• Latest

Експертите тврдат: Во земјава не постои систем за ефикасна контрола на транспортните компании

November 27, 2021

24 ЧАСА: Обвинети три лица за дивите депонии во „Вардариште“; за Сикорски тврдењето за украинска провокација е руска пропаганда; некои македонски медиуми премолчуваат дека руски дроновите упаднаа во Полска; бруталната реалност на московско-пекиншкиот „мултиполарен“ свет

September 11, 2025

ФОБИЈА ИЛИ НАРАТИВ: Зошто некои македонски медиуми не кажуваат дека соборените дронови во Полска се руски

September 11, 2025

Азизи: ДУИ платиле насилници да тепаат млади Албанци и да ја запалат џамијата во Попова Шапка – АА бара истрага од Обвинителството: ВЛЕН си играат со оган и меѓурелигиска омраза

September 11, 2025

РЕАКЦИИ: Обоени таблички – вистинска реформа или забава за народ?

September 11, 2025

Од „бастион“ на ДУИ, до „Чаир на Изет“

September 11, 2025

Ангелов: „Вардариште“ го чува агенција за обезбедување, по изборите Владата и новиот скопски градоначалник ќе се зафатат со трајно решение за депониите

September 11, 2025
ОЈО/ Фото Б. Ј., ЦИВИЛ

Обвинение против три лица за дивите депонии во „Вардариште“

September 11, 2025

Судскиот совет нема да постапува за време на локалните избори

September 11, 2025

Фетаи ќе раководи со новоформираниот Национален совет за финансиски истраги и конфискација на имот

September 11, 2025

Новите правила за влез во ЕУ почнуваат од 12 октомври, ќе важат и за македонските државјани

September 11, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ВЕСТИ

Експертите тврдат: Во земјава не постои систем за ефикасна контрола на транспортните компании

November 27, 2021 12:15
in ВЕСТИ, ПРАВДА
Share on FacebookShare on Twitter

Контролите што се спроведуваат во превозот на патници со автобуси и комбиња не се строги, не се редовни и се без резултати. Постојат делови од различни институции кои функционираат независно едни од други, без директна поврзаност меѓу истите. Државниот инспекторат за транспорт и да има 100 инспектори, тие нема да можат ниту основните контроли да ги направат како што треба. Ова е мислењето на Дејан Трпевски, судски вештак за сообраќајни незгоди и сообраќаен инженер.

„Главниот проблем за вршење на квалитетна контрола е непостоење на систем кој ќе овозможи ефикасна контрола на транспортните компании“, вели за Мета.мк Трпевски, додавајќи дека не постои доволен и навремен проток на информациите помеѓу институциите, па поради тоа транспортерите имаат поголема комоција во заобиколување на законите.

„Во последните денови ако внимателно се следи состојбата со истрагата за последната сообраќајна незгода ќе забележите потполна дисхармонија помеѓу институциите. Најопасно е што никој не се обидува да создаде систем кој ќе функционира“, објаснува тој.

Дејан Трпевски ја коментира изјавата на директорот на Државниот инспекторат за транспорт, којшто рече дека тие вршеле контроли кај компанијата чиј автобус учествуваше во несреќата во Бугарија, но не знаеле дека предметниот автобус постоел и затоа не извршиле контрола на истиот. Недостатоците во законите ги користат автотранспортните компании за истите да ги заобиколат, вели Трпевски.

Тој предлага конкретни законски измени за да се формира функционален систем на контрола. Појдовна точка треба да биде, вели Трпевски, поврзувањето на станиците за технички преглед во системот. Сите заинтересирани институции да можат автоматски да ги добиваат податоците од технички преглед, вклучувајќи го и Државниот инспекторат за транспорт.

Овој инспекторат ќе треба да биде електронски поврзан со базата на лиценци и изводи од лиценци за превозните средства на Министерството за транспорт и врски, за да може во било кое време да има податоци за состојбата, а не да бара информации од министерството.

„Граничните премини да бидат електронски поврзани со системот за лиценци и технички станици со што на граничните премини би се спречило преку граница да помине возило кое е нерегистрирано или кое нема лиценца“, потенцира Дејан Трпевски.

Тој предлага и да се дефинираат лиценци за правни лица кои ќе бидат наменети за одржување на автобусите, кои ќе ја гарантираат нивната безбедност во поглед на извршените поправки.

„Да се оневозможи одржување на автобусите во сервис без лиценца. За прекршување на прописите да се предвидат драконски казни“, дециден е Трпевски.

Во поглед на возачите, ваквиот систем би морало да се поврзе и со Агенцијата за вработување, од каде по електронски пат би се црпеле податоци за вработените возачи во компаниите. Ако некој возач даде отказ кај превозникот, за тоа Државниот инспекторат за транспорт мора веднаш да ја има информацијата, по што би следел инспекциски надзор дали автотранспортната компанија го има законскиот минимум на број на возачи.

Дејан Трпевски додава дека во моментов добивањето на лиценца за превоз на патници од Министерството за транспорт и врски е премногу лесна и едноставна постапка, а одземањето на лиценцата е тешко и комплицирано.

„Потребно е максимално да се отежне процедурата за добивање на лиценци и да се подигнат трошоците за водење на таквиот бизнис, а максимално да се упростат и поедностават процедурите за одземање на лиценцата. На тој начин на пазарот ќе останат само сериозните компании кои на сериозен начин ќе пристапат кон нудењето на услугите за превоз на патници“, дециден е Трпевски.

Тој додава дека со закон треба да се ограничи бројот на издадени лиценци, како би можеле автотранспортните компании да функционираат на пазарна основа, а ова може да се организира и по градови во однос на бројот на издадени лиценци.

Со воспоставувањето на еден ваков систем во земјава, и контролите врз превозниците ќе бидат ефикасни и полесни, но и ќе се оневозможат манипулации кај превозниците.

Дека има нелогичности во функционирањето на целокупниот систем за автобуски превоз на патници, Мета.мк можеше да осознае и при само еден пример, а тоа е проверка на цената на автобуските билети за неколку странски дестинации. На социјалната мрежа Фејсбук најдовме понуди од различни автотранспортни компании за патување од Скопје кон Софија, но и од Скопје кон Истанбул.

Па така, откривме дека повратен автобуски билет меѓу Скопје и Истанбул може да се купи и по цена од 25 евра. Истовремено, други превозници продаваат билет во двата правци меѓу Скопје и Софија, којшто чини поскапо. Притоа, растојанието меѓу двата града е околу 250 километри, додека растојанието меѓу Истанбул и Скопје е над 800 километри.

Од Бугарија го контактиравме и професорот Симеон Ананиев, професор на Универзитетот по транспорт „Тодор Каблешков“ во Софија. На прашањето како е возможно со ваквите нелогични цени на автобуските билети меѓу Скопје, Софија и Истанбул, автотранспортните компании да остварат профит, тој накратко ни спомена дека веќе во Бугарија се отвора прашањето за подмитувањата на цариници, а медиумите пишуваат и како се вршела контрола на автобусите од бугарската царина.

„Ако не се проверувани и од македонските цариници, цената на патување може да е не 25 евра, туку 5 евра“, објаснува професорот Ананиев.

Print Friendly, PDF & Email
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Љубчо Георгиевски за ЦИВИЛ Медиа: Иван Стоиљковиќ е докажан борец против македонската државност, од раните 90 години беше активен противник на независна самостојна македонска држава

    151 shares
    Share 60 Tweet 38
  • Срџан Амет, прв Ром кандидат за Скопје: Време е да се разбие стигмата за Ромите

    133 shares
    Share 53 Tweet 33
  • (ВИДЕО) AA: Србија денес ја прогласи Северна Македонија за српска територија, Владата го одобри тоа со присуство на вицепремиерот Стоилковиќ

    117 shares
    Share 47 Tweet 29
  • 24 ЧАСА: Молк од владата за големо-српската пропаганда на Денот на независноста; Падна владата на Франција; ЕУ да го осуди Вучиќ по навредите кон европратениците; Во тек е повикот на ЦИВИЛ за изборни набљудувачи

    114 shares
    Share 46 Tweet 29
  • Зависна независност

    100 shares
    Share 40 Tweet 25
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ