• Latest

Блокадите на приватните превозници го намалија обемот на продажба и на дистрибуција на производи

December 8, 2022
Фото: Ј. Ѓорѓиоски. Фронтлајн

„Марш за ангелите“ денеска во 12:05 во Скопје

November 15, 2025
Креирано со помош на ВИ

Судството под меѓународна лупа – меѓу критики и политичка одбрана

November 15, 2025

Поранешниот министер за правда Кренар Лога се повлекува од партиските функции во АА

November 14, 2025
Foto: Wikimedia Commons

ОН: Само во октомври повеќе од 260 напади врз Палестинци во Западен Брег

November 14, 2025
Американските воздушни сили, USAF (Photo by Hans Dorries on Unsplash)

САД одобрија продажба на воени авиони и делови на Тајван во вредност од 330 милиони долари

November 14, 2025
Фото: Скриншот, видео Х

Шест загинати во рускиот напад врз Кијив, Азербејџан упати силен протест до Москва откако руска ракета ја оштети и нивната амбасада

November 14, 2025
Фото: Скриншот, видео Гардијан

Демонстранти го блокираа главниот влез на зградата каде се одржува КОП30

November 14, 2025

Марш на ангелите – 30-тиот протесен марш за правда во Скопје

November 14, 2025
Фото: Фејсбук  на Љубомир Костовски

Министерот што подигнува само рачна, говори за брзината на пругите!

November 14, 2025

Богати странци плаќале по 80.000 фунти за „сафари викенд“ за да убиваат цивили за време на опсадата на Сараево

November 14, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ОПШТЕСТВО

Блокадите на приватните превозници го намалија обемот на продажба и на дистрибуција на производи

December 8, 2022 11:41
in ВЕСТИ, ОПШТЕСТВО
Share on FacebookShare on Twitter

Четврти ден од протестите на скопските приватни автобуси. Толку трае и нервозата кај граѓаните поради блокадите на улиците. Се понезадоволни се и луѓе од бизнисот поради штетити во нивната работа.

Наспроти тоа автобуските приватни превозници и денеска кажуваат дека нема да се повлечат од своето сценарио се додека Градот и ЈСП  не најдат решение за нивниот проблем –  исплатата на заостанат долг кој изнесува над 90 милиони денари.

Миле Бошков од Конфедерацијата на работодавачи за „Локално“ реагира дека се уште е тешко да се одредат вистинските димензии на финансиската штета која на бизнисите им ја нанесуваат сообраќајните блокадии, но оти имаат податоци за намален обем и на продажба и на испорака на производи.

„Се вози подолго, се троши гориво, се губат работни часови, бизнисите трпат“, вели Бошков.

„Нездоволството е токлку големо што е немерливо за фирмите. Станува збор за ограничена мобилност, во секој поглед и тоа е проблем, па повеќе услугите и дистрибуцијата и превозот се соочуваат со проблеми. Не знам дали може да се измери штетата што ја трпи стопанството и со какви варијабили да се изработи анализа за да знаеме во текот на денот колку губи бизнисот, особено компаниите кои гравитираат во Скопје. Но, знаеме дека има штети во електронската трговија, во делот на логистиката“, посочува Бошков и додава:

„Драстично им е намален прометот на оние што испорачуваат храна на одредени локации, тоа се случува и со испораката на одредени други материјали и производи. Понатаму, такси превозниците веќе речиси и не возат низ градот.  Еве, ние за просторијата на конфедерацијата купивме климатизер, па три дена по ред чекаме да ни го монтираат, а не може да ни го испорачаат, во ценатарот на градот се наоѓаме, нема начин како да пристапат до нас. Тоа е типичен пример од дистрибуција на производ од бела техникика”,вели Бошков.

Деновиве и мнистерот за локална самоуправа Ристо Пенов кажа дека граѓаните плаќаат огромна штета поради самоволието на улиците во Скопје, и посочи дека зад сето ова се крие и политчка позадина

Низ градот по улиците има големи гужви, а градоначалничката на Скопје, Данела Арсовска и партиите од власта и од опозицијата меѓусебно се обвинуваат за тоа кој е виновен, но засега не се презема ништо да се реши проблемот.

Градоначалничката е децидна дека договорот со приватните превозници е раскинат.

За СДСМ блокадите на Скопје и хаосот со јавниот превоз се политичка режија на лидерот на опозициската партија Мицкоски,  додека од ВМРО-ДПМНЕ обвинуваат дека премиерот Ковачевски и градоначалничката Арсовска се виновни за блокадата на превозниците, и прашуваат дали тие „спремаат пат за бугарска фирма да го земе превозот“.

Решението е во добар менаџмент и тргање на политиката настрана

Се повеќе како решение се споменува Бас рапид транзит (БРТ) што го финансира Европската банка за обнова и развој (ЕБОР), а го иницираше како проект екс градоначалникот Шилегов.

Но и рапид транспортот може да биде нефункционален, вели Бошков од Конфедерацијата на работодавачи,  кој оценува дека проблемот со превозот може да се реши само со добро менаџирање и со тргање на политиката настрана од јавните услуги.

Според неговите зборови моделот за јавниот превоз треба да биде изграден врз пазарна основа, а не со популизам и објаснува дека тоа подразбира план за економска оправданост, пари за нови инвестиции и плати за вработените.

„Ние само може да препоставуваме зошто се случува ова. Но, според мене овој проблем датира уште од времето на популизмот на бесплатниот превоз во вторник и петок. Секаде во светот има категории на граѓани кои се возат со субвенции или беспалтно, ама не сите. Ова е резултат на наталожен популизам кога станува збор за јавниот превоз во Скопје. Секој ден поминувам пред гаражата на ЈСП, гледам колку расипани автобуси стојат на паркиниг и ништо не се прави да се вратат во функција. Каде јавниот сообраќаен превоз дозволува и овозоможува други приватни превозници да вршат превоз, тоа е нешто што носи приход во буџетот на градот“, коментира Бошков.

Граѓаните пак се нездоволни што не само што не се остварува бесплатниот превоз, кој што го ветуваше градоначалничката на Скопје, Арсовска, туку што состојбите во Скопје се уште полоши.

Наместо прес-конференции и меѓусебни препукувања на релација градоначалник, превозници и политички партии, Пеце Милевски од здруженијата на комунални претпријатија АДКОМ за „Локално“ вели дека решение за проблемот е во тоа да се разговара и да се седне на маса.

Потсетува дека и комуналните претпријатија од здружението АДКОМ до неодамна се соочуваа со проблеми во делот на цената елктрична енергија и оттука смета дека на сличен начин треба да се најде решение и за проблемот со блокираниот превоз.

„Ние со цената на струјата имавме пробмеми. Како АДКОМ, здружение на јавни комунални претпријатија, една година се обидувавме да најдеме заеднички јазик и да разговараме со владата и со регулторната комисија итн и еве сега во овој момемнт на енергетска и економска криза имаме некоја поволност зашто се најде слух да се излезе во пресрет. Ни обезбеди владата да плаќаме 95 евра од мегавата час што е некоја заштитна тарифа, и до април ќе плаќаме електрична енергија по таа цена. Тоа е мерка за претпријатија кои користат пумпни агрегати, пумпни станици итн. Исто сега градоначалничката Арсовска треба да седне на дијалог заедно со приватните превозници и со ЈСП за да се најде решние“, порачува Милевски.

И граѓаните ги интересира до кога ќе трпат нервози поради секојдневните доцнења на работа, во училиште или на лекар.

Граѓани од внатрешноста кои имаат обврски во Скопје за „Локално“ велат дека се соочуваат со големи проблеми низ скопските улици.

„Страшно е во Скопје, се е закочено, искрено незнам како ова ќе го решите. Малтретирање е да се заврши работа за која некој е дојден. Не можев да се снајдам низ гужвите, вртам низ градот, заобиколувам… Незнам што се случува освен дека се работи за неисплатен долг, ама не е добро…”ни кажа жител на Битола која беше дојден по работа во Скопје.

Од приватниот автобуски превозник, „Макекспрес“, кој до неодамна беше дел од јавниот превоз во Скопје вчера соопштија дека тие не се организатори на протестите и не знаат до кога ќе траат протестите, дали ќе се прошират на други улици и во кој формат ќе се протестира. Апелираат политичките партии да не ги злоупотребуваат претпријатието и превозниците за политички препукувања и поени.

Претходно директорот на приватниот превозник „Слобода превоз“, Ленин Јовановски, најави дека се повлекува од протестот на приватните автобуси, со цел протестот да не зазема политичка позадина. Тој посочи дека блокадите на Скопје продолжуваат и покрај неговото повлекување.

Град Скопје, пак, под чија капа е јавниот превоз во градот, бара Министерството за внатрешни работи да ги расчисти блокадите.

М.С.М.

Извор: Локално

Tags: АрсовскаБошковГрад СкопјеПриватни автобуси
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Скриншот од видео на ДИК

    Локалните избори 2025 се официјално и конечно завршени, објави ДИК

    307 shares
    Share 123 Tweet 77
  • „Ние сме далеку пред Албанија“ – Зошто оваа изјава на премиерот Мицкоски е важна за европската приказна на Северна Македонија

    120 shares
    Share 48 Tweet 30
  • Изгледа гатачката на Грујо ја вратиле во Царина, Мицкоски почна да споделува вести од иднината

    114 shares
    Share 46 Tweet 29
  • Локалните избори во Косово Избори без апсолутен победник, но со пораки за партиите

    97 shares
    Share 39 Tweet 24
  • Пендаровски: Ниту една земја што се затворила не станала голема, изолацијата не е добра

    96 shares
    Share 38 Tweet 24
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ