• Latest

Каде се наоѓаме на Атласот на европските вредности?

March 27, 2023
Фото: Скриншот од видео на Телеграм каналот Астра

Дронови ја нападнале руската црноморска флота, „мистериозна“ експлозија оштетила танкер во руско пристаниште

July 6, 2025
Фото: Роман Шеремета / Фејсбук

Шеремета: Сите Руси имаат колективна одговорност за геноцидот врз украинскиот народ

July 6, 2025
Фото: Скриншот од видео на 
ABC News (Australia)

Антисемитизмот нема место во Австралија – рече премиерот Албанезе и вети преземање строги мерки по нападот со палење на синагога

July 6, 2025
Фото: Веб страната на ВМРО-ДПМНЕ

Мицкоски се пишмани, нема данок за немажени и неженети – погрешно бил разбран

July 6, 2025
Фото: Скриншот од Јутарњи лист / Х

(ВИДЕО) Хрватската СДП проговори за усташтвото на концертот на Томпсон: Сведоци бевме на срам од целиот свет

July 6, 2025
Фото: Скриншот од видео на CNN-News18

Зошто кинескиот лидер Си Џинпинг го прескокнува овогодинешниот самит на БРИКС?

July 6, 2025
Фотографија: ЦивилМедиа

Канта за смет

July 6, 2025
Генералштабот на Украина пријави напад врз аеродромот Борисоглебск во југозападната Воронешка област, Русија, на 5 јули. Фотографија: Генералштаб / Фејсбук

Украински напад со дронови врз руска воздухопловна база погоди складиште за бомби, авиони – откажани летови на неколку руски аеродроми 

July 6, 2025
Фото: ЦУК / Фејсбук

ЦУК: Активни три пожари во реони на општините Прилеп, Македонски Брод и Чашка

July 6, 2025
Фото: Скриншот од видео на CNN

Израел ќе испрати делегација во Катар на преговори за Газа и покрај „неприфатливите“ барања на Хамас

July 6, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home АНАЛИЗИ

Каде се наоѓаме на Атласот на европските вредности?

Брисел е пред предизвик со проширувањето да осигура поголема блискост и доверба на населението од Западен Балкан во ЕУ, а ние со политиките и мерките да го намалиме сѐ понагласениот евроскептицизам во регионот.

March 27, 2023 08:45
in АНАЛИЗИ, СЛОБОДНА ЗОНА, ТОП 5
Share on FacebookShare on Twitter

ТОНИ ПОПОВСКИ

Студијата за европски вредности е меѓународна програма за истражување на основните човечки вредности, чија цел е да се направи увид во идеите, верувањата, преференциите, ставовите, вредностите и мислењата на граѓаните ширум Европа. Се работи за уникатен и исклучително комплексен истражувачки проект за тоа како Европејците размислуваат за животот, семејството, работата, религијата, политиката и општеството. Во рамки на оваа програма кон крајот на 2022 година од страна на холандскиот Универзитет во Тилбург беше публикуванo третото издание на Атласот на европските вредности, насловено „Промена и континуитет во турбулентни времиња“, а во кое е направен избор од податоци од спроведена анкета на репрезентативен примерок од население во 36 држави и презентирани се повеќе од 200 информативни графикони и мапи, проследени со анализа на истражувачите.

Во предговорот на публикацијата, претседателката на Европската Комисија, Урсула вон дер Лајен ќе нагласи: „ Европската унија е заедница на вредности и мировен проект, кој излезе од трагедијата на војната и беше заснован на почитување на човековото достоинство, човековите права, слободата, демократијата, еднаквоста и владеењето на правото. Ова се фундаментални вредности кои отворените општества ги споделуваат и мора да ги бранат. Општества во кои се разбираме и се гледаме – сите поединци – како еднакви, и достоинствени. Слободни сме да размислуваме и чувствуваме и да се определуваме како што сакаме. Атласот на европските вредности го дели истото фундаментално верување како европскиот проект: дека сме обединети во диверзитетот. Во поновата историја на Европа, образованието е вакцина против насилство. Образованието е повеќе од знаењето за факти; тоа е познавање на вредностите. И поради тоа Атласот е толку скапоцен“.

Во продолжение само два извадоци од Атласот, поврзани со актуелните политички предизвици и политичката понуда кај нас, а кои го определуваат нашето место на картата на европските вредности.

На прашањето „Какво е Вашето чувство за блискост кон Европа“, само 10% од нашите испитаници одговориле „Многу блиски“, близу 27% се определиле за „Блиски“, околу 41% го избрале одговорот “Не многу блиски“ и 22% се определиле за „Ниту малку блиски“.  Од дијаграмот подолу може да се согледаат наодите за другите држави –  кандидати за членство во ЕУ. Предничат Босна и Херцеговина (BA) и Црна Гора (ME) во изјаснување за „Многу блиски“ со околу 20% од испитаници, додека под 10% од испитаниците во Албанија (AL) и Србија (RS) се имаат определено за овој одговор. Сепак, според соодносот на испитаници кои одговориле „Многу блиски“ и „Блиски“, на прво место е Црна Гора (надминува и 7 држави членки на ЕУ) , следена од Босна и Херцеговина, Србија, на претпоследно место е Македонија и последна е Албанија.

На прашањето „Дали имате доверба во ЕУ“, над 16% од нашите испитаници се изјасниле дека имаат „Одлична (доверба)“, а околу 34% дека имаат „Навистина многу (доверба)“, 26 % го избрале одговорот „ Не многу (доверба)“ и преостанатите 24% дека „Немаат никаква (доверба).

Споредбата на државите кандидати за членство во ЕУ покажува дека најголем број испитаници кои ги избрале одговорите „Одлична“ и „Навистина многу (доверба)“ во ЕУ, се од Албанија (вкупно над 75%), потоа од Црна Гора (над 56%), Македонија и Босна и Херцеговина со околу 50%, и на последно место Србија со помалку од 24%.  Доколку се споредиме со членките на ЕУ, со исклучок на Србија, во останатите четири држави кандидати има поголема доверба во ЕУ отколку во 12 држави членки на ЕУ, меѓу кои и Бугарија.

Намената на ваков тип на комплексни истражувања е првенствено да се информираат одлуките кои се носат во ЕУ, а кои се поврзани со заедничките политики, меѓу кои и политиката за проширување. Поврзано со последново, ЕУ е пред предизвик, ефикасно и ефективно и на колку е можно покус рок да осигура чувство на многу поголема блискост и доверба на населението во најблискиот регион – Западниот Балкан. Од друга страна, наодите се полезни и за државите кандидати за членство, бидејќи како појдовна точка, само од овие два извадоци од Атласот, а ги има преку 200, може со голема сигурност да се заклучиме дека потфрламе со политиките и мерките кои стратешки треба да резултираат со поголема блискост и поврзаност со вредностите на ЕУ и да ја зголемат довербата во ЕУ, односно да го намалат сѐ понагласениот евроскептицизам во регионот.

Одговорни за овие политики и мерки се политичките партии, медиумите, образовниот систем како целина но и други засегнати и влијателни страни, како граѓанскиот и приватниот сектор.


Текстот е личен став на Авторката. Објавено во РАЦИН.МК, 20 март 2023.
Print Friendly, PDF & Email
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Фото: ВИ

    24 ЧАСА: „Шлаканица“ од Брисел за Мицкоски, сестринските партии го избришаа македонскиот јазик и идентитет од ЕУ извештајот; Обвинителството го амнестира Максим Димитриевски; Кавказ на работ на нов конфликт

    100 shares
    Share 40 Tweet 25
  • Таче се (по)јави, вистина се (по)јави

    93 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Апсења со смртни последици, рации, претепани и крвави осомничени, соборен патнички авион – како се влошија односите меѓу Русија и Азербејџан

    92 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Канта за смет

    92 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Скопје како зона без контрола: Убиен пешак, нападната пратеничка, автобус во пламен – државата го губи компасот

    92 shares
    Share 37 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ