Денес во 14:35 часот, два стратешки бомбардера од типот Б-52 од составот на Воздухопловните сили на САД во Европа и Африка, ќе извршат прелети над Скопје, со што ќе го демонстрираат силното сојузништво на НАТО и претставуваат гарант за целата Евроатланска област, вклучувајќи ја и Северна Македонија.
Стратешкиот бомбардер Б-52Н Стратотврдина е тежок бомбардер со долг дострел кој може да извршува различни мисии. Бомбардерот е способен да лета со големи субсонични брзини на надморска височина до 50.000 стапки (15.166,6 метри). Може да носи нуклеарни или прецизно водени конвенционални убојни средства со способност за прецизна навигација низ целиот свет.
Карактеристики
Во конвенционален конфликт, Б-52 може да изврши стратешки напад, блиска поддршка од воздух, транспорт, офанзивни против-воздушни и поморски операции.
За време на пустинската бура, Б-52 испорачаа 40 отсто од целото оружје фрлено од коалициските сили. Тој е многу ефикасен кога се користи за надгледување на океаните и може да и помогне на американската морнарица во операции против бродови и мини. За два часа, два Б-52 можат да надгледуваат 140.000 квадратни милји (364.000 квадратни километри) од површината на океанот.
Сите Б-52 можат да бидат опремени со два електро-оптички сензори за гледање, напредни инфрацрвени и напредни уреди за таргетирање за зголемување на таргетирањето, борбената проценка и безбедноста на летот, дополнително подобрување на неговата борбена способност.
Пилотите носат очила за ноќно гледање, или NVG, за да го подобрат видот за време на ноќните операции. Очилата за ноќно гледање обезбедуваат поголема безбедност за време на ноќните операции со зголемување на способноста на пилотот за визуелно чистење на теренот, зголемување на мирнодобската и борбената ситуациска свест на екипажот и подобрување на нивната способност визуелно да се лоцираат со други авиони.
Б-52 се опремени со напредни уреди за таргетирање. Местото за таргетирање обезбедува подобрено откривање цел на долг дострел, идентификација и континуиран стабилизиран надзор за сите мисии, вклучително и блиска воздушна поддршка на копнените сили. Напредната технологија за таргетирање и обработка на слики значително ја зголемува борбената ефикасност на Б-52 во текот на денот, ноќта и помалку од идеалните временски услови кога се напаѓаат копнени цели со различни оружја (на пр., бомби управувани со ласер, конвенционални бомби и GPS- наведувани оружја).
Можноста за полнење гориво во воздух му дава на Б-52 опсег ограничен само од издржливоста на воздушната екипа. Има борбен дострел без гориво поголем од 8.800 милји (14.080 километри).
Историја
Повеќе од 60 години, Б-52 беа столбот на стратешките бомбардери за Соединетите држави. Б-52 е способен да исфрли или лансира најширок опсег на оружје во американскиот инвентар. Ова вклучува гравитациски бомби, касетни бомби, прецизно наведувани проектили и заеднички директен напад на муниција. Ажуриран со модерна технологија, Б-52 е способен да го испорача целосното надополнување на заедничко развиено оружје и ќе продолжи во 21 век како важен елемент на одбраната на САД. Воздухопловните сили во моментов очекуваат да работат со Б-52 до 2050 година.
Б-52А прв пат полета во 1954 година, а моделот Б стапи во употреба во 1955 година. Беа изградени вкупно 744 Б-52, а последниот, Б-52Х, беше испорачан во октомври 1962 година. Првиот од 102 Б-52Х беше доставени до Стратегиската воздушна команда во мај 1961 година. Моделот H може да носи до 20 крстосувачки ракети лансирани од воздух. Дополнително, може да носи конвенционални крстаречки ракети кои биле лансирани во неколку непредвидени ситуации, почнувајќи од 1990-тите со операцијата „Пустинска бура“ и кулминирајќи со операцијата „Инхерентна резолуција“ во 2016 година.
Флексибилноста на авионот беше очигледна во операцијата Пустинска бура и повторно за време на операцијата Сојузни сили. Б-52 погодија концентрации на војници на широк простор, фиксирани инсталации и бункери и го десеткуваа моралот на ирачката Републиканска гарда. На 2-3 септември 1996 година, два Б-52Х ги погодија електраните и комуникациските постројки во Багдад со 13 AGM-86C конвенционални крстосувачки проектили лансирани од воздух, или CALCM, како дел од операцијата Удар во пустината. Во тоа време, ова беше најдолгото растојание поминато за борбена мисија која вклучуваше 34-часовен, 16.000 статутни милји повратен пат од воздухопловната база Барксдејл, Луизијана.
Во 2001 година, Б-52 придонесе за успехот на операцијата Трајна слобода, обезбедувајќи можност да се шета високо над бојното поле и да обезбеди блиска воздушна поддршка преку употреба на прецизно наведувана муниција. Б-52, исто така, одигра улога во операцијата „Слобода на Ирак“, лансирајќи приближно 100 CALCM за време на ноќната мисија на 21 март 2003 година.
Во 2016 година, Б-52 се врати во областа на одговорност на Централната команда за прв пат по една деценија. Б-52 имаа приближно 1.800 борбени летови против силите на ИСИС во Сирија и Ирак, придонесувајќи за падот на ИСИС во регионот.
Само моделот H сè уште е во инвентарот на воздухопловните сили и е доделен на 5-тото бомбарско крило во Minot AFB, Северна Дакота и второто крило на бомбата во Barksdale AFB, Луизијана, кои потпаѓаат под глобалната команда на воздушните сили. Авионот е исто така доделен на 307-то бомбашки крило на резервната команда на воздухопловните сили во Барксдејл АФБ.
Општи карактеристики
Примарна функција: Тежок бомбардер
Производител: Boeing Military Airplane Co.
Моќност: осум мотори на Прат и Витни TF33-P-3/103 турбофан
Потисок: Секој мотор до 17.000 фунти
Распон на крилјата: 185 стапки (56,4 метри)
Должина: 159 стапки, 4 инчи (48,5 метри)
Висина: 40 стапки, 8 инчи (12,4 метри)
Тежина: приближно 185.000 фунти (83.250 килограми)
Максимална тежина на полетување: 488.000 фунти (219.600 килограми)
Капацитет на гориво: 312.197 фунти (141.610 килограми)
Корисна носивост: 70.000 фунти (31.500 килограми)
Брзина: 650 милји на час (0,84 мах)
Опсег: 8.800 милји (7.652 наутички милји)
Лимит: 50.000 стапки (15.151,5 метри)
Вооружување: Околу 70.000 фунти (31.500 килограми) мешани убојни средства — бомби, мини и проектили. (Модифициран да носи крстосувачки ракети лансирани од воздух)
Екипаж: пет (командант на авион, пилот, радарски навигатор, навигатор и офицер за електронско војување)
Единечна цена: 84 милиони долари (фискална 2012 година константни долари)
Почетна оперативна способност: април 1952 година
Инвентар: Активна сила, 58 (тест, 4); ANG, 0; Резерва, 18
Извор: af.mil
Подготви: Д.Мишев