Од мал семеен бизнис, „Адидас“ прерасна во вториот по големина производител на спортска облека во светот. Стратегијата за брендирање која се размислува однапред, одиграла огромна улога во успехот на компанијата. Како глобалниот гигант успева постојано да го редизајнира своето иконско лого, додека останува лојален на идентитетот на својот бренд?
Кој го дизајнирал логото на Адидас?
Во главите на милионите клиенти, Адидас е тесно поврзан со три ленти. Тоа не е изненадувачки факт бидејќи компанијата останува верна на својот визуелен симбол од 1949 година. На првото лого на Адидас, стоеше шилеста чевла за трчање обесена помеѓу два долги краја на буквата „д“.
Сепак, се покажало дека истото лого веќе го користи „Карху Спортс“, голема марка на чевли. За да се реши спорот, Адолф Даслер, основачот на Адидас, ја купил трговската марка за сума еквивалентна на денешни 1.600 евра и две шишиња виски.
Во раните 70-ти, логото на Адидас доби три паралелни ленти. Како резултат на кампањата за ребрендирање во 1971 година, компанијата воведе повторно прегледан амблем со детелина. Во 1991 година, јавноста виде нова верзија на логото – три навалени ленти кои наликуваат на планина. Логото на „Адидас“, како што го знаеме денес, било дизајнирано во раните 2000-ти и има круг пресечен со три закривени линии.
Значењето зад логото на Адидас
Првично, Адидас додале ленти на своите обувки за трчање за да ги направи потрајни. Патем, тркачот Џеси Овенс победил на Олимписките игри во 1933 година облечен во обувките на Адидас.
Пругите на амблемот на детелината го симболизираат фокусот на компанијата кон разновидноста, додека трите лисја од детелината (трилистокот) се залагаат за три дела на светот (Северна Америка, Европа и Азија) каде што можете да ги купите нивните производи.
Логото во форма на планина ја пренесува идејата за надминување на предизвиците и за извршување на вашите цели, без оглед на се. Што се однесува до кружниот амблем, тој се залага за планетата и брза адаптација кон промените.
Интересен е фактот дека низ сите логоа на Адидас, името на брендот започнува со мала буква за да се нагласи дека брендот произведува секојдневна спортска облека што е достапна за секого.
Зошто Адидас има четири логоа
Единствената работа кај „Адидас“ е што никогаш не се откажаа од постарите верзии на своите логоа. Производителот на облека ги користи сите нив четири во различни линии на производи и колекции.
- Три паралелни ленти
Тоа е нивниот класичен симбол што се појавува на сите производи. Нема да биде претерано да се каже дека логото со три ленти е камен-темелник на брендирањето на Адидас.
Заедно со дизајнот со три ленти, оваа верзија се користи за производната линија на Originals (секојдневна облека и чевли).
Планинскиот амблем е идеално погодно за линијата Performance дизајнирана за професионални спортисти.
Оваа верзија може да се види низ колекциите Style создадени во соработка со познати дизајнери.
Тајната на брендирањето на Адидас
И покрај постојаните промени, брендирањето Адидас останува верен на своето потекло. Таквата конзистентност ни овозможува непогрешливо да го препознаваме логото на Адидас во која било варијација. Успехот на идентитетот на брендот Адидас се сведува на четири главни принципи:
Едноставен дизајн. Сите логоа на Адидас се минималистички и концизни. И текстот и сликите се лесни за читање.
Разновидност. Иако основната корпоративна боја на „Адидас“ е црна, компанијата ги менува своите избори во различни линии на производи. Со долгиот тек на своето постоење, иконскиот амблем стана бел, црвен, па дури и светло зелен.
Силна порака. Адидас паметно го користи своето лого за да им ги соопшти своите вредности, како што се квалитетот, силата и упорноста.
Свесност. На брендот „Адидас“ и веруваат многу успешни спортисти и познати личности, вклучувајќи ги Бијонсе, Кајли Џенер, Кристијано Роналдо и Мухамед Али. Носејќи Адидас на јавни настани, тие дополнително го зголемуваат профилот на брендот и кај постојните и кај потенцијалните клиенти.
Адидас силно веруваат дека различноста, вклученоста и еднаквоста се клучни за успехот на нивната компанија. За да бидат најдобра спортска марка во светот, потребен им е најдобриот разновиден талент што ја рефлектира различноста на нивните клиенти и потрошувачи. Тие ја слават оваа разновидност бидејќи тоа им помага подобро да им служат на заедниците во кои работат, истовремено обезбедувајќи конкурентска деловна предност.
Во 2020 година, адидас ја редефинираа нивната рамка за разновидност и вклучување со јасна дефиниција за тоа што значи различноста и вклученоста за нив како компанија: Тие значат да се залагаат за индивидуална уникатност и да се негува културата на припадност, така што секој може да создаде најдобро што може. Рамката го истакнува нивниот пристап и внатрешно и надворешно, па затоа дефинирале три области за стратешки фокус:
Работно место: Адидас сакаат да создадат работна средина каде што сите вработени се чувствуваат како да припаѓаат, се ценети и ангажирани да даваат исклучителни резултати.
Работна сила: Тие сакаат да привлечат, регрутираат, промовираат и да ги задржат најдобрите таленти и да одржат разновидна работна сила на сите нивоа и области на бизнисот.
Пазар: Адидас сакаат да ги претстават различните заедници на кои им служат преку нивните комуникации, производи, партнерства и инвестиции.
Како дел од трите области на фокусирање, тие презеле глобални внатрешни обврски за промовирање на вклученост и еднаквост во адидас. Убедени се дека мешаните лидерски тимови имаат конкурентска предност и се двигатели на деловниот успех. Адидас е посветена на обезбедување правична застапеност низ сите димензии на различноста на лидерските позиции, што вклучува подобрување на нашиот сегашен фокус на родовата еднаквост. Предуслов за зголемување на бројот на жени на највисоки нивоа на управување е општата промоција на жените во рамките на компанијата ширум светот на сите нивоа.
Ирена Крџиќ