• Latest

Нема природни катастрофи, сите катастрофи имаат силна човечка компонента!

April 21, 2018

Изборна хроника: Црна кампања, српски свет, пациенти и гласачи, мегапаркови наместо диви депонии

October 6, 2025
Shelling aftermath in Olenivka, Donetsk region, July 29, 2022. Photos from open sources

Украинските обвинители истражуваат егзекуции на 322 воени заробеници од страна на Русија

October 6, 2025
Фото: Д.М, ЦИВИЛ

Уапсен советникот на директорот на полицијата на РС и неговите синови под сомнение дека нападнале полицајци во Бања Лука

October 6, 2025
Фото: Фејсбук

Итно започнување на преговорите за пристапување на Молдавија во ЕУ, побараа 55 европратеници од 19 земји-членки

October 6, 2025
Делегација на Хамас пристигнува во Египет на преговори со Израел. Фото: Скриншот од видео на
WION

Делегацијата на Хамас пристигна во Египет на индиректни разговори со Израел за мировниот план на Трамп за Газа

October 6, 2025

Без докази и без мерка: Уште еден напад од Ана Брнабиќ врз независните медиуми

October 6, 2025

24 ЧАСА: Втора недела изборна кампања; лидерите на Западен Балкан на самитот „Брдо-Бриони“ во Драч; нападната најголемите руска фабрики за експлозиви; изборни ветувања

October 6, 2025
Еден од најголемите производители на експлозиви и муниција во Русија, државната фабрика Свердлов, која се наоѓа во градот Џержинск во областа Нижни Новгород. Фото: Википедија

Украински дронови нападнаа повеќе воени и индустриски објекти низ Русија далеку од фронтот, експлозии во една од најголемите фабрики за експлозиви

October 6, 2025

(ИЗБОР) Албански медиуми: Рама ја поништува одлуката со која ги „амнестира“ кулите на олигарсите; Кој ќе биде новиот лидер на СПАК; Османи го обвинува Вучиќ дека се обидел да ја наруши средбата Брдо-Бриони

October 6, 2025
Фото: Скриншот од видео на DW

Канцеларот Мерц смета дека Русија стои зад многу од неидентификуваните дронови над Германија

October 6, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ВЕСТИ

Нема природни катастрофи, сите катастрофи имаат силна човечка компонента!

April 21, 2018 08:04
in ВЕСТИ, ОПШТЕСТВО
Share on FacebookShare on Twitter

Швајцарскиот експерт за управување со кризи и намалување на ризици од катастрофи, универзитетскиот професор Маркус Цимерман, во следните четири години ќе биде дел од проектот „Подобрување на отпорноста кон поплави во Полошкиот регион“, што има за цел да и помогне на Македонија да изгради стратегија и изнајде најсоодветни мерки за справување со поплавите и ризиците од катастрофи.

Цимерман во рамки на проектот, што се спроведува од страна на Програмата за развој на Обединетите нации (УНДП), а е финансиран од Швајцарската агенција за развој и соработка (SDC) и Швајцарскиот Секретаријат за економски прашања (SECO), ќе ги сподели искуствата на Швјцарија и успешноста на моделите што се применуваат на национално и светско ниво во рамки современите пристапи за намалување на ризикот од катастрофи.

Маркус

Во интервју за МИА Цимерман, зборува за неговата вклученост во проектот, како и можностите за намалување на ризикот од поплави, градењето капацитети за спречување на поплави и споедлување на искуства во Швајцарија.

Зошто овој проект е важен за Полошкиот регион?

– Има повеќе причини. Изминатите години имаме повеќе поплави, особено во 2015 година, што предизвикаа големи материјални и економски загуби, но и човечки. Но, исто така, имаме и голем развој што не оди во корист на зголемување на отпороноста на регионот од поплави и намалување на ризикот од поплави. Ние заедно со УНДП и локалните власти сметаме дека е добро да се адресираат поплавите, катастрофите од поплавите и ризикот од поплави, на еден посеопфатен начин.

Како со проектот ќе се намали ризикот од поплави во Полошкиот регион?

– Во минатото, во текот на 20 век, човекот се трудеше да се бори против природата, а сега имаме промена на пристапот, каде повеќе работиме на намалување на ризиците и зголемување на отпорноста. Значи, ние се трудиме преку интегриран пристап, каде прво ќе разбереме кои се опасностите и изложеноста на непогоди, а потоа се трудиме со сеопфатен пристап кон намалување на овие ризици со различен сет на мерки. Ова не е само преку метод на „бетон“, односно мерки за стабилизирање на речни корита, брани и насипи, туку содржи и компонента на планирање, каде се трудиме преку мерки да превенираме и спречиме создавање на нови ризици, со соодветно планирање на градовите и селата, но и справувување со сливовите преку пошумување и менаџмент на вегетација, што има функција на забавување на водата и стабилизирање на сливовите. Значи имаме повеќе начини да придонесеме кон овој пристап, што секако се комплементарни едни на други и може да се комбинираат со поконвенционалните методи или пак да имаме цевковод што е по еколошки и се грижи за зачувување на растенијата и екосистемот, за менаџирање на поплавите.

Што се краткорочните и долгорочни мерки што овој проект ќе ги направи?

– Градењето свесност и капацитет на населението, од ученици до градската администација, има особено важна улога. Како да се набљудува природата, како да се користи системот за рано предупредување, што да се прави во случај на поплава или лизгање на земјиштото. Тоа се нешта што може да имаат силно влијание врз поединци и семејства. Тоа не е одлучено, но дефинитивно проектот ќе го адресира тоа преку кампањи, но и ќе работи на свесноста на градските власти за интегрирање на информациите за ризикот од поплави во градското планирање. На крај секако, би имало и некои инженерски проекти во одредени делови за изградба на некои мерки.

Маркус

Како овој проект ги вклучува сите овие различни чинители во справувањето со поплави?

– Особено важен дел е да се разбере основата. Зошто имаме ризици и непогоди, зошто имаме чувствителни услови. Без тоа е невозможно да се планираат соодветни мерки. Потоа следи делот на менаџмент, кој секако е врз основа на овие знаења за ризиците. Идеата на проектот е да се адресираат овие ризици преку еден итегриран пристап и да се користи методи за планирање и пристап кои вклучува еколошка и човечка свест, што се темели на предвремени предупредувања за справување со овие ризици. На крајот ќе имаме сет од мерки што ќе бидат преземени во една или повеќе локации и имплементирани заедно со населението, општината и националните власти.

Што ќе споделите како позитивни искуства од Швајцарија или проекти на кои сте работеле?

– Да, работевме на урбано и полу-урбано планирање што го зајакна речното корито до некој степен, но исто така, користевме и отстапувања од сливот за вишокот вода над капацитетот на коридорот. Ова отстапување може да биде пат или јавна површина, каде свесно знаеме дека еднаш на пет или петнаесет години овој пат или парк ќе биде искористен како коридор за испуштање на вишокот вода. На тој начин прифаќаме штета на овој коридор, но тоа е ограничено и контролирано само на тој дел и не дозволуваме водата да оди на друго место.

Тоа е нешто што се користи во повеќе држави и тоа го нарекуваме урбан отпор. На пример зелени патеки, каде се развива градот и се користи како урбан парк или зеленило, а од друга страна би се користел како коридор за контролирано испуштање на вишокот вода при поплави. Во меѓувреме се користи како урбано зеленило за рекреација во градот. Таквиот начин на размислување, всушност, значи интегрирање на опасностите и информациите во градското планирање, што е нов начин. Секако, дека постојат веќе урбанизирани делови, каде е тешко да се најде начин да се користи отворен простор за ваков тип на активности.

Главена цел на било кој проект за намалување на опасноста од поплави треба да биде спречување и создавање на нови ризици. Значи ние би требало вистински да се трудиме да сфатиме дека преку несвесно урбанизирање на просторот создаваме нови ризици. Како на пример, генераторот за итни случаи на болницата во Тетово е непосредно до реката. Генераторот би требало да се користи за енергија во случај не недостог или прекин на струјата, што е најверојатно да биде кога има поголема бура. Така, коинциденцијата на поплава во реката и прекин во снабдувањето со струја е многу висока, а со тоа и користењето на оваа единица за време на криза, која би била прва што ќе биде поплавена.

Со други зборови, ако планираме генератор за итни случаи, а немаме друг простор каде да се постави би можеле да го качиме два или три метри висока платформа за да може да функционира. Тоа е нешто што во фаза на планирање во основа е евтино да се направи, доколку имаме добро информиран град за потенцијалните ризици. Тоа е една од функциите на проектот, да ги направиме сензитивни градските планери на овие работи.

Маркус

Од ваше искуство, што е подобро, да се донесе закон или некоја агенција што би била задолжена за такво долгорочно планирање?

– Очигледно, еден од најуспешните пристапи е кога се создава потребната свесност. На пример, имате Оддел за планирање/урбанизам во Тетово и ако сите градски планери го имаат на ум ризикот од поплави или катастрофи, јас мислам дека тоа е најголема потпора. Секако, потоа може да развиете одредени постапки што треба да се исполнат од одредени проекти што се прават во области кои се под ризик од поплава. Не е забрането да се гради во области кои се под ризик од поплава, но тоа треба да биде направено на свесен начин за ризикот. Не би предлагал да се има нова структура или агенција, туку би одел со некој оддел во постоечката администрација.

Што е со поплавите, кои се нетипични за некои региони, кога има и човечки жртви. Чија е одговорноста на институциите или луѓето?

– Во основа е многу лесно. Непогодите се природни, катастрофите се човечки. Така да, нема природни катастрофи, туку сите катастрофи имаат силна човечка компонента. Без разлика дали тоа подразбира дека населението на тие локации има погрешно однесување или погрешен развој, што придонесува за зголемување на ризикот од поплави, што постепено води кон катастрофи. Има различни чинители и има различни улоги. Не може да кажеме дека е само функција на државата или општината или самите луѓе. Секако дека однесувањето на луѓето е една важна работа. На пример, луѓето кои ги загубија животите во поплавите во Шипковица, во основа е поради погрешно однесување за време на поплава. Така, едуцирањето, градењето на свесност и капацитети е насочено кон луѓето, но грижата за животната средина и намалување на неконтролираната сеча на шумите има нешто со населението, но и со локалните и национални власти. Јас верувам дека секој чинител има своја одговорност и треба да придонесе кон побезбедни услови.

Александар Атанасов за МИА

Print Friendly, PDF & Email
Tags: катастрофиМакус Цимерманпоплавиуправување со кризи
Share99Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Крвава кампања во Виница: Кандидат за советник брутално претепан за да се откаже од листата на ВМРО-ДПМНЕ

    152 shares
    Share 61 Tweet 38
  • Говор на омраза и сексизам кон кандидатка за советничка на ВМРО-ДПМНЕ, ЦИВИЛ со осуда

    145 shares
    Share 58 Tweet 36
  • (ВИДЕО) Еди Рама пред Макрон и Алиев му се потсмева на Трамп: Треба да ни честитате, тој го заврши конфликтот меѓу нас

    108 shares
    Share 43 Tweet 27
  • Украински дронови нападнаа повеќе воени и индустриски објекти низ Русија далеку од фронтот, експлозии во една од најголемите фабрики за експлозиви

    90 shares
    Share 36 Tweet 23
  • Украински дронови го погодија најголемиот нафтен терминал во окупираниот Крим, предизвикувајќи огромен пожар

    89 shares
    Share 36 Tweet 22
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ