• Latest

НАСА истражува – Дали авионите на батерии наскоро ќе бидат реалност

August 18, 2023

24 ЧАСА: Оган ја гори Македонија; 6.600 граѓани тргнаа пешки до Сребреница; Нетанјаху го номинираше Трамп за Нобелова награда за мир

July 8, 2025
Фото: ВИ

На збор ЕУ, на дело изолација – Мицкоски ја води Македонија по сопствените црвени линии

July 8, 2025

ЦВАЈ ТАГ, ДРАЈ ПАРАД ПРЕД НАШИТЕ ОЧИ: Огин го гори Чучер-Сандево

July 8, 2025
Фото: ЦУК/ Фејсбук

ЦУК: Во земјава беснеат 9 активни пожари, еден локализиран 

July 8, 2025
Исечок од видео на Радио слободна Европа / Деца од воено силување

Тој повеќе не е невидлив: Приказната за дете родено по силување во војната во Босна

July 8, 2025
Фото: Скриншот од видео на wocomoMOTORS

Ротердам, најголемото европско пристаниште се подготвува за потенцијална војна со Русија

July 8, 2025
Фото: МИА архива

Советот на ЕУ го одобри пристапувањето на Бугарија во Еврозоната

July 8, 2025
Сребреница, меморијална гробница (фото извор: Wikimedia Commons)

Над 6.600 учесници тргнаа кон Поточари во Маршот на мирот по повод 30 години од геноцидот во Сребреница

July 8, 2025
Фото: Оксана Маркарова / Х

Амбасадорката на Украина во САД ќе биде разрешена, потврди извор од Кабинетот на Зеленски

July 8, 2025
Фото: Креирано со ппомошна ВИ

Има ли крај сагата со „раскинувањето“ помеѓу Трамп и Маск

July 8, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ЗЕЛЕНИ

НАСА истражува – Дали авионите на батерии наскоро ќе бидат реалност

August 18, 2023 13:41
in ВЕСТИ, ЗЕЛЕНИ, ТЕХНОЛОГИИ
Share on FacebookShare on Twitter

Перформансите и безбедноста на батериите долго време стојат на патот на електрифицирањето на авијацијата, но тоа наскоро би можело да се промени. Како што пренесува EuroNews.Green, новата технологија за батерии што ја развива НАСА може да помогне да се револуционизира воздушниот сообраќај.

Авијацијата сочинува околу 2,4 отсто од глобалните емисии на CO2. Долго време, научниците бараа начин да го наелектризираат воздушниот сообраќај и да ги елиминираат овие емисии. Но, сегашната технологија за батерии работи само за некои полесни авиони, како што се дронови. Не обезбедува доволно енергија или опсег за патнички авиони што значи дека тие се ретки и не се широко користени. Литиум-јонските батерии, кои се користат за електрични автомобили и лични уреди, не ги исполнуваат безбедносните стандарди што се потребни за употреба во авијацијата. Нивната запаливост е причината поради која не можете да ставате предмети како лаптопи или телефони во чекираниот багаж кога летате. Значи, за да се тргнат летовите на електрична енергија од земјата, потребно е поинакво решение. Тука доаѓа истражувањето на НАСА.

Што е батерија со цврста состојба и како таа може да ги напојува авионите?

НАСА развива технологија која не користи хемикалии со течни електролити – главната грижа за безбедноста на многу батерии. Овие супстанции можат да претрпат верижна реакција што предизвикува нивно загревање и  повеќе реагираат поради топлината и на крајот се запалат. Проектот на НАСА за архитектонски батерии во цврста состојба за зголемена можност за полнење и безбедност (SABERS) работи на алтернатива – батерии во цврста состојба. Не само што ја имаат моќта и ефикасноста потребни за авиони, тие задржуваат цврста структура дури и кога се оштетени што значи дека нема да се  запалат. Прототип на сулфурна селенска батерија развиена од проектот произведува 500 ват-часови енергија по килограм батерија. Тоа е двојно поголема густина на енергија од стандардна литиум-јонска батерија.

На авионите исто така им е потребен извор на енергија за брзо празнење на енергијата. Научниците на НАСА ја користат аналогијата на батеријата како кофа. Неговата енергија или капацитет е колку кофа може да држи додека нејзината моќ е колку брзо може да се испразни. Електричните авиони ќе бараат од него да испушта енергија или да ја испразни оваа кофа со невообичаено брза брзина. Досега тие направија скокови во зголемувањето на оваа стапка на празнење за фактор 10, а потоа за дополнителни 5, бидејќи прототиповите се подобрија.

Истражувачите, исто така, откриле дека нивните батерии во цврста состојба можат да издржат температури двапати повисоки од алтернативите на литиум-јони. Лесниот дизајн помага да се спакува повеќе енергија во помалку простор.

„Овој дизајн не само што елиминира 30 до 40 отсто од тежината на батериите, туку ни овозможува да ја удвоиме или дури тројно енергијата што може да ја складира, што многу ги надминува можностите на литиум-јонските батерии кои се сметаат за состојбата на уметност“, рече Роко Виџано, главен истражувач за SABERS, во соопштението за медиуми минатата година.

Дали авионите на батерии наскоро би можеле да станат реалност?

Батериите во цврста состојба сè уште се тестираат и, како резултат на тоа, нивното создавање е неверојатно скапо. Тие, исто така, ќе треба да се тестираат интензивно пред да бидат ослободени за употреба на комерцијални летови. Ова значи дека би можело да помине долго време пред да видиме дека технологијата всушност се користи. Но, неодамнешните откритија на НАСА во зголемувањето на стапката на празнење на батериите во цврста состојба отстранија некои од блокадите на патиштата кои претходно стоеја на патот на електричните авиони, пренесува EuroNews.Green.

Подготви: Б. Ј. /Зелен ЦИВИЛ

Print Friendly, PDF & Email
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Фото: ВИ

    24 ЧАСА: „Шлаканица“ од Брисел за Мицкоски, сестринските партии го избришаа македонскиот јазик и идентитет од ЕУ извештајот; Обвинителството го амнестира Максим Димитриевски; Кавказ на работ на нов конфликт

    100 shares
    Share 40 Tweet 25
  • Канта за смет

    94 shares
    Share 38 Tweet 24
  • Апсења со смртни последици, рации, претепани и крвави осомничени, соборен патнички авион – како се влошија односите меѓу Русија и Азербејџан

    92 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Скопје како зона без контрола: Убиен пешак, нападната пратеничка, автобус во пламен – државата го губи компасот

    92 shares
    Share 37 Tweet 23
  • (ВИДЕО) Диме Велев за ЦИВИЛ: Нема да дозволиме петмина во Комисијата за дијабетис да изиграваат Господ и да одлучуваат каква терапија треба да примаат 40.000 пациенти

    91 shares
    Share 36 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ