерна пораката која поддржувачите на тоталната инклузија сакаат да ја пренесат со овие реакции, и целта што Владата сака да ја постигне со новиот предлог-закон, сепак многу е важно да се земат предвид сите аспекти, а најмногу фактот дека образовниот систем во државата е тотално девастиран и неподготвен за вакви промени. И не е само образовниот, туку општествениот систем воопшто.

July 11, 2019 16:17
in ВЕСТИ, ОПШТЕСТВО, СОЦИЈАЛНА ПРАВДА
Share on FacebookShare on Twitter

Министерот за образование и наука, Арбер Адеми на вчерашната прес-конференција ги презентираше промените во основното образование од септември оваа година. На вчерашната владина седница беа усвоени двете законски решенија, односно предлог – законот за основно образование и предлог – законот за професионален и кариерен развој на наставниците и стручните соработници, и сега, како што рече министерот Адеми, „на потег е Собранието“.

Законот за основното образование се фокусира на подобрување на квалитетот на наставата и воопшто на воспитно образовниот процес, на јакнење на темелните уставни вредности во образованието, обезбедувајќи нови и повеќе можности за учениците воопшто, вклучувајќи ги учениците со посебни образовни потреби.

Токму околу инклузијата на учениците со посебни образовни потреби, на вчерашната прес-конференција се отвори важна дебата. Потребата од инклузија на овие ученици во редовниот образовен систем е повеќе од очигледна, но колку навистина системот е подготвен за да ги прими истите е сосема друго прашање.

Реакциите се различни, а во јавноста се создава впечаток дека дилемата е „за“ или „против“ инклузија на децата со посебни образовни потреби во редовниот образовен систем, наместо да се постават суштинските прашања: Колку македонскиот образовен систем е подготвен да излезе во пресрет на стандардите и колку може да обезбеди вистинска инклузија?

И додека министерот за образование зборува за тотална инклузија, од Институтот за специјална едукација и рехабилитација при Филозофскиот факултет во Скопје сметаат дека најдобро е и понатаму да се практикува комбиниран модел на инклузивно образование. Тие во својата реакција по повод вчерашната прес-конференција на министерот Адеми, инстистираат на тоа дека треба да се почитува правото на родителите на избор за упис на своето дете во редовни училишта, во посебни паралелки при редовните училишта или во посебни основни училишта, како што е и во земјите на Европската Унија.

Професорката Мирјана Најчевска, пак, реагираше на оваа изјава од Институтот, велејќи дека апсолутна инклузија не може да има, но дека инклузија на над 90% од децата кои сега учат во посебни училишта и паралелки може да има.

„Не станува збор за ЕУ или светски искуства, туку за желба да се задржат работните места, привилегираниот статус и големо, ГООООЛЕМОООО, незнаење. Направени се многу истражувања (во дел од нив сум била вклучена и јас) и секое од нив зборува за инклузија, а не за изолација која ја предлагате“, напиша професорката Најчевска на својот Фејсбук профил, додавајќи дека само затворањето на специјалните училишта и специјалните паралелки може да овозможи вистинско почитување на правата на секое дете и овозможување на децата со попреченост да добијат исти образовни шанси.

Колку и да е добронамерна пораката која поддржувачите на тоталната инклузија сакаат да ја пренесат со овие реакции, и целта што Владата сака да ја постигне со новиот предлог-закон, сепак многу е важно да се земат предвид сите аспекти, а најмногу фактот дека образовниот систем во државата е тотално девастиран и неподготвен за вакви промени. И не е само образовниот, туку општествениот систем воопшто.

Да се потсетиме, пред само една година ни се случи Тимјаник.

„Ние сме за целосна инклузија или тоа што е реално најблиску до целосна инклузија. ЦИВИЛ уште од самото основање во 1999 година ја промовира идејата за деинституционализација на корисниците на услугите на институциите за ментално здравје, каде што се врши изолација, би рекол, и дехуманизација на лицата со попреченост. Овој процес е комплементарен со тие заложби. ЦИВИЛ не го ни поставува прашањето за инклузија, бидејќи поддршката на овој процес се подразбира самата по себе, но далеку посуштинско е прашањето за капацитетите на системот, како и на општеството, за квалитетно да спроведе еден ваков процес. Нашето општество мора да се извлече од канџите на своето насилничко и дискриминаторско минато. Без современо и инклузивно општество, нема надеж за успех на вакви процеси. Впрочем, процесот на инклузија на учениците со посебни образовни потреби е во хармонија со владината стратегија Едно општество за сите, за чие спроведување се потребни политичка волја, зрело и посветено граѓанско општество, како и огромни човечки и финансиски ресурси“ – изјави Џабир Дерала, претседател на ЦИВИЛ.

Имајќи ги предвид параметрите кои укажуваат на огромна стапка на функционална неписменост во нашето општество, каде со години наназад свесно и систематски се уназадува населението преку ужасните „реформи“ во образованието, закоравените и катастрофални политики. Искрено и нема што да се очекува од општество каде што менталната болест се смета за казна и се чува во најстрога тајност, а посетата на психолог или дефектолог е табу-тема, каде огромен број на граѓани попрво би си ги однеле децата на бајачка, отколку на доктор. Сосема друга тема е што училиштата воопшто и немаат соодветен стручен кадар, ни квалитативно, ни квантитативно.

Мора да сфатиме дека живееме во едно крајно затворено општество кое со години се учи, но никако да се научи, да живее и да ги прифати различните од себе. И колку и да се декларираме себе си како отворени и мулти од секаков вид, мораме да го согледаме коренот на сите проблеми, за да можеме конечно да тргнеме макар половина чекор напред. И најважно од се мора да сфатиме дека инклузијата не ги подразбира само основното училиште и образованието. Таа започнува (или барем мора да започне) многу порано!

Маја Ивановска

 


Преземање на содржините e ЗАБРАНЕТО (!!!), освен со писмена дозвола од ЦИВИЛ и тоа исклучиво според Условите за користење, авторски права и заштита на приватноста. Повредата на авторските права е забранета со закон. Врз основа на договор за соработка, оваа содржина е достапна за Плусинфо и Слободен печат без ограничувања.

Print Friendly, PDF & Email
Share96Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Пандов љубител на костимирани настапи: ангелче, комита, моторџија, историчар, директор, а сега влезе и во мафијашки филм

    142 shares
    Share 57 Tweet 36
  • Зошто надворешната политика на владата на ДПМНЕ е антинационална и стана „тажната приказна“ на Балканот

    123 shares
    Share 49 Tweet 31
  • Тричковски: Медиумите се за граѓаните тоа што е златицата за компирите!

    97 shares
    Share 39 Tweet 24
  • Мрежа за заштита на жените Ромки: Фемицидот врз Рамајана не е изолиран инцидент; 142 случаи на семејно насилство врз ромски жени регистрирани во 2024

    95 shares
    Share 38 Tweet 24
  • ПОРТОКАЛОВА ГЛАВА НА ТЕГЕТ ОДЕЛО: Трамп, дрско и без почит, во потрага по внимание на погребот на Папата

    92 shares
    Share 37 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ