• Latest

Во предизборната кампања партиите не штедат на видеа и на реклами на Фејсбук

July 1, 2020

ЕУ не исклучува можност за одложување на спроведувањето на делови од Законот за вештачка интелигенција

June 6, 2025
Фото: Креирано со помош на ВИ

Москва е подготвена да му даде азил на Маск ако затреба поради расправијата со Трамп

June 6, 2025
Фото: МИА

Кошта посочи дека ЕУ ќе го казни Израел за војната во Појасот Газа

June 6, 2025
Фото: Скриншот

Белградскиот Основен суд ја отфрли иницијативата за лишување на Вучиќ од деловна способност, но утврди елементи на кривично дело

June 6, 2025
Фото: МИА

ЕУ со поддршка за Меѓународниот кривичен суд по санкциите од САД

June 6, 2025
Фото: Креирано со ппомошна ВИ

Односот Трамп-Маск се распаѓа со меѓусебни навреди и закани

June 6, 2025
Трагедија во кочанската дискотека Пулс, 16 март 2025 (фото извор: скриншот од снимка на ТВ Кочани)

Од Клиничкиот центар во Белград отпуштени последните два пациента поврдени во пожарот во Кочани

June 6, 2025

Усвоен план за подобро справување со сајбер напади и кризи во ЕУ

June 6, 2025
Семејна фотографија од министрите за одбара во НАТО Фото: НАТО

Министрите за одбрана на НАТО дефинираа нови цели за капацитети за зајакнување на Алијансата

June 6, 2025
Војо Маневски

Дали да гласа дијаспората не е вистинското прашање

June 6, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home АНАЛИЗИ

Во предизборната кампања партиите не штедат на видеа и на реклами на Фејсбук

Предвремена кампања и масивни онлајн кампањи на политичките партии, бележи мониторингот на ЦИВИЛ во првите денови на изборната кампања.

July 1, 2020 18:00
in АНАЛИЗИ, ИЗБОРИ, ПОЛИТИКА, СЛОБОДНА ЗОНА
Share on FacebookShare on Twitter

Предизборната кампања, која повторно почна предвреме, најмногу се води со видео спотови и со спонзорирани содржини на социјалните мрежи, покажува мониторингот на Цивил. Тимот на Цивил за мониторинг на финансирањето на предизборната кампања од 20 јуни до 28 јуни на полноќ регистрираше 220 политички настани за кои партиите потрошиле пари во или вон рамките на платеното политичко рекламирање.

Една десетина од настаните се случиле пред официјалниот почеток на кампањата на 24 јуни. Една третина од досега регистрираните собири на партиите се одржале пред официјално да почне предизборната кампања.

Речиси сите партии имале партиски промотивни активности пред да почне кампањата. Мониторингот регистрираше вкупно 20 такви настани, од кои девет биле јавни собири, а ги организирале и СДСМ, и ДУИ, и ВМРО-ДПМНЕ и Алијанса за Албанците. Пред официјалниот почеток на кампањата биле промовирани пет партиски видео-спотови.

Видео-спотовите се најчест материјал за партиска промоција во досегашниот тек на кампањата. Повеќе од една третина од вкупно регистрираните предизборни активности (повеќе од 36 отсто, или 80 различни) се видео-спотови, од спотови за промоција на партиски предизборни пораки, до спотови со снимки од говори, средби со граѓани или изјави, снимени за партиски предизборни потреби.

Далеку најголем дел од предизборните активности во минатите осум денови се случувале онлајн. Досега 66 настани или 30 отсто се спонзорирани содржини на социјалните мрежи,

Во минатите осум дена се регистрирани 41 митинг или друг јавен собир организиран од политичка партија. Тие опфаќаат скромни 18,6 отсто од вкупната предизборна активност, а околу 12 отсто отпаѓаат на дистрибуција на  промотивни брендирани печатени материјали со идентификација на политичката партија, најчесто на јавни настапи, но и по домови.

Мониторингот досега регистрираше 10 партиски видео-спотови за „црна кампања“, или за оцрнување на политичкиот противник, кои зафаќаат 4,5 отсто од вкупните предизборни активности. Од нив, седум се промовирани од ВМРО-ДПМНЕ, еден од СДСМ, а два се со непознат нарачател. Еден од тие е насочен против партнерството на СДСМ и БЕСА, а другиот против ВМРО-ДПМНЕ. Регистрирани се и четири слуаи на дистрибуција на печатени материјали за „црна кампања“. Во 8 случаи, тимот за мониторинг забележа скриено политичко рекламирање и кампања, а во 5 случаи рекламирање вон законските рамки.

Најголем дел од 220 регистрирани настани биле организирани од СДСМ, 88 различни настани, а втора е ВМРО-ДПМНЕ со 61 настан. ДУИ организирале 18 предизборни активности, Алијанса за Албанците 14, а сите други набљудувани партии по помалку од десет настани.

Досега 17 содржини биле промовирани без да се открие нарачателот, а најголем дел од нив биле спонзорирани содржини на социјалните мрежи. Од нив, 9 биле насочени против СДСМ, еден против СДСМ/БЕСА и еден против ВМРО-ДПМНЕ.

Тимот за мониторинг на финансирањето на предизборната кампања досега регистрираше четири наводи за купување гласови, сите објавени на медиуми блиски до опозицијата, во кои владеачката СДСМ се обвинува за предизборен поткуп.

На 21 јуни ТВ Алфа објави прилог во кој се зборува за наводно поткупување гласачи од страна на СДСМ во Прилеп. Активисти на партијата, користејќи службено комбе на државен дом за стари лица надвор од работното време, товареле вреќи во еден од штабовите на СДСМ во градот). Такви наводи беа објавени и за Шуто Оризари, каде што наводно  активист им нудел на граѓаните „хуманитарен пакет“ од 1.700 денари доколку гласаат за СДСМ.  Новинарот се повикува на видеа објавени на социјалните мрежи, чија автентичност и веродостојност не можеше да се утврди.

На 22 јуни порталот Република објавува напис во кој се обвинува СДСМ дека „дели поткуп по домаќинства“ во Ѓорче Петров, со фотографија од човек како носи пакет, како и возило полно со пакети. Написот е пренесен на повеќе други портали.

Последниот навод за поткуп на гласачи мониторинг тимот го регистрираше на 24 јуни, на првиот ден од кампањата. Порталот „Економски лидер“ објави напис во кој се обвинува СДСМ дека на првиот ден од кампањата, партијата врши поткуп на гласачи од ромска националност во Гостивар. Објавени се две фотографии на кои се гледа како луѓе чекаат на ред за да добијат некакви пакети, како и видео на кое не се гледаат злоупотреби. Написот го преземаат низа други медиуми.)

Мониторингот во минатите осум дена регистрираше и еден случај на злоупотреба на јавни ресурси. На 22 јуни носителот на листата на ДУИ во петтата изборна единица Талат Џафери, според извештаите на набљудувач на Цивил, се појавил на партиска средба со граѓани во Ростуше со службен автомобил на Собранието.

Мониторинг тим на ЦИВИЛ

 

 

Print Friendly, PDF & Email
Tags: избориполитичко финансирање
Share39Tweet25Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Бранимир Јовановиќ за ЦИВИЛ МЕДИА: Македонија навистина е четврто место во Европа по економски развој – ама од позади!

    105 shares
    Share 42 Tweet 26
  • Осумнаесетгодишниот син на Блерим Беџети од ДУИ примил 12.000 евра од Комунална хигиена – Скопје за „интелектуални услуги и совети“ за заштита на животната средина

    96 shares
    Share 38 Tweet 24
  • Украинските дронови погодија над 40 руски стратешки бомбардери во шокантен напад далеку зад линиите на фронтот

    94 shares
    Share 38 Tweet 24
  • Поранешниот командант на ОВК, Бреза, уапсен по 22 години бегство

    92 shares
    Share 37 Tweet 23
  • РЕАКЦИИ: „Ако не влеземе во ЕУ, Коридорите 8 и 10 никогаш нема да се завршат“; „Ако му одговара на НАТО, со Британците ќе се завршат и Коридорите“

    88 shares
    Share 35 Tweet 22

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ