Новата концепција за основно образование, наставните програми и учебниците кои истата ги предвидува, а се изработуваат етапно, ги насочуваат генерациите наместо кон меѓуетничка нетрпеливост, нетолерантност и говор на омраза, да се фокусираат на сосема спротивното, истакна министерот за образование и наука Јетон Шаќири на седницата на Комитетот за односи меѓу заедниците, пренесува МИА.
На седницата беа презентирани резултатите од студијата „Говорот на омраза како валута на национализмот: Институционален одговор во Северна Македонија“, спроведена од Институтот за демократија.
Според министерот, свеста дека примената на говор на омраза може да создаде сериозни последици во односот помеѓу поединци, помали и поголеми општествени групи и да го наруши мирот во државата, сé повеќе расте.
– Така и успеваме да се трансформираме од општество во кое на почетокот на вториот милениум, токму поради етничка нетрпеливост, нетолеранција и говор на омраза поттикнат од национализам се случи воен конфликт, во мирно општество кое е едно и еднакво за сите, додаде Шаќири.
Како што потенцираше министерот, оваа трансформација на општеството не е настаната сама по себе, односно факторот време не би бил доволен доколку не само институциите на системот, туку и граѓанскиот сектор, домашните и меѓународните организации и сите други чинители, не преземале и не преземаат конкретни чекори и активности за градење на хармонична средина за живеење во која сите ќе чувствуваат подеднаква припадност.
Тој информираше дека промените кои МОН ги прави во основното образование во моментов, меѓудругото се базирани и токму на овие вредности.
– Новата концепција за основно образование, наставните програми и учебниците кои истата ги предвидува, а се изработуваат етапно, ги насочуваат генерациите наместо кон меѓуетничка нетрпеливост, нетолерантност, говор на омраза и така натаму, да се фокусираат на сосема спротивното. Затоа што само така ќе созреат како добри луѓе и мирољубиви граѓани кои во различностите ќе гледаат предност и можност за обедување, а не бариери и причини за поткопување на одредени лични или општествени релации, односно односи помеѓу поединци и групи, потенцираше Шаќири.
Притоа, како што напомена тој, фокусот е ставен и на едукацијата на младите за препознавање на лажни вести, затоа што секогаш ќе има индивидуи на кои им оди во прилог или едноставно посакуваат нарушување на меѓуетничките односи, па со креирање на невистини и нивно објавување ќе се обидуваат да стекнуваат сојузници во заложбите за создавање тензична атмосфера.