• Latest

И авионите летаат како што „свири“ ДУИ

January 5, 2024

Вучиќ пред утрешните протести на студентите: Не го прифаќаме ултиматумот

June 27, 2025
Фото: Militarnyi

Кијив тврди: Русија употребиле хемиско оружје 888 пати само во мај оваа година

June 27, 2025
Фото: МИА

САД и Кина потврдија дека постигнале договор за крај на трговската војна

June 27, 2025

Руски агенти осомничени за подметнување пожари на воени камиони во Германија

June 27, 2025
Славјанка Петровска 

Фото: Цивил / Архива

Петровска за Цивил: Одбраната не е само оружје, туку стратегија за развој и безбедност – 5% од БДП е шанса, не товар

June 27, 2025

Гоцевски за Цивил: НАТО и ЕУ во лавиринт – Македонија меѓу интереси и сојузи

June 27, 2025

Едвард Џозеф за ЦИВИЛ: НАТО самитот во Хаг беше успешен – добивме силна изјава за Член 5 и импресивен договорот за зголемени трошоци за одбрана

June 27, 2025

(ИЗБОР) Албански медиуми: Албанската влада ќе биде акционер во одморалиштето на Кушнер во Сазан; Уставниот суд на Косово им даде рок од 30 дена на пратениците да го конституираат собранието

June 27, 2025
Фото: Скриншот од видео на TIMES NOW

Борејќи се за преживување, Хамас се соочува со бунтовни кланови и сомнежи во врска со Иран

June 27, 2025

Дијаспората веќе не е „нерезидент“ – Одлука на Уставен што менува правила

June 27, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home СЛОБОДНА ЗОНА

И авионите летаат како што „свири“ ДУИ

January 5, 2024 14:06
in БЕЗБЕДНОСТ И ОДБРАНА, ПОЛИТИКА, СЛОБОДНА ЗОНА, ТОП 5
Share on FacebookShare on Twitter

ДИЈАНА ТАХИРИ

Старешината Ахмети ( како што милуваат да го нарекуваат неговите поклоници), вчера си го славеше роденденот во придружба на пејачи, а и самиот пееше.

Што има пак врска сега Али Ахмети, неговиот роденден со она што следи подолу? Или со авиони? Или со контрола на летовите на  авионите?

Додека траеше роденденската прослава ( дозволете ми малку фикција, бидејќи се случуваше во ист ден, колку и да не е во исто време од денот)  во објектот на скопскиот меѓународен аеродром, во просториите каде што се извршуваат исклучително комплексни задачи – контрола на прелети и се што подразбира тоа, како што е и безбеден лет, безбедни слетувања и полетувања, надзор на воздушните простори низ кои патуваат наши сограѓани и граѓани од целиот свет – членови на неговата партија и негови блиски соработници влегле и ги натепале службениците.

Ова не е инцидент, туку е продолжение на долгогодишната пракса на доминација на вработени со препорака од  ДУИ, со што контролата на летови на  скопскиот меѓународен аеродром, долги години е под феудално водство на оваа партија, која очигледно има монопол врз контролата на летовите, а со тоа, за жал и врз стотици илјади животи!

Ниту една реакција по вчерашното насилство и демонстрирање моќ – не е претерана. Замислете си само, доколку во текот на упадот на насилниците од ДУИ (имињата, односно името на главниот насилник го знаеме, Б. Незири, за кого само што прочитав дека е на распит во МВР) , се случеше хаварија во контролата, со голема веројатност од фатални последици?!? Па дури, меѓу патниците може да биле и членови на ДУИ, кои и вчера и денеска молчат ( или барем не се произнесуваат јавно), мислам повеќе од страв отколку од срам… Бидејќи главниот насилник е познат по демонстрации на сила, од порано.

Што се однесува до најавата од синдикатот на Контролорите за летање, за штрајк доколку тројцата извршни директори на М-НАВ не си поднесат оставки или Владата не ги разреши, не сум баш сигурна дали се работи за штрајк поради совесност при извршување на оваа деликатна работа, или, можеби, за замена на моќта во М-НАВ. Бидејќи, според досегашните искуства, да бидеш директор на М-НАВ во Македонија, а сега веќе и во Северна Македонија, е желба која доколку ти се исполни, ќе гледаш да ја живееш што подолго. Односно, ако може, до пензија!

Најмалку што очекувам, од МВР, да постапи најригорозно, исто и од ЈО. Дури, би побарала во име на патниците и авиопревозниците, и отштета за намерно попречување на контролата на летовите, и со тоа, директно донесување во опасност на ( наведете бројка) патници, членови на авионска посада и сите други кои во моментот би се нашле под директна закана од судир, пад на авионот.

Очекувам и поскоро објавување на нови имиња на „црната листа на САД“, па можеби и ќе се изненадам!

Звучи фаталистички, нели? За добро упатените во контролирање на летовите, можеби и звучи. За нас другите, не само што звучи, туку е и мисла која ќе не води секогаш кога ќе решиме да купиме авионска карта…

Што се однесува до славеникот Али Ахмети, на кого веројатно му се расипала прославата по веста за дивеењето на неговите поклоници, сметам дека е одговорен колку и насилниците. Бидејќи, според однесувањето, тие имаат „бланко“ дозвола од него, „старешината“, „таткото“ , да прават како што мислат, бидејќи се под негова закрила.

Што значи контрола на летовите?

Специјалистите за контрола на воздушниот сообраќај, или популарно „контролори на летови“ се одговорни за безбеден, уреден и експедитивен проток на воздушен сообраќај во глобалниот систем за контрола на воздушниот сообраќај. Обично стационирани во центрите за контрола на воздушниот сообраќај и контролните кули на земја, тие ја следат позицијата, брзината и надморската височина на авионите во нивниот назначен воздушен простор визуелно и со радарот и им даваат насоки на пилотите преку радио. Позицијата на контролор на летање  бара високо специјализирани знаења, вештини и способности. Контролорите применуваат правила за раздвојување за да ги задржат авионите на безбедно растојание едни од други и во соодветниот воздушен простор во нивната област на одговорност, и да ги преместуваат сите авиони безбедно и ефикасно преку нивниот доделен сектор на воздушниот простор, како и на теренот.

Бидејќи контролорите имаат неверојатно голема одговорност додека се на должност (честопати во авијацијата, „на позиција“) и донесуваат безброј одлуки во реално време на дневна основа, професијата „контролор на летови“  се смета низ целиот свет за една од ментално најпредизвикувачките кариери, и може да биде исклучително стресна во зависност од многу варијабли (опрема, конфигурации, временски услови, обем на сообраќај, тип на сообраќај, специјални активности, владини активности, човечки фактори) – дел од описот на работата на контролата на летовите), се наведува во дел од описот за контрола на воздушниот сообраќај на Википедија.

На здравје летање!


Текстот е личен став на Авторката.

Print Friendly, PDF & Email
Tags: ДУИконтролори на летањереакции
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Фото: Д. Мишев

    Помина во Брисел извештајот на Вајц за Северна Македонија

    114 shares
    Share 46 Tweet 29
  • ДОМ ја напушта коалицијата со СДСМ

    102 shares
    Share 41 Tweet 26
  • Како Скопје Прајд стана квази левичарска, про-палестинска подружница

    97 shares
    Share 39 Tweet 24
  • (ВИДЕО) Нов гаф на Сиљановска Давкова – го помеша Марко Рубио со Џеј Ди Венс, кого го нарече Ди Џеј

    92 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Дијаспората веќе не е „нерезидент“ – Одлука на Уставен што менува правила

    92 shares
    Share 37 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ