Владата на ВМРО-ДПМНЕ и ВЛЕН не играат фудбалчиња, туку работат на Коридорите 8 и 10, на „Бехтел и Енка“, кој го раководеше владата на Ковачевски и Груби во 2023 година.
Договорот со „Бехтел и Енка“ станува приоритет за премиерот Христијан Мицкоски, кој сака Македонија да ја види како главна транспортна, железничка и гасоводна крстосница во регионот.
Ова го истакна премиерот Мицкоски само по неколку дена по посетата на претседателката на ЕК, Урсула Фон Дер Лајен која дојде во Скопје на (24.10.2024 ). Таа на заедничката прес конференција со Мицкоски, која го нарече „драг Христијан“, покрај тоа што истакна дека оворањето на кластерот фундаментални вредности од македонските преговори со Европската Унија е на само чекор, само уште да се донесат уставните измени на кои што Северна Македонија се согласи дека ќе ги направи, таа додаде и дека ЕУ инвестираа во чист транспорт за побрза поврзаност помеѓу регионот и со Европа.
„Ова го вклучува мошне важниот проект за железничкиот Коридор 8 со кој се поврзувате со Албанија и Бугарија и Коридор 10 кој минува од Грција до Будимпешта и низ целата ваша земја. Овие инвестиции ќе ја претворат Северна Македонија во клучен транспортен центар и тоа ќе придонесе значителни придобивки за луѓето од Северна Македонија“, истакна Фон Дер Лајен.
Пет дена по посетата, договорот со компанијата „Бехтел и Енка“ за изградба на коридорите 8 и 10д стана приоритет за Мицкоски. Владина делегација го најави започнувањето на изградба на автопатот Гостивар – Букојчани, со што, според нив, по 50 години се гради нов модерен автопат на Коридор 8. Министерот за транспорт и врски, Александар Николоски, при увид во градежните работи на изградба на автопатот Гостивар-Букојчани, најави дека од Скопје до Охрид и Струга ќе се патува за час и половина.
Мицкоски истакна дека сака Македонија да ја види како главна транспортна, железничка и гасоводна крстосница во регионот.
„Денеска за нас ова претставува значаен момент бидејќи после две години, буквално после две години, ветувања и празни муабети денеска конечно може да се види нешто коешто треба да претставува дел од оној сон којшто го имаме како Влада, а тоа е како нашата земја да биде држава домаќин на три раскрсници. А, тоа е раскрсница транспортна, железничка и енергетска. Тоа е нашиот сон. Тоа е мојот личен сон и ќе сторам сѐ како претседател на Владата да стане и реалност“, рече Мицкоски.
Николовски нагласи дека започнаа со реални работи на терен за изградба на автопатот Гостивар-Букојчани, најтешката траса од автoпатскиот коридор 8 на запад.
„Овој автопат целосно ќе го промени функционирањето на економијата, но исто така ќе го промени и туризмот, а ќе се забрза и економскиот раст. Ова ќе значи голема поврзаност за сите“, рече Николоски.
Првиот вицепремиер Изет Меџити, пак, му порача на Ахмети дека работат и дека не го интересираат празни муабети и играње фудбал.
Тука денес не сме за писма и празни муабети ниту да играме фудбал. Доста се изнаслушавме во минатото. Тука сме за конкретна, значајна работа, а тоа е „Коридорот 8“ и среќен сум што динамиката е во полн ек за реализација на овој важен проект за државата, рече Меџити.
Мицкоски го повтори ставот на Меџити, додавајќи: „ние не играме фудбалчиња, ние сме одговорни.
Исто така неодамна во Берлин, премиерот Мицковски и неговата министерска екипа беа потсетени да се вратат на една од преземените обврски на Република Северна Македонија како држава, а тоа е изградбата на пругата кон Бугарија. Не може повеќе кон изградбата на меѓународните коридори 8 и 10 што минуваат кон земјата што се смета за крстосница на регионот да се гледа од позиција на пешак или коњоводец. И кон таа проблематика кусогледо да се застапува некаков поситен од јавниот интерес.
Чија е заслугата и кому радости му носи проектот на „Бехтел и Енка“?
Коридорите 8 и 10, брза лента за Македонија кон светот. Официјално, почетокот на изградбата на Коридорот 8 беше означен на свечена церемонија на 4 април 2023, додека „камен темелник“ на Коридорот 10 Д се постави на 12 мај. Според најавите, автопатите треба да бидат завршени за 4 години и седум месеци, а проектот за изградба на коридорите ќе чини 1,3 милијарда евра.
Со знакот на зеленото знаменце на премиерот Димитар Ковачевски кај ТИРЗ Прилеп стартуваа градежните машини, со што беше означен почетокот на подготвителните работи за изградба на автопатот Прилеп-Битола кој ќе го гради американско – турскиот конзорциум „Бехтел и Енка“.
А беше откриена и табла за почетокот на изградбата на автопатот кој треба да биде долг 39,3 км. и да биде завршен за 57 месеци.
„Нашата држава конечно од кружен тек на Балканот станува вистинска крстосница на Балканот, инвестиција со која Северна Македонија ја позиционираме на економската и инфраструктурната карта на Европа. Не само што ги поврзуваме градовите и регионите, туку и ја поврзуваме нашата држава со околните држави и со светот со модерна патна инфраструктура која ќе привлече туристи, но и странски инвеститори со што ќе се подобри имиџот на нашата држава во светски рамки“, истакна тогашниот премиер Димитар Ковачевски.
Поранешниот прв вицепремиер на Владата, Артан Груби, носејќи маица со број 10, рече дека никој повеќе не може да го кочи напредокот на Македонија и дека со овие проекти бил ставен крај на заложништвото на Собранието и граѓаните и никој не можел да го запри возот кој одел за Брисел.
„Ниту Мицковски, ниту Свети Мицко може да го запре овој проект и сите влади, а следната влада секако ќе биде истата како што е оваа денес, ќе го заврши овој проект, ќе ги пресече лентите и сите граѓани ќе се возат по нив“, додаде Груби.
Поранешниот вицепремиер Груби исто така на свеченоста по повод стартот на изградбата на патниот Коридор 8, на првата наплатна рампа на автопатот Тетово-Гостивар, носеше маица на која беа исцртани линии за патни ознаки за „дозволено престигнување“ и „лента за застанување“. На лентата е испишана и бројката 8, која го симболизира Коридорот 8.
Целата анализа: Мистериозното писмо на Мицкоски до ЕУ и писмото на „граѓанинот“ Ахмети, историскиот проект со „Бехтел и Енка“ веќе не е „криминален“.