• Latest
Фото: Укринформ

„Мирот“ по руски услови главна цел на пропагандата на Кремљ

February 3, 2023

Косовски пратеник удри граѓанин со бокс оти го нарече „лажго“ – инцидент во центарот на Приштина!

October 26, 2025

Примирје меѓу Тајланд и Камбоџа – договор потпишан со посредство на Трамп во Куала Лумпур

October 26, 2025
Фото: Скриншот од видео на BBC News

САД разгледуваат можност за распоредување мировни сили во Појасот Газа – прашањето денеска на маса во Катар

October 26, 2025

Точно една недела до вториот круг на локалните избори – кампањата влегува во завршница во 32 општини и Град Скопје

October 26, 2025
Фотографија: Скриншот од Фејсбук видео

„Марш на ангелите“ во Кочани: Правдата и вистината да излезат на виделина

October 25, 2025
Фотографија: Wikimedia Commons

Независната кандидатка и левичарка Кетрин Коноли победи на претседателските избори во Ирска

October 25, 2025

Мицкоски очекува 59 градоначалници по завршување на вториот круг од локалните избори

October 25, 2025

Хоџиќ: Македонската политичка елита ја подготвува јавноста за интеграција во „српскиот свет“

October 25, 2025

Најголемиот американски воен брод, авиони, беспилотни летала и маринци се распоредуваат околу Венецуела

October 25, 2025

Камала Харис: Можно е повторно да се кандидирам за претседателка на САД

October 25, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home КОНФЛИКТИ ВОЈНА ВО УКРАИНА

„Мирот“ по руски услови главна цел на пропагандата на Кремљ

February 3, 2023 12:59
in АНАЛИЗИ, ВОЈНА ВО УКРАИНА, ДЕЗИНФОРМАЦИИ, ПРОПАГАНДА, СВЕТ, ТОП 5
Фото: Укринформ

Фото: Укринформ

Share on FacebookShare on Twitter

Свои препораки за спротивставување на руската пропаганда во иднина дадоа аналитичарите на мониторинг-групата „Украинска војна дезинфо“ кои веќе 6 месеци ја проучуваат пропагандата на Кремљ во Централна и Источна Европа, пренесува Укринформ повикувајќи се на анализата на украинскиот Центар за стратешки комуникации и информациска безбедност.

Препораките се засноваат на наодите во врска со руската пропаганда, следени од ГО и тинк-тенкови во 15 земји: Естонија, Латвија, Литванија, Белорусија, Полска, Украина, Словачка, Чешка, Унгарија, Романија, Србија, Северна Македонија, Бугарија и Грузија.

Така, во финалниот извештај, аналитичарите сугерираат дека мрежата на руска пропаганда во иднина ќе ги фокусира своите напори на ширење повици за мир, но според условите на Русија, со акцент на важноста од снабдување со руска енергија во текот на претстојната зима.

Истражувачите, исто така, веруваат дека Кремљ сè повеќе ќе се фокусира на операциите на влијание, користејќи ги факторите на кои се ранливи општествата од различни земји, на пример, историска траума и навреди или верски или етнички разлики. Замрзнати конфликти, спорни територии – сето тоа може да се искористи и за да се обиде да го прошири влијанието на путинизмот.

Вниманието на истражувачите го привлече лансирањето на балканскиот пропаганден канал РТ, па аналитичарите очекуваат значително зголемување на деструктивните информативни операции на Кремљ на Балканот, особено во Бугарија и Црна Гора.

Истражувачите, исто така, разгледаа четири главни наративи во Централна и Источна Европа што Русија ги ширеше во претходните години како подготовка за напад на Украина.

1. НАТО (понекогаш Западот) е кабала од тајни глобалисти, а САД се експанзионистичка империјалистичка сила која има намера да уништи „суверени“ држави како Русија.

2. Руските заедници кои живеат надвор од Русија, како што се балтичките земји и Украина, се предмет на прогон, присилна асимилација и, во некои случаи, геноцид од страна на националистичките власти.

3. Украинската влада е корумпирана, нелегитимна, фашистичка, нацистичка, сатанска марионета на Западот, која не дејствува во интерес на украинскиот народ.

4. Русија е суперсила со непобедлива армија, неограничени ресурси и единствената сила што го „заштитува“ светот од западниот империјализам.

Овој пример на општи наративи совршено ја илустрира стандардната формула за деструктивното влијание на Кремљ. Пропагандата избира социјално ранлива група која лесно се уверува дека нивните права се злоупотребени од „злите сили“ на САД и Западот. И добрата и силна Русија се бори токму со овие „зли сили“. Болшевичката пропаганда некогаш делуваше на ист начин: „Ние не заземаме нови земји, туку едноставно ги ослободуваме работничките луѓе од капиталистите и империјалистите“. Оваа глупост за „вечните непријатели“ му дозволува на режимот да го држи својот народ под покор, поради стравот од надворешна закана. Како што славно напиша Џорџ Орвел во „1984“, „Океанија отсекогаш била во војна со Истазија“.

Приказот на САД и НАТО како агресивна сила е стар пристап кој се користел за време на советската ера и се актуелизирал за време на војните во Босна и Косово во процесот на распадот на Југославија. Пропагандистите исто така промовираа таков наратив за време на вооружените конфликти во Авганистан, Ирак и Либија. И, се разбира, за време на руската агресија врз Украина.

Истражувачите заклучуваат дека иако во земјите од Централна и Источна Европа Кремљ прибегнува кон различни пораки и пристапи за нивно дистрибуирање, генерално, пропагандата не успеа да ја постигне главната цел – да го уништи единството на Западот. Не успеаја да донесат одлучувачка промена во јавното мислење.

На ова се спротивставија ефективни контра-извештаи за вистинските настани во Украина, кои работеа во пресрет на про-Кремљ пропагандистите, и придонесоа за градење силна меѓународна солидарност со нашата земја. Интеракцијата на граѓанското општество во различни земји, каде што беше следено влијанието на пропагандата, придонесе за подобро разбирање на предизвиците во информациската сфера.

Истражувачите веруваат дека следењето на руската пропаганда не треба да се ограничи на проучување на соседните региони на Русија, туку треба да се одвива низ целиот свет, со посебен фокус на општествата каде што руската пропаганда е паразитска врз внатрешните ранливости. Главниот заклучок е дека државите и општествата треба да соработуваат за подобро да ја разберат заканата од операциите на активно влијание на Кремљ и да изградат заштита од нив преку зајакнување на нивната отпорност во информациската средина.

Постои итна потреба да се работи на разбирање на јавноста за опасноста од методите и акциите на руската пропаганда. Ова може да биде олеснето со медиумски кампањи и зголемување на дигиталната писменост на луѓето. Важен елемент во борбата против дезинформациите на Кремљ е и обуката за информациска хигиена на граѓаните и добро осмислените кампањи за стратешка комуникација.

Подготви: Д. Мишев

 

Print Friendly, PDF & Email
Tags: аналитичаридезинформациимировни преговорируска пропаганда
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Поранешен унгарски разузнавач по неодржувањето на средбата помеѓу Трамп и Путин: Она што сега изгледа како дипломатски успех, на долг рок ќе се претвори во сериозна трагедија

    130 shares
    Share 52 Tweet 33
  • „На Ѓупците треба да им се забрани да гласаат“ – советник од десничарската МААК со скандалозен расистички испад во Неготино

    126 shares
    Share 50 Tweet 32
  • EУ испрати порака, Мицкоски молчи – Андонов со жестока критика

    185 shares
    Share 74 Tweet 46
  • „Путин повторно го изигра“: Откажувањето на самитот во Будимпешта ја завршува фантазијата на Трамп дека ќе донесе мир во Украина

    101 shares
    Share 40 Tweet 25
  • Разобличување на „буразерската“ финансиска коалиција: Алта банка и „посвоената“ Стопанска банка – Битола во обид да го избегнат европскиот финансиски радар

    99 shares
    Share 40 Tweet 25
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ