• Latest

Северна Македонија најподложна на лажни вести во време на Ковид-19

March 15, 2021
Пожар во Трубарево, 13 септември 2025
Фото: Горан Наумовски

Речиси на полноќ, МЗ ќе им подели 2.000 маски N95 на жителите на Трубарево

September 13, 2025
Протест на граѓани во Аеродром заради загадување од Вардариште и Дрисла. Фото: ЦИВИЛ/Д.Мишев

(ФОТО И ВИДЕО) Протест во Аеродром и Ново Лисиче против загадувањето: „Меѓу две депонии умира еден град“

September 13, 2025

ОН со огромно мнозинство ја поддржа декларацијата за решение за две држави со која се осудува Хамас, Северна Македонија се пишмани – од поддршка, до воздржана

September 13, 2025
Пожар во Трубарево, 13 септември 2025
Фото: Горан Наумовски

Шест противпожарни возила, два хеликоптера и еден ер трактор го гасат пожарот во Трубарево, нема повредени

September 13, 2025

„Српски свет“ со македонски печат

September 13, 2025

Република Српска е економски зависна од земјите што ги напаѓа Додик

September 13, 2025

Пекиншкиот гамбит на балканско тло

September 13, 2025

Министрите за финансии на Г7 разгледуваат можни санкции и царини за поддржувачите на руската војна

September 13, 2025

Донација од 800 илјади евра од српско потекло за гимназија, црква или џамија во Тетово – обвинувања за таен договор и деманти

September 13, 2025
Фото: Скриншот од видеото на Марио Бојиќ, Х

Во Србија денеска паралелни собири – влада против „блокадери“ и работнички синдикати против влада

September 13, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ДЕЗИНФО ДЕЗИНФОРМАЦИИ

Северна Македонија најподложна на лажни вести во време на Ковид-19

March 15, 2021 21:24
in ВЕСТИ, ДЕЗИНФОРМАЦИИ, КОВИД-19, ОПШТЕСТВО
Share on FacebookShare on Twitter

Во рангирањето за 2021 година во Индекс на медиумска писменост во рамки на проектот  Иницијативата за европски политики на Институтот отворено општество – Софија., Финска е на 1 место со 78 бода, по што следи Данска на 2. место со 73 бода, Естонија (3-то место со 72 бода), Шведска (4-то место со 72 бода) и Ирска (5-то место со 70 поени). Овие пет земји се со најдобрите показатели меѓу 35 европски земји, вклучени во индексот во рангирање од 1 до 35 (највисока до најниска позиција) на скала од 0 до 100 поени.

На дното на ранг листата се наоѓа Северна Македонија (35. место со 15 бода), Босна и Херцеговина (34. место со 19 поени), Албанија (33. место со 22 поени), Црна Гора (32 место со 26 бода) и Турција (31. место со 28 поени).

Како што наведува авторот, Марин Лесенски, програмски директор на Институтот, овој извештај предлага модел за мерење на претпоставките за медиумска писменост преку низа индикатори кои го илустрираат потенцијалот за одржливост во општествата на феноменот на „поствистина“.

Предложениот модел содржи неколку индикатори кои се однесуваат на различни аспекти на медиумската писменост и поствистината. Главната работа претпоставка е дека нивото на образование, состојбата на медиумите, степенот на доверба во општеството и ширењето на нови форми на учество го илустрираат постоењето и нивото на медиумска писменост.

Во заклучокот од Извештајот се вели дека ваквата состојба на медиумската писменост, влијанието и справувањето со лажните вести укажува на сѐ поголемата потреба од форми на контрола и регулатива . Сепак, постои и загриженост дека и самата борба против инфодемијата, како и кампањата против лажни вести, може да доведе од создавање на алатки на цензура од голем број влади и вклучувајќи ја тука и Европската Унија.

Индексот за медиумска писменост е создаден како алатка за проценка на потенцијалот на отпорот кон ширење лажни вести и „поствистина“ во европското општество. Една од хипотезите е дека квалитетот на образованието е фактор за утврдување на ова одржливост. Неодамнешното истражување за решавање на дезинформациите за Ковид-19, се вели во Извештајот,  покажа дека „зголеменото когнитивно разбирање и научните информации се поврзани со подобро расудување“  помага во отфрлање на  лажните вести за Ковид-19.17 Истражување на теориите на заговор открива дека пообразованите луѓе чувствуваат дека повеќе го контролираат својот живот, и имаат подобри аналитички вештини.

„Подобро и  функционално образование и специјализирана обука за медиумска писменост ќе обезбеди отпорност кон најтешките форми на лажни вести и поствистина. На крајот на краиштата, справувањето со лажните вести и дезинформациите ќе го намалат степенот на политичка и социјална конфронтација, ќе се зголеми нивото на доверба во општествата и ќе придонесе за поздрава животна средина (преносно и буквално) за време на пандемијата со  Ковид-19“, се вели во заклучокот на Извештајот.

Print Friendly, PDF & Email
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Љубчо Георгиевски за ЦИВИЛ Медиа: Иван Стоиљковиќ е докажан борец против македонската државност, од раните 90 години беше активен противник на независна самостојна македонска држава

    154 shares
    Share 62 Tweet 39
  • Срџан Амет, прв Ром кандидат за Скопје: Време е да се разбие стигмата за Ромите

    139 shares
    Share 56 Tweet 35
  • (ВИДЕО) AA: Србија денес ја прогласи Северна Македонија за српска територија, Владата го одобри тоа со присуство на вицепремиерот Стоилковиќ

    118 shares
    Share 47 Tweet 30
  • 24 ЧАСА: Молк од владата за големо-српската пропаганда на Денот на независноста; Падна владата на Франција; ЕУ да го осуди Вучиќ по навредите кон европратениците; Во тек е повикот на ЦИВИЛ за изборни набљудувачи

    114 shares
    Share 46 Tweet 29
  • Зависна независност

    101 shares
    Share 40 Tweet 25
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ