• Latest
Добро утро со Орданоски

„Режим“ од кој „диктаторот“ сам си даде оставка – многу јако!

December 27, 2021

24 ЧАСА: Кошта со јасна порака до Мицкоски – нема план „Б“ – исполнете го договореното; Путин се исплаши од Зеленски; Тирана домаќин на 6-от самит на Европската политичка заедница

May 15, 2025

ПРАШАЊЕ НА ДЕНОТ: Зошто владејачкото мнозинство не гласаше за помош за настраданите во Кочани?

May 15, 2025
Фото: Креирано со помош на ВИ

Воените жаришта во светот како закана за Трета светска војна

May 15, 2025
Фото: Министерството за економија и труд

Дурмиши: За 2025 година утврдена квота од 10.000 работни дозволи за странци

May 15, 2025
Изет Меџити, вицепремиер (Фото: Биљана Јордановска/ЦИВИЛ)

Меџити: Арбен Фетаи и јас ги браневме етничките прашања во владата, Таравари не се пожали

May 15, 2025
Фото: Влада

Кошта – Мицкоски: Иднината на Северна Македонија е во Европската Унија, процесот на евроинтеграции ќе се засили во периодот кој што следи

May 15, 2025
Фото: Instagram

Мексиканска инфлуенсерка застрелана за време на пренос во живо на TикТок

May 15, 2025
Фото: Скриншот МВР

МВР: На матурска прослава без автомобил, алкохол, дрога и без нарушување на јавниот ред и мир

May 15, 2025
Фото: Фејсбук Орхан Муртезани

Министерот за европски прашања Муртезани го пречека Кошта во Скопје

May 15, 2025

Реакции: „Благодарниците се за да не си даде оставка“; „Катастрофа, за нерешени убиства, пожарот во Кочани, секој ден сообраќајки?“…

May 15, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home СЛОБОДНА ЗОНА ДОБРО УТРО СО ОРДАНОСКИ

„Режим“ од кој „диктаторот“ сам си даде оставка – многу јако!

Пропагандниот апарат на оваа власт со пропагандната индустрија на претходната власт е како да споредувате провинциска (струмичка?) црква – со Ватикан! (Ватикан е, патем, местото каде за првпат во историјата, во 1622 година, е официјално воспоставена службата за „Пропаганда на верата“.)

December 27, 2021 06:30
in ДОБРО УТРО СО ОРДАНОСКИ, ПОЛИТИКА, СЛОБОДНА ЗОНА, ТОП 5
Добро утро со Орданоски

Добро утро со Орданоски

Share on FacebookShare on Twitter

САШО ОРДАНОСКИ

Така било тоа отсекогаш во модерната политика: партиите имаат свои пропагандни канцеларии (кога се на власт, тие се впрегнати и надоградени во владина пропаганда), на овие канцеларии им е работа да произведуваат пропаганда што одговара на политиките на раководствата на партиите/владите, некои се повешти, други се помалку вешти, но во најсуштинскиот опис на работата им е да контактираат медиуми и новинари во нив, за да ја пробијат својата „вистина“ за што било што им е на агендата. Издаваат соопштенија, брифираат, договараат интервјуа, држат по стотина прес-конференции месечно, нудат разни „материјали“ секому кому можат да му ги „протнат“, ручаат, вечераат и пијат кафиња со стотици новинари…

Озборувањата се голем дел таа пропагандна активност. И најфантастичните конструкции наоѓаат пат до медиумите, а ако не таму, тогаш до социјалните мрежи кои се „дар од Бога“ за да се заврши пропагандистичката „дејност“, најчесто со цела армија фејсбук и други ботови чија работа е да оцрнуваат, да плукаат, да создаваат атмосфера на општествена катастрофа или атмосфера на национален препород, во зависност од тоа дали се борат да дојдат или да се одржат на власт.

Работата на новинарите и медиумските уредници е да имаат увид во ваквата партиска пропаганда, да седат на состаноци со пропагандистите, да примаат пораки во сите формати и по секакви комуникациски канали… Тоа кај новинарите се нарекува „одржување на изворите на информации“ (“working the sources”), за да дознаат информации „пред другите“, да разберат нијанси или да откријат податоци што ги нема „конкуренцијата“, а се од интерес на јавноста. Во спротивно, за да се информира јавноста би останале само прес-конференциите што се достапни за сите; или копи-пејст на објави во други медиуми на кои само насловот им се менува и редоследот на речениците и пасусите. Двегодишната пандемија суштински ја отежна работата на новинарите и можноста физички да се сретнат со своите извори, да поразговараат „во живо“ со нив, да постават и логични, а непосакувани прашања.

И, тоа не е проблем. Проблем би бил ако се објави сѐ што ќе се каже/испрати/достави само од едните или од другите, како медиумот да е „поштенско сандаче“, без критичка дистанца и уреднички „филтер“ кон пропагандите, во што спаѓа и елиминирање на „другата страна“ во приказните. Тоа, само по себе, не е лесно, но е суштината на новинарскиот занает: не само да се објават фактите (па и измислиците и полувистините), туку тие да се стават во контекст. Вообичаено, контекстот е проблемот што пропагандите сакаат да го сокријат, а е мерка за угледот и влијанието на секој поединечен медиум. И, да, не привлекува многу „лајкови“ и „кликови“.

Зоран Заев ги поремети повеќето „правила“ во вака воспоставениот систем на информирање, вклучувајќи ја и работата на неговата партиско-владина пропаганда: во последните четири-пет години тој стана достапен, 24/7, буквално до сите новинари, стотици, кои имаа потреба или желба нешто да го прашаат. Од нивните телефони би можело да се „искројат“ стотици афери, ако ви е тоа намерата. Познавам, а и соработувам со десетина новинари кои дневно разменуваа по 3-4-5 пораки со доскорешниот премиер, за сѐ и сешто од владините и партиските активности, без никакви уредувачки, идеолошки или „бизнис“ насоки (а и последици!) од повисоките медиумски инстанции.

Можеме до утре да разговараме колку е тоа добро за новинарството (кога за сенешто самиот премиер ви е извор на информации) или за самата владејачка структура (кога немате потреба да се обраќате до институции и нивни раководители, ако можете да добиете коментар или информација од самиот премиер), но сигурно е дека ваквиот „режим“, во медиумска смисла, тешко може да се третира за „хибриден“ – побрзо на ум ми доаѓаат епитети како „хаотичен“, „популистички“, „персонализиран“, „директен“, „отворен“, „повремено ступиден“ итн.

Особено кога тоа ќе се спореди со високо воспоставената и одржувана медиумска контрола, државната пропаганда со манипулации со употреба на закани, притисоци, уцени и физички напади врз новинарите и нивните имоти за време на еднодеценискиот автократски, недемократски режим на Груевски. Пропагандниот апарат на оваа власт со пропагандната индустрија на претходната власт е како да споредувате провинциска (струмичка?) црква – со Ватикан! (Ватикан е, патем, местото каде за првпат во историјата, во 1622 година, е официјално воспоставена службата за „Пропаганда на верата“.)

Затоа и делуваат неубедливо (за оние кои не се веќе убедени) дека пропагандата на власта на Заев била извор на „хибриден режим“ во Македонија. Од кој тој самиот, доброволно си замина, со општ впечаток дека му е веќе преку глава од решавање (а и произведување) проблеми, а не пак од режимско владеење! Е*ати режимот.

 


Сите права се задржани. Текстот е личен став на Авторот.
Print Friendly, PDF & Email
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Пандов љубител на костимирани настапи: ангелче, комита, моторџија, историчар, директор, а сега влезе и во мафијашки филм

    142 shares
    Share 57 Tweet 36
  • Зошто надворешната политика на владата на ДПМНЕ е антинационална и стана „тажната приказна“ на Балканот

    131 shares
    Share 52 Tweet 33
  • Тричковски: Медиумите се за граѓаните тоа што е златицата за компирите!

    97 shares
    Share 39 Tweet 24
  • Мрежа за заштита на жените Ромки: Фемицидот врз Рамајана не е изолиран инцидент; 142 случаи на семејно насилство врз ромски жени регистрирани во 2024

    96 shares
    Share 38 Tweet 24
  • ПОРТОКАЛОВА ГЛАВА НА ТЕГЕТ ОДЕЛО: Трамп, дрско и без почит, во потрага по внимание на погребот на Папата

    93 shares
    Share 37 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ