• Latest

Дебата за субвенционирање на медиумите

June 8, 2018

Рамадани: Нема да се откажам од Брвеница за ниедна цена, ќе го заштитам секој граѓанин без разлика!

October 26, 2025
Фото: СДСМ

Филипче најави кадровска „чистка“ во СДСМ по вториот круг од локалните избори!

October 26, 2025
Фото: ВМРО-ДПМНЕ

Мицкоски до опозицијата: „Не сакам предвремени избори – внимавајте што посакувате, може и да ви се случи… да не биде после лелекање!

October 26, 2025

Курти „падна“ во Собранието – Косово оди кон нов премиер или нови избори?

October 26, 2025

Косовски пратеник удри граѓанин со бокс оти го нарече „лажго“ – инцидент во центарот на Приштина!

October 26, 2025

Примирје меѓу Тајланд и Камбоџа – договор потпишан со посредство на Трамп во Куала Лумпур

October 26, 2025
Фото: Скриншот од видео на BBC News

САД разгледуваат можност за распоредување мировни сили во Појасот Газа – прашањето денеска на маса во Катар

October 26, 2025

Точно една недела до вториот круг на локалните избори – кампањата влегува во завршница во 32 општини и Град Скопје

October 26, 2025
Фотографија: Скриншот од Фејсбук видео

„Марш на ангелите“ во Кочани: Правдата и вистината да излезат на виделина

October 25, 2025
Фотографија: Wikimedia Commons

Независната кандидатка и левичарка Кетрин Коноли победи на претседателските избори во Ирска

October 25, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ВЕСТИ

Дебата за субвенционирање на медиумите

June 8, 2018 14:39
in ВЕСТИ
Share on FacebookShare on Twitter

Дали треба да се субвенционираат медиумите? Дали треба да се субвенционират печатените медиуми? Ова се прашање на кои денеска претставници на медиумите, на Владата и на меѓународната заедница дебатираа на средбата организирана од Центарот за развој на медиуми. 

Беа изнесени повеќе ставови за субвенционирање, особено на печатените медиуми за кои постои опасност од згаснување имајќи ги предвид постојаниот технолошкиот напредок и развојот на интернет медиумите.

Дејан Георгиевски од Центарот за развој на медиуми рече дека тие немаат намера да идентификуваат или да понудат нови бизнис модели што ќе ги заменат традиционалните засновани на продажба на рекламен простор. Намерата е да се отворат прашања за тоа дали, како,  од кои средства ќе се обезбеди таквата поддршка на печатените медиуми и до кога би траело субвенционирањето.

Центарот за развој на медиуми, во рамките на своите редовни активности подготви нацрт-документ за јавни политики за прашањето на субвенционирање на медиумите и медиумската продукција. Во документот се наведува ставот на дел од експерите дека новинарството нема да може никогаш повеќе да се финансира од рекламирање, а главната причина за тоа е тоа што огласувачите забрзано се селат кон интернет. Состојбата не е поразлична ниту во Македонија, каде печатените медиуми, а во голема мера и информативните медиуми што објавуваат ексклузивно преку интернет, се соочуваат со пад на приходите од реклами, како и со се поголемо учество на социјалните мрежи и големите глобални технолошки компании, примарно Фејсбук и Гугл, во вкупните трошења на дигитално рекламирање.

Според проценките, Фејсбук и Гугл лани контролирале 1/5 од рекламите во светски рамки.

Субвенциите треба да обезбедат одредени групи граѓани да имаат пристап до медиумски содржини кои неможат на друг начин да го направат тоа. Како што беше истакнато на дебатата, има дилема дали треба да се финансира застарена технологија, дали може да се избегне губење на работни места во редакциите и дали субвениците треба да ги вратат парите од рекламите.

Асоцијацијата за печатени медиуми неодамна поднела предлог до државата за директна помош за печатените медиуми. Според Лирим Дулови уредник на весникот Коха и претставник на Асоцијацијата, тие немаат дилеми дали треба да се субвенционираат печатените медиуми.

Тие од  Владата побарале таа да покрие 50 отсто од трошоците за продажба и дистрибуција на печатените медиуми, да се обезбеди поддршка за медиумите чии изданија не се на македонски јазик, побарале даночни олеснувања за новите вработувања односно ослободување од здравствено и пензиско осигурување до три години за нови вработувања и 50 проценти намалување за постојните вработувања, да се почитуваат законската обврска огласите да се објавуваат во најмалку три весници. Дулови кажа дека тие би сакале Владата да направи проценка за тоа колку е можно да се обврзат компаниите каде Владата има свое учество како Телеком дел од рекламите да ги објавуваат во печатените медиуми. За да ги добијат овие субвенции, предлогот на Здружението е, печатените медиуми да ги имаат подмирено обврските кон државата. Дулови кажа дека тие би сакале овие решенија да бидат ставени во закон и за тоа побара експертска помош од еснафските здруженија.

Новинарот Зоран Димитровски од Фокус смета дека државата треба да направи напор да се издвојат средства за истражувачко новинарство, да се формираат тела кои би направиле проценка како тоа да се поттикне не само за печатените медиуми, туку и за другите, без да се форсираат одредени медиуми.

Сликата за паѓањето и зголемувањето на тиражите на печатените медиуми во САД и во некои земји во Западна Европа е различна. На пример, рече Димитровски, во Германија и во Австрија тиражите на некои весници се зголемени имајќи ги предвид претплатите по економската криза.

Новинарството, како што кажа, Александар Дамовски од порталот мкд.мк, е бизнис, со поголема општетсвена одговорност и затоа  треба да се создадат еднакви услови за сите. Неговата редакција која брои десет новинари три месеци во годината работи за да исплати ДДВ на државата, односно на годипшно ниво тоа за нив значи 20.000 евра. ДДВ-то треба да се намали од 18 на 5 отсто за овие медиуми, а тоа, според Дамовски ќе овозможи парите од реклами да останат таму.

Што добиваме ние од државата, праша Дамовски, додавајќи дека за интернет медиумите нема закон, нема лиценцирање.

(МИА)

Print Friendly, PDF & Email
Tags: дебатаМедиумисубвенционирањеЦентар за развој на медиуми
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Поранешен унгарски разузнавач по неодржувањето на средбата помеѓу Трамп и Путин: Она што сега изгледа како дипломатски успех, на долг рок ќе се претвори во сериозна трагедија

    130 shares
    Share 52 Tweet 33
  • „На Ѓупците треба да им се забрани да гласаат“ – советник од десничарската МААК со скандалозен расистички испад во Неготино

    126 shares
    Share 50 Tweet 32
  • EУ испрати порака, Мицкоски молчи – Андонов со жестока критика

    185 shares
    Share 74 Tweet 46
  • „Путин повторно го изигра“: Откажувањето на самитот во Будимпешта ја завршува фантазијата на Трамп дека ќе донесе мир во Украина

    101 shares
    Share 40 Tweet 25
  • Разобличување на „буразерската“ финансиска коалиција: Алта банка и „посвоената“ Стопанска банка – Битола во обид да го избегнат европскиот финансиски радар

    99 shares
    Share 40 Tweet 25
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ