Акциите на Teслa паднаа за речиси половина за три месеци. И покрај тоа, инвеститорите сè уште дебатираат дали производителот на електрични возила на Илон Маск останува прескап.
Како што објави Ројтерс, пазарната капитализација на компанијата падна за 45% откако достигна историски максимум од 1,5 трилиони долари на 17 декември, бришејќи го најголемиот дел од добивката на акциите откако извршниот директор Маск помогна во финансирањето на изборната победа на американскиот претседател Доналд Трамп.
Сепак, Tesla (TSLA.O) продолжува да постигнува вреднување далеку над оние на најголемите светски автомобилски и технолошки фирми, судејќи според стандардните финансиски метрики. Тоа е затоа што повеќето инвеститори и аналитичари го купија теренот на Маск дека највредниот производител на автомобили во светот всушност воопшто не е автомобилска компанија, туку пионер на вештачка интелигенција кој наскоро ќе започне револуција во роботаксијата и хуманоидните роботи.
Бизнисот со електрични возила на Teсла го сочинува речиси целиот негов приход, но помалку од една четвртина од неговата берзанска вредност, според прегледот на Ројтерс од повеќе од десетина анализи на банки и инвестициски фирми. Најголемиот дел од неговата вредност се потпира на надежите за автономни возила што Тесла сè уште не ги испорачал, и покрај ветувањата на Маск секоја година од 2016 година дека Teслa без возач ќе пристигне најдоцна до следната година.
Падот на акциите од декември произлегува од падот на продажбата и профитот на возилата; протести за политичката активност на Маск, вклучително и неговите масовни отпуштања на владини работници на САД како висок советник на Трамп; а инвеститоротите се загрижени дека политиката го одвлекува вниманието на најбогатиот човек во светот од грижата за неговата „златна кокошка“.
Д. Мишев