• Latest

До каде сме со коридорите? -До Собранието

May 7, 2023

Изборна хроника: Црна кампања, српски свет, пациенти и гласачи, мегапаркови наместо диви депонии

October 6, 2025
Shelling aftermath in Olenivka, Donetsk region, July 29, 2022. Photos from open sources

Украинските обвинители истражуваат егзекуции на 322 воени заробеници од страна на Русија

October 6, 2025
Фото: Д.М, ЦИВИЛ

Уапсен советникот на директорот на полицијата на РС и неговите синови под сомнение дека нападнале полицајци во Бања Лука

October 6, 2025
Фото: Фејсбук

Итно започнување на преговорите за пристапување на Молдавија во ЕУ, побараа 55 европратеници од 19 земји-членки

October 6, 2025
Делегација на Хамас пристигнува во Египет на преговори со Израел. Фото: Скриншот од видео на
WION

Делегацијата на Хамас пристигна во Египет на индиректни разговори со Израел за мировниот план на Трамп за Газа

October 6, 2025

Без докази и без мерка: Уште еден напад од Ана Брнабиќ врз независните медиуми

October 6, 2025

24 ЧАСА: Втора недела изборна кампања; лидерите на Западен Балкан на самитот „Брдо-Бриони“ во Драч; нападната најголемите руска фабрики за експлозиви; изборни ветувања

October 6, 2025
Еден од најголемите производители на експлозиви и муниција во Русија, државната фабрика Свердлов, која се наоѓа во градот Џержинск во областа Нижни Новгород. Фото: Википедија

Украински дронови нападнаа повеќе воени и индустриски објекти низ Русија далеку од фронтот, експлозии во една од најголемите фабрики за експлозиви

October 6, 2025

(ИЗБОР) Албански медиуми: Рама ја поништува одлуката со која ги „амнестира“ кулите на олигарсите; Кој ќе биде новиот лидер на СПАК; Османи го обвинува Вучиќ дека се обидел да ја наруши средбата Брдо-Бриони

October 6, 2025
Фото: Скриншот од видео на DW

Канцеларот Мерц смета дека Русија стои зад многу од неидентификуваните дронови над Германија

October 6, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ЕКОНОМИЈА

До каде сме со коридорите? -До Собранието

May 7, 2023 22:34
in ВЕСТИ, ЕКОНОМИЈА, ПОЛИТИКА
Share on FacebookShare on Twitter

Патиштата ви се лоши, да ги поправите – беше пораката на големиот нобеловец по економија Пол Кругман што ја упати кон властите додека присуствуваше на економскиот форум во земјава, пренесува Бриф.

Минатата година во месец мај тој ja посети земјава, присуствуваше и говореше на форумот и порача дека во оваа глобална криза инвеститорите ќе ги селат фабриките на Балканот и онаму каде трошоците се пониски, затоа треба сите да се подготвени за да можат да ги привлечат. Тој истакна дека клучот за економски развој и привлекување на инвеститори е во добрата инфрастуктура и се надева надлежните дека ќе почнат да работат на тоа.

И покрај препораките од експерите, бизнис секторот и граѓаните, Македонија се уште мака мачи со инфраструктурата и наместо сè да биде брзо и лесно, низ земјава се патува многу бавно и најчесто заобиколено, а автопати има од Гевгелија до Скопје, Скопје – Гостивар – Скопје, Скопје – Куманово-Скопје и Миладиновци – Три Чешми (Штип) и обратно… сè друго е брз пат или обичен пат.

Јавното претпријатие за државни патишта (ЈПДП) за изградба потпиша договор за изградба на четири автопатски делници во должина од 110 километри на коридорите 8 и 10 д во наредните пет години.

Со договорот се опфатени автопатските делници на Коридорот 8: Требеништа – Струга – Ќафасан (22,5 километри) Гостивар – Букојчани (30,1 километар), трета лента на автопатот Тетово – Гостивар ( над 17 километри) и на делницата Прилеп – Битола (40 километри) од Коридорот 10- д.

Проектот е од исклучително значење за подигнување на нивото на квалитетот на патната инфраструктура.

Не е тајна дека Македонија меѓу првите почна со двата коридора, 8 и 10, но потоа застана. Исто така соседните земји, Грција и Бугарија веќе од многу одамна, но сега веќе и Албанија, Србија, па дури и Косово изградија нови автопатишта и делници, а нашава земја тапка во место.

Зошто е важно да имаме добри патишта?!

Нови, прави и брзи патишта прво требаат за поголема безбедност во сообраќајот за сите. За експертите ова значи и поголема брзина и економичност во работата.

Така на пример за Биљана Муратовска од Асоцијацијата „Макам-транс“ најзначајно е тоа што ќе се обезбеди побрз и побезбеден сообраќај и превоз на стока и патници, зачувување на возилата од расипување или оштетување. Таа за Lokalno.mk изјави дека „изградба на патниот коридор 8 и 10 во нашата држава е за поздравување и преставува голема придобивка од аспект на безбедно вршење на превозот во патниот сообраќај, полесен и побрз пристап до другите држави од кои или до кои се врши превоз на стока или патници. За превозните трговски друштва покрај безбедноста значи и зачувување на возилата од расипување или оштетување поради несоодветно изградена патна инфраструктура, но и не за зголемување на обемот на работа“.

Министерот за транспорт и врски, Благој Бочварски, во изјава за Миа.мк, истакна дека овие Коридори, можеби не се толку значајни за главниот град, но за луѓето од внатрешноста на земјата се најважни.

„Ајде да отидеме во Битола, во Прилеп или во Тетово и Гостивар, Струга и Охрид, да ги прашаме граѓаните кој им е клучниот и најголем проблем на граѓаните од тие региони. Сите до еден ќе кажат, клучно прашање е решавањето на инфраструктурата. И ние сме ветиле и сме земале обврска и во програмите на Владата и во законските одредби дека ние инфрастуктурата мора да ја подобриме. Да не се развива и концентрира целата економија во главниот град туку да можеме да ја дисперзираме практично целата економија“, истакна тој.

Нови законски измени за побрзо и поекономично градење, главниот збор го имаат пратениците

По многуте блокади од опозицијата во Собранието, Владата на последната седница донесе нови пет предог-закони за коридорите 8 и 10д кои ќе бидат доставени со европско знаме. Како што соопшти првиот заменик на претседателот на Владата и министер за политички систем и односи меѓу заедниците, Артан Груби, на прес конференција, целта на новите законски решенија е побрза и поевтина изградба на коридорите.

Од пратениците сега зависи, рече Груби, дали изградбата на коридорите ќе биде побрза и поевтина или побрза и поскапа.

Тој воедно ја повика опозицијата да прекине со блокадите на законските решенија зашто со тоа, рече, се ставаат во заложништво 150 милиони евра од граѓаните и се загрозуваат националните стратегиски проекти поради дневно-политичка агенда.

-Наместо проектот да чини скоро 1,5 милијарди евра со сегашното домашно законодавство, актуелно, има можност да чини 1,3 милијарди евра со поефикасен систем не само за овој проект на изградба на коридорите 8 и 10 д, туку за сите идни национални стратешки проекти. За да се реализира тоа беа поднесени осум предлог-закони кои опозицијата ги блокира со што стави во заложништво и две години од животот на граѓаните. Пратениците да се откажат од блокади, да не ги поскапуваат автопатиштата за над 150 милиони евра и да не ги загрозуваат националните стратегиски проекти поради политичка агенда, истакна Груби.

Добри патишта во Македонија и те како се потребни и ќе се градат, но како, за колку пари и за колку време главната одлука ќе ја донесат пратениците во македонското Собрание.

Print Friendly, PDF & Email
Tags: автопатБочварскикоридорипатиштаСобрание
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Крвава кампања во Виница: Кандидат за советник брутално претепан за да се откаже од листата на ВМРО-ДПМНЕ

    152 shares
    Share 61 Tweet 38
  • Говор на омраза и сексизам кон кандидатка за советничка на ВМРО-ДПМНЕ, ЦИВИЛ со осуда

    145 shares
    Share 58 Tweet 36
  • (ВИДЕО) Еди Рама пред Макрон и Алиев му се потсмева на Трамп: Треба да ни честитате, тој го заврши конфликтот меѓу нас

    108 shares
    Share 43 Tweet 27
  • Украински дронови нападнаа повеќе воени и индустриски објекти низ Русија далеку од фронтот, експлозии во една од најголемите фабрики за експлозиви

    90 shares
    Share 36 Tweet 23
  • Украински дронови го погодија најголемиот нафтен терминал во окупираниот Крим, предизвикувајќи огромен пожар

    89 shares
    Share 36 Tweet 22
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ