Од 5 мај 2022 година, од почетокот на руската инвазија на Украина, загиналo 221 дете, а повеќе од 408 деца се повредени. Поради активните воени дејствија во погодените региони, нема можност да се увидат областите на гранатирање и уништување. Во моментов се утврдуваат вистинските податоци за загинатите и повредените деца во овие региони.
Според информациите добиени од партнерските организации за човекови права, руските агресори создале широка мрежа на места за „филтрирање“ на Украинците. Ова го соопшти комесарката на Врховната рада на Украина за човекови права Лиудмила Денисова.
На привремено окупираната територија во регионот Доњецк, филтрирањето се врши во градските и окружните одделенија на таканареченото „Министерство за внатрешни работи на ДПР“ во Донецк, Мариупол, Макиивка, Старобешеве, Мангуш, Бугас, Безимен, како и во филтрационите логори во Докучаивск, Микилски, Мангуш, Безимен, Јалта (област Мангуш), во истражниот центар во Доњецк (посебен кат е доделен за мерки за филтрирање), каде што постапката за филтрирање е построга.
На привремено окупираната територија во регионот Луганск, „филтрација“ се врши во градските и окружните одделенија на таканареченото „Министерство за внатрешни работи на Луганската Народна Република“, како и во „филтрационите кампови“ во областа Перевалски во Луганск. регион, лоциран врз основа на поранешната поправна колонија Чорнухин № 23 (за мерки за „филтрација“ се доделува посебен кат).
Граѓаните кои се депортирани или кои ги напуштиле населените места каде се водат воени дејствија или биле привремено окупирани се подложени на „филтрација“. Оваа постапка се спроведува пред присилната депортација во Русија. Жителите кои имаат пасоши на псевдодржавните организации „ЛДНР“ и Руската Федерација не подлежат на „филтрирање“.
Целта на „филтрирањето“ е да се спроведе попис на преживеаните за да се исчистат неверодостојните, според списоците дадени од соработници на владини функционери, вработени во комуналните претпријатија, членови на Антитерористичката операција / Здружени оперативни сили, украински активисти и проверете ги луѓето за лојалност кон руските власти.
Како дел од оваа постапка, претставници на псевдо-републики, службеници на ФСБ испрашуваат граѓани, спроведуваат процедури за отпечатоци, проверуваат мобилни телефони – контакти, кореспонденција, фотографии, видеа, активност на социјалните мрежи за „лајкови и реобјавувања“ на проукраински страници. Телото се испитува и за тетоважи.
Некои луѓе треба да чекаат неколку дена за оваа постапка.
Ако помине „филтрирање“, на лице му се издава „пропусница“, која дава право да се движи низ територијата на самопрогласената „ЛДНР“.
Во иднина, граѓаните на Украина се испраќаат во економски депресивни области на Русија. Во исто време, Украинците добиваат документи со кои им се забранува да ги напуштат руските региони на две години.
Граѓаните кои не ја поминале „филтрацијата“ се однесени во непознат правец. Нема информации за нив.
Воените лица се сместени во „филтрациони логори“, најчесто членови на Антитерористичката операција / Силите за здружени операции, поранешни војници и службеници за спроведување на законот и проукраински активисти. Една од целите на задржувањето на мажите во овие „логори“ е да се надополни фондот за размена. Таму сите мажи се мачени и малтретирани, држени во нехумани услови.
Употребата на оружје за масовно уништување против цивили е злосторство против човештвото и прекршување на четирите Женевски конвенции од 1949 година.
Убивајќи цивили, силите на агресорот продолжуваат да вршат злосторства против човештвото како дефинирани со Статутот на Меѓународниот воен трибунал и Римскиот статут на Меѓународниот кривичен суд, цинично непочитувајќи ги сите барања на Женевската Конвенција за заштита на цивилни лица во време на војна. Според овие норми, намерни напади врз цивили кои не се директно вклучени во непријателствата се поистоветуваат со воени злосторства.
Земањето цивилни заложници е директно кршење на членовите 3 и 34 од Женевската Конвенција во однос на заштита на цивилни лица во време на војна, член 9 од Меѓународниот пакт за граѓански и политички права и член 5 од Европската Конвенција за човекови права.
Д. Тахири