Германските одбранбени компании кои бараат поголем капацитет додека Европа се подготвува да ги зголеми воените расходи, гледаат на болната автомобилска индустрија, што е прв знак за промена што може да помогне за заживување на најголемата економија на континентот по две години контракција, објави Ројтерс, пренесува ЦИВИЛ Медиа.
Производителите на тенкови, радари и оружје имаат за цел да го зголемат производството бидејќи Европа реагира на притисокот на САД да се грижи за сопствената одбрана. Производителите на автомобили, со децении германската економска сила, во меѓувреме ги намалуваат работните места и ги затвораат погоните во услови на забавување на побарувачката и транзиција кон електрични возила.
Rheinmetall (RHMG.DE), врвниот европски производител на муниција, минатата недела рече дека ќе пренамени две фабрики кои моментално произведуваат автомобилски делови за претежно производство на одбранбена опрема.
Hensoldt (HAGG.DE), кој ги произведува радарските системи TRML-4D што ги користи Украина во војната со Русија, е во преговори да прими околу 200 работници од главните добавувачи на автоделови Bosch (ROBG.UL) и Continental (CONG.DE).
„Имаме корист од тешкотиите во автомобилската индустрија“, изјави главниот извршен директор на Хенсолт, Оливер Доер, за Ројтерс, додавајќи дека понатамошните инвестиции би можеле повеќе од двојно да го удвојат годишното производство на TRML-4D меѓу 25 и 30.
Исто така, страните во разговорите за формирање на новата германска влада доцна во вторникот објавија предлози за формирање фонд од 500 милијарди евра за инфраструктура и ремонт на правилата за задолжување со цел масовно да се зголемат трошоците за одбрана.
Зголемувањето на трошоците за одбрана на 3% од БДП ќе ги удвои годишните инвестиции на Германија на 25,5 милијарди евра, ќе создаде 245.000 директни и индиректни работни места и ќе предизвика речиси 42 милијарди производна и услужна активност секоја година, проценува EY.
Најновите достапни бројки покажуваат дека германската безбедносна и одбранбена индустрија вработувала 387.000 луѓе во 2022 година, околу половина од автомобилскиот сектор во земјата таа година. Продажбата на одбранбената индустрија изнесуваше 47 милијарди евра во 2022 година, во споредба со 506 милијарди за автомобилскиот сектор.
„Мораме да ја сметаме одбранбената индустрија како економски мотор за Германија“, рече Доер од Хенсолд. „Секторот ќе игра позначајна улога отколку во минатото.
Д. Мишев