• Latest
Фото: Скриншот

Пропаганда и псевдохуманизам: Што не е во ред со филмот „Русите во војна“

November 12, 2024

24 ЧАСА: Четрстотини невработени ќе гасат пожари за 400 евра; Велев алармира – недозволиво е 5 лица да одлучуваат за терапијата на 40.000 дијабетичари; Трамп со закана за 10% царини кон поддржувачите на БРИКС

July 7, 2025
Фото: Скриншот од видео на Real News

Рускиот министер за транспорт се самоубил откако Путин го разрешил 

July 7, 2025
Фото: Фејсбук на Азир Алиу

Алиу, еден месец министер за здравство: Граѓаните пријавиле мито, непружање здравствена услуга, игнорирање пациент

July 7, 2025
Украински дронови погодиле руска хемиска фабрика во близина на Москва. Фото: Астра/ Телеграм

Украински дронови погодиле руска хемиска фабрика во близина на Москва, нападната и големата рафинерија во рускиот Краснодарски крај

July 7, 2025
Фото: ЦУК

Прва човечка жртва во пожарот кај „Лепенец“ во Ѓорче Петров

July 7, 2025
Фото: Скриншот од видео на CBS Morning News

ДеСантис брза да отвори центар за притвор на имигранти во мочуриште сред сезона на урагани

July 7, 2025
Босански бегалци од Сребреничката енклава во камиони на УН

30 години од геноцидот во Сребреница и ризикот од понатамошни злосторства сега

July 7, 2025
ПРАШАЊЕ НА ДЕНОТ

Локалните избори ќе се распишат во првата половина на август, нема најава за измените во Изборниот законик

July 7, 2025
Фотографија: МИА

Четиристотини невработени лица ќе бидат ангажирани за превенција и справување со пожари

July 7, 2025
Фото: МИА

(ИЗБОР) Албански медиуми: Опозицијата во Косово не прифаќа ниту тајно гласање, ниту по 43-ти пат не успеа конституцијата на собранието; Ќе се изградат два моста на реката Ибар, Српска листа со петиција против, ЕУ бара инклузивност во процесот на изградбата

July 7, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home АНАЛИЗИ

Пропаганда и псевдохуманизам: Што не е во ред со филмот „Русите во војна“

November 12, 2024 09:06
in АНАЛИЗИ, ВОЈНА ВО УКРАИНА, ДЕЗИНФОРМАЦИИ, ПРОПАГАНДА, ТОП 5
Фото: Скриншот

Фото: Скриншот

Share on FacebookShare on Twitter

Прикажувањето на документарниот филм „Русите во војна“ на меѓународните филмски фестивали во Венеција и Торонто предизвика оправдана огорченост не само кај украинските филмаџии. Граѓани од различни земји се приклучија на X/Twitter со бура од барања за откажување на проекциите и одржаа протестни акции во Канада.

Украинската држава (претставувана од структурите на Министерството за надворешни работи и Министерството за култура и стратешки комуникации) протестираше против јавните проекции и промоцијата на овој филм на меѓународни платформи, особено поради планираната проекција на филмскиот фестивал во Цирих. Министерството за култура ја вклучи Анастасија Трофимова, филмска режисерка на „Русите во војна“, во списокот на лица кои претставуваат закана за националната безбедност.

Руската држава формално нема никаква врска со создавањето на филмот, кој е канадска и француска копродукција. Трофимова, филмските продуценти и другите јавни застапници го нарекуваат филмот „неутрален“, па дури и „антивоен“, инсистирајќи дека тој наводно ќе му помогне на гледачот подобро да разбере што навистина се случува и да ја растера „маглата на војната“. Трофимова се нарекува себеси руско-канадска филмска режисерка бидејќи има пасоши од двете земји и дипломи од универзитетите во Торонто и Амстердам.

Порталот Справди ги пласира материјали создадени од тимот од Центарот за стратешка комуникација и безбедност на информации каде објаснува како филмот „Русите во војна“ му помага на режимот на Путин да ги промовира своите пропагандни наративи и да врши информативно влијание во странство.

Зошто „Русите во војна“ не може да се смета за неутрален филм

Русија води агресивна војна против Украина. Теророт врз цивилното население, тортурата и егзекуцијата на воени заробеници и цивилни заложници, нападите со ракетни бомби врз критичната инфраструктура и станбените згради и други воени злосторства се вообичаени практики за руската војска и се од системски карактер. Руската агресија е неиспровоцирана, затоа пропагандата на Кремљ го „објаснува“ нападот на Украина со потребата да се бори против фиктивниот „нацизам“, да го заштити „народот од Донбас“, да ја заштити Русија од „агресивниот НАТО сојуз“ итн.

Понатаму, еден дел од овие наративи се реемитува како став на филмските автори, а другиот дел е некритичко цитирање на актерите – руските окупатори кои учествуваат во непријателствата на територијата на Украина:

Еден актер, роден од регионот Донецк, ја објаснува својата мотивација да се бори на страната на Русија со фактот дека Украина „го бомбардираше Донбас осум години“ од почетокот на „граѓанската војна“ во 2014 година. Авторот на филмот не само што не го деконструира овој наратив, но и не го ни доведува во прашање;

Актерите на филмот зборуваат за нивната борба против „украинскиот нацизам“. Режисерката на филмот не ни спомнува дека нацистичката идеологија е забранета во Украина и дека нејзината пропаганда е казнива со кривична одговорност;

Актерите во филмот негираат вмешаност во воени злосторства. Трофимова, лично, уверува дека таа лично не била сведок на злосторствата на руската војска;

Авторите на филмот не ја кријат својата желба да ја „хуманизираат“ руската војска, да ја отстранат секоја одговорност за соучесништво во агресијата, како и да ги прикажат како жртви и заложници на „дејствата на политичарите“ и да предизвикаат сочувство од публиката за окупаторите и нивните семејства. И покрај тоа што значителен дел од нив признале дека доброволно учествувале во војната за да заработат пари.

Авторите на филмот постојано ги игнорираат фактите кои се важни за разбирање на контекстот и суштината на руско-украинската војна. Тие не ја спомнуваат окупацијата или најавата за анексија на Крим. Тие не ја споменуваат руската окупација на делови од регионите Донецк и Луганск од 2014 година, како што беше утврдено со пресудата на ЕСЧП од 25 јануари 2023 година. Исто така, тие не споменуваат дека соборувањето на малезискиот Боинг над регионот Доњецк било резултат на ова занимање.

Во времето на снимањето на филмот, масовните убиства на цивили во Буча, Изум, Ирпен како и бомбардирањето на породилиштето и Драмскиот театар во Мариупол веќе беа добро документирани и покриени во меѓународните медиуми. Во 2023 година започна премиерата и меѓународната дистрибуција на документарниот филм награден со Оскар „20 дена во Мариупол“. Но, според Трофимова, таа не го гледала овој филм.

Зошто Анастасија Трофимова не може да се смета за непристрасен филмски режисер

Анастасија Трофимова долго време работеше со RT Documentary, структурна единица на ТВ каналот RT (Russia Today), кој е клучен канал за ширење на руската пропаганда до странската публика. Од 2022 година, емитувањето на РТ е блокирано во ЕУ и САД, а воведени се санкции за ТВ каналот, неговите филијали и неговите вработени. Трофимova соработува со RT најмалку од 2014 година и има снимено 11 филмови за руската компанија.

Во септември 2024 година, Соединетите Држави објавија докази за соработката и координацијата на РТ со руските специјални служби, како и за вмешаноста на телевизиската компанија во финансирањето на руската армија. Со оглед на ова, работата во РТ или други санкционирани структури на Руската Федерација треба да биде „црвено знаме“ за грантови организации бидејќи не може да се гарантира дека поранешните вработени во РТ престанале да работат понатаму во интерес на руските специјални служби.

Особено што во 2023 година, Трофимова на својата страница ја објави некрологот на рускиот „воен дописник“ Кирил Романовски, кому му беше обезбедена информативна поддршка за активностите на ПВК Вагнер и лично Евгениј Пригожин. Текстот сведочи за топлите и пријателски односи на режисерот со информативниот криминалец. Трофимова ги снимаше своите филмови за РТ, особено во Сирија и Демократска Република Конго, каде што присуствуваше ПМЦ Вагнер.

Сепак, тоа не ја спречи Трофимова да добие сума од 340.000 американски долари од канадските даночни обврзници, која беше делумно финансирана од Канадскиот медиумски фонд за продукцијата на „Русите во војна“. Филмскиот фестивал во Торонто не ја спомена долгогодишната соработка на Трофимова со RT во соопштението за печатот на нивната официјална веб-страница.

Авторите на „Русите во војна“ тврдат дека Трофимова влегла во окупираниот дел на регионот Доnецк заедно со еден од руските војници, кого го сретнала во возот. Филмскиот режисер, наводно, останал седум месеци (!) во единицата на вооружените сили на Руската Федерација во близина на Бахмут без договор (!) со командата и неовластено снималa природа и интервјуа со војската. А потоа, таа можеше без пречки да ја напушти територијата на Руската Федерација.

Оваа верзија не само што е неубедлива, туку е и сосема фантастична. Трофимова не би можела да направи ништо без координација со руската воена команда и руското контраразузнавање. Со оглед на централизацијата на процесот на одлучување во Руската Федерација, таа едвај ја доби оваа дозвола на лице место од командантот, чии подредени станаа актери на снимката. Иако руската држава нема формални односи со создавањето на филмот, тој не можеше да се појави без нејзина помош.

Исто така, не треба да се заборави дека Анастасија Трофимова илегално ја преминала границата на Украина и нелегално престојувала на украинска територија. И затоа Украина ги има сите причини да ја изведе пред лицето на правдата.

Како филмот „Русите во војна“ му помага на режимот на Путин

Операциите за руско влијание не се ограничени на нескриена пропаганда во стилот на Соловјов или Скабеева. Различни наративи и пораки се приспособени за различна публика во различни земји. Тие напредуваат не само за да ги убедат луѓето во исправноста на руските постапки или да ги натераат да се заљубат во Путин. И да се влијае на публиката и да се поттикне на одредени постапки или неактивност, што исто така му помага на Кремљ да ги постигне своите цели:

Отстранувањето на одговорноста од „обичните Руси“ и нивното претворање во „жртви на војната“ се совпаѓа со повиците за укинување на санкциите од Руската Федерација за да се намали нивното „страдање“. Иако, целта на санкциите не е страдањето на руското население, туку намалувањето на способноста на Руската Федерација да води војна и да убива Украинци;

формирањето на емпатија кај западната публика за руската војска и нивните семејства треба да влијае на јавното мислење и да го намали нивото на поддршка за воената помош за Украина: на крајот на краиштата, ова оружје ќе убие „обични руски момчиња“;

Пораките за „неразбирлива“ и „непотребна“ војна која едноставно треба да се „запре“ се согласуваат со барањата на Кремљ да се помири со „територијалната реалност“, односно со окупацијата на украинските територии. И оставете милиони Украинци под окупација како заложници на режимот на Путин;

Изедначувањето на моралните и етичките позиции на агресорот и жртвата на агресијата, напаѓачот и бранителот на родната земја, е исто толку корисно за Кремљ. На крајот на краиштата, ова ги минимизира неговите злосторства и го деактуализира прашањето за казнување за нив.

Прикажувањето на овој филм на меѓународни локации – во Италија, Канада и Швајцарија – генерира дополнителни конфликти, ја поткопува меѓусебната доверба меѓу Украинците и граѓаните на овие земји и предизвикува негативни емотивни реакции. Тоа исто така игра во рацете на Кремљ, кој има директен интерес да создаде хаос и да го ослабне Слободниот свет.

Подготви: Д. Мишев


Порталот СПРАВДИ ги поставува своите материјали создадени од тимот или нарачани од Центарот за стратешка комуникација и безбедност на информациите, како и материјали од други извори, соодветно означени. Сопствените материјали на СПРАВДИ  може да се користат под јавна лиценца Creative Commons со наведен извор.
Print Friendly, PDF & Email
Tags: пропаганден филм на Кремљруска агресија врз Украинаруска пропаганда и дезинформации
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Фото: ВИ

    24 ЧАСА: „Шлаканица“ од Брисел за Мицкоски, сестринските партии го избришаа македонскиот јазик и идентитет од ЕУ извештајот; Обвинителството го амнестира Максим Димитриевски; Кавказ на работ на нов конфликт

    100 shares
    Share 40 Tweet 25
  • Канта за смет

    94 shares
    Share 38 Tweet 24
  • Таче се (по)јави, вистина се (по)јави

    93 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Апсења со смртни последици, рации, претепани и крвави осомничени, соборен патнички авион – како се влошија односите меѓу Русија и Азербејџан

    92 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Скопје како зона без контрола: Убиен пешак, нападната пратеничка, автобус во пламен – државата го губи компасот

    92 shares
    Share 37 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ