• Latest

Трпевска: Новата ЕУ регулатива ги вклучува и онлајн медиумите, државата да се рекламира само под строг независен надзор

February 18, 2023

Златна виза за пропаганда: И Латас се вклучи во дезинформациската кампања против Заев и Филипче

May 14, 2025

24 ЧАСА: ВМРО ДПМНЕ не го поддржа предлогот за помош на жртвите од Кочани; Вестминистерски сојуз за Украина – конкретни чекори за поддршка на Украина; Убиецот од Бит Пазар познат на МВР; британски парламентарци бараат санкции против Вучиќ

May 14, 2025

Вестминистерски сојуз за Украина: Конкретни чекори за зајакнување на поддршката за Украина

May 14, 2025

ПРАШАЊЕ НА ДЕНОТ: Што мислите за БЛАГОДАРНИЦИТЕ на Тошковски

May 14, 2025

Пратениците на ВМРО ДПМНЕ не го поддржаа предлогот на СДСМ за помош на жртвите од трагедијата во Кочани

May 14, 2025

Нескршливоста на Украинците

May 14, 2025

Истражување: Половина од женските организации кои помагаат на жени во кризни ситуации може да се затворат за шест месеци поради глобални намалувања на помошта

May 14, 2025

(ИЗБОР) Албански медиуми: Европските лидери му ја честитаат големата изборна победа на Рама; Косовската претседателка ги покани партиските лидери на консултации

May 14, 2025

ЕБОР ја одобри новата петгодишна стратегија за Северна Македонија

May 14, 2025
Фотомонтажа: Х на Христијан Мицкоски/ скриншот од bi/org

Иднината на земјата меѓу гробницата на Александар и младите луѓе

May 14, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home МЕДИУМИ

Трпевска: Новата ЕУ регулатива ги вклучува и онлајн медиумите, државата да се рекламира само под строг независен надзор

February 18, 2023 17:07
in ВЕСТИ, МЕДИУМИ, ОПШТЕСТВО
Share on FacebookShare on Twitter

Некои од главните причини за донесување на нова ЕУ регулатива за слобода на медиумите се нивна заштита од различните форми на влијание врз уредувачка политика, промените во обрасците на информирање на публиката и падот на приходите во медиумскиот сектор поради конкуренцијата од социјалните мрежи и другите актери во дигиталното опкружување, вели во интервју за Рацин.мк д-р Снежана Трпевска, експертка за медиумска и комуникациска политика од Институт РЕСИС, која што е вклучена во утврдувањето на регулативата којашто како драфт беше претставена минатата есен.

Во новиот дигитален екосистем, вели д-р Трпевска, медиумите се соочија со конкуренција од актери кои не се медиуми во традиционална смисла, не продуцираат уредувачки обликувани информативни содржини, туку се „посредници“ во нивната дистрибуција. Тоа се различните видови дигитални платформи: социјалните мрежи, пребарувачите и автоматските агрегатори на вести и проблемот е во тоа што тие го контролираат или насочуваат пристапот на публиката до медиумите и информациите и што профитираат од таа нивна улога на „гејткипери“.

Во Брисел утврдиле, вели д-р Трпевска за Рацин.мк, дека проблемот е што нивните бизнис модели се потпираат врз ресурсите што во минатите години обезбедуваа економска одржливост на приватните медиуми, односно огласувањето. Сето ова ги загрози медиумските компании, создаде правна несигурност, ги ослаби гаранциите за нивната уредувачка независност и за работата на новинарите и доведе до сериозни негативни последици по слободата на изразувањето и информирањето во Унијата.

– Во однос на уредувачка независност на медиумите секоја земја членка на ЕУ, и земјите кандидати за членство, ќе треба во медиумските закони да ги внесат или да ги засилат гаранциите за ефективна уредувачка слобода на сите видови медиуми, вклучително и онлајн медиумите, и да се зајакне заштитата на новинарските извори – истакнува Трпевска за Рацин.мк.

Нашата соговорничка на оваа тема информира дека новата регулатива ќе донесе препораки и за јавните медиумски сервиси со кои треба да се зајакнат одредбите во медиумската легислатива за да се обезбеди адекватно и стабилно финансирање на јавниот сервис, со цел да се осигури и негова уредувачка независност.

Д-р Снежана Трпевска, експертка за медиумска и комуникациска политика од Институт РЕСИС, открива дека државното рекламирање не е исклучено, во националните закони ќе треба да внесат јасни одредби за транспарентна и недискриминаторна распределба на средствата за оваа намена.

Во интервјуто за Рацин.мк д-р Трпевска открива деталји од новата ЕУ регулатива коишто ја опфаќаат концетрацијата на медиумската сопственост и прашањата за сопственичката структура во медиумската индустрија.

Извор: Рацин.мк

Print Friendly, PDF & Email
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Пандов љубител на костимирани настапи: ангелче, комита, моторџија, историчар, директор, а сега влезе и во мафијашки филм

    142 shares
    Share 57 Tweet 36
  • Зошто надворешната политика на владата на ДПМНЕ е антинационална и стана „тажната приказна“ на Балканот

    131 shares
    Share 52 Tweet 33
  • Тричковски: Медиумите се за граѓаните тоа што е златицата за компирите!

    97 shares
    Share 39 Tweet 24
  • Мрежа за заштита на жените Ромки: Фемицидот врз Рамајана не е изолиран инцидент; 142 случаи на семејно насилство врз ромски жени регистрирани во 2024

    96 shares
    Share 38 Tweet 24
  • ПОРТОКАЛОВА ГЛАВА НА ТЕГЕТ ОДЕЛО: Трамп, дрско и без почит, во потрага по внимание на погребот на Папата

    93 shares
    Share 37 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ