• Latest

Владата повеќе сака да гради патишта, отколку железници

October 9, 2020
80 dead and more tha 25 children missing in Texas flood
Photo: Screenshot Sky Tv

Во поплавите во Тексас загинаа најмалку 80 луѓе, меѓу кои 28 деца

July 7, 2025

(ГРАЃАНСКИ ФОРУМ) РЕАКЦИИ: Да се воведе данок на глупост за да се пополни буџетот, да се изгласаат уставните измени или да си одат – им порачаа граѓаните на властите

July 7, 2025

Нормализиран патниот сообраќај до граничниот премин Блаце

July 7, 2025
Фото: Скриншот од видео на 
Al Jazeera English

Израел изврши напади врз цели на Хутите во Јемен, први по прекинот на огнот меѓу Израел и Иран

July 7, 2025
Фото: News Coverage  / Инстаграм

Украина спроведe една од најоддалечените операции на саботажа на руската воена инфраструктура во близина на Владивосток

July 7, 2025
фото: ДЗС

ДЗС: Активни четири пожари, два полициски и еден армиски хеликоптер го гаснат пожарот над магистралниот пат Скопје – Блаце

July 7, 2025

Инженери на Македонија: Се отвораат ли врати за скриени интереси со штотуку донесените измени на Законот за енергетика, дали се прави простор за привилегирани инвеститори?

July 7, 2025
Први коментари од Трамп откако неговиот мегазакон беше усвоен. Фото: Скриншот од видео на ВВС

Трамп се заканува со царина од 10% за земјите што ја поддржуваат „антиамериканската политика“ на БРИКС

July 7, 2025
Blokada pred Praven fakultet vo Belgrad/ Foto> screenshot N1

На осмиот ден од протестните блокади во Србија, полицијата ги спречува блокадите во Белград

July 7, 2025
Фото: Скриншот

Во Собрание денеска продолжува расправата за ребаланс на буџетот

July 7, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ЕКОНОМИЈА

Владата повеќе сака да гради патишта, отколку железници

October 9, 2020 13:13
in ВЕСТИ, ЕКОНОМИЈА
Share on FacebookShare on Twitter

Европската комисија во Економско-инвестицискиот план за Западен Балкан во делот за нашата земја посочува дека ќе ја финансира изградбата на нова и надградбата на постојната железничка инфраструктура. Во финансискиот пакет вреден 9 милијарди евра, кој за земјите од Западен Балкан ќе бидат достапни преку ИПА III фондовите, но и преку дополнителни грантови и кредити што би ги добиле наредниве години, Европската комисија јасно потенцира дека приоритет е поврзувањето во правец исток-запад, како и север-југ меѓу земјите од Западен Балкан.

Притоа, со средствата што ќе ги обезбеди ЕУ, за нашата земја се посочува финансирањето на железничкиот Коридор 8 помеѓу Скопје и бугарската граница, со цел двата главни града Скопје и Софија да се поврзат со воз. Воедно, во Економско-инвестицискиот план е спомената надградбата на постојната железничка врска од Ниш кон македонско-српската граница, но и повторното железничко поврзување меѓу Белград и Приштина, а со тоа и ставањето во функција на пругата на овој крак од Коридорот 10, која од Скопје преку Приштина и централниот дел на Србија, би не поврзала со Белград.

Во објавениот документ на ЕК за нашата земја се споменати единствено проектите за изградба и обнова на железничката инфраструктура, иако нашите државни власти своите приоритети со години наназад ги ставаат на изведбата на нови патишта. И завчера премиерот Заев на заедничката прес-конференција со еврокомесарот Оливер Вархеји изјави дека е задоволен што е прифатена листата на созреани национални проекти, споменувајќи го унапредувањето на патната и железничката инфраструктура на Коридорот 8. Сепак, во Економско-инвестицискиот план на ЕК во делот за земјава не стои никаде дека ќе се поддржуваат проекти од патната инфраструктура.

Професорот Зоран Кракутовски од Градежниот факултет при УКИМ за „Мета.мк“ вели дека Европската комисија веќе подолг период е конзистентна во транспортната политика во однос на проектите кои ги поддржува во нашата земја.

„Зошто железницата и нејзината модернизација или доградба е приоритет во овие политики? Затоа што железницата е транспортен систем кој е со речиси занемарливи екстерни транспортни трошоци предизвикани од транспортот по општеството (тоа се трошоци кои се однесуваат на влијанија врз животната средина и врз безбедноста во сообраќајот) во однос на патниот транспорт. Другиот мотив за ваквите политики на ЕК претпоставувам е во тоа што железницата е транспортен систем кој е многу поекономичен кога има транспорт на подолги растојанија и/или кога имаме голем волумен на сообраќај, а особено е значаен за земји кои немаат излез на море“, вели Кракутовски.

Неговото лично мислење е дека изградбата на железничкиот Коридор 8 и проблемите кои во последниве години се јавија се резултат на многу слабиот менаџмент во Јавното претпријатие за железничка инфраструктура Железници на РСМ за ваквите специфични и битни проекти.

„Мислам дека треба да се формира посебна Владина Агенција за инвестиции во железничката инфраструктурта која ќе ги превземе обврските и одговорноста за реализација на овие проекти“, потенцира професорот Кракутовски.

Инаку, покрај тоа што еврокомесарот Вархеји вчера дојде во Скопје со Економско-инвестицискиот пакет за Западен Балкан, тој на владата и го достави и Извештајот за напредокот на нашата земја за 2020 година што го подготви Европската комисија. А токму таму, во поглавјето за трансевропската мрежа и европската ТЕН-Т мрежа, се нотира дека не е направен напредок во завршувањето на секторските реформи и препораките од 2019 година остануваат актуелни до денес во однос на поглавјето за транспортната поврзаност.

ЕК бара нареднава година да се зајакне оперативниот и техничкиот капацитет на сите институции кои се бават со развој на коридорите од ТЕН-Т мрежата и да се хармонизира правната рамка со европската регулатива за трансевропската мрежа.

„Изградбата на железничкиот Коридор 8 кон Бугарија се соочува со значителни доцнења со завршени само 28 отсто. Ова ќе има сериозни последици за отворање на последниот дел од коридорот „Ориент/Источен-Медитеран“. Потребен е сериозен напор за да се забрза напредокот во сите фази на овој коридор“, се нотира во Извештајот на ЕК.

Критика од Европската комисија има и за бавната реализација на кракот Д од патниот Коридор 10, односно на експресниот пат Градско-Прилеп кој продолжува кон граничниот премин Меџитлија. До надлежните државни институции, ЕК има и конкретна препорака – да се подобрат значително политиките за задржување на вработените лица во институциите кои работат на големите инвестициски проекти, бидејќи токму нивното заминување од досегашните работни места го попречува завршувањето на стратешките проекти.

извор МЕТА

Print Friendly, PDF & Email
Share34Tweet22Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Фото: ВИ

    24 ЧАСА: „Шлаканица“ од Брисел за Мицкоски, сестринските партии го избришаа македонскиот јазик и идентитет од ЕУ извештајот; Обвинителството го амнестира Максим Димитриевски; Кавказ на работ на нов конфликт

    100 shares
    Share 40 Tweet 25
  • Канта за смет

    93 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Таче се (по)јави, вистина се (по)јави

    93 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Апсења со смртни последици, рации, претепани и крвави осомничени, соборен патнички авион – како се влошија односите меѓу Русија и Азербејџан

    92 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Скопје како зона без контрола: Убиен пешак, нападната пратеничка, автобус во пламен – државата го губи компасот

    92 shares
    Share 37 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ