• Latest

ЗНМ: Власта ги наградува послушните медиуми, а ги казнува критичките новинари!

April 13, 2017
Супорт Кочани, фото Х

„Супорт Кочани“ со герила акција на плоштадот во Скопје: „Толку ли брзо нè заборавивте“

May 9, 2025

(ВИДЕО) Со „Шерман“ повторно против фашизмот – на Илон Маск

May 9, 2025

24 ЧАСА: Европа посилна од Путиновата воена пропагандна парада; „Супорт Кочани“ со герила акција на плоштадот во Скопје: „Толку ли брзо нè заборавивте“; Уште едно убиство, застрелан турски студент во кафуле во Штип

May 9, 2025

Денот на Европа – сидро на стабилноста наспроти Путиновата пропаганда

May 9, 2025

Одбрана на демократијата: Обнова на довербата во демократските институции и процеси

May 9, 2025
Никица Корубин

(Де)исламизирана албанофобија

May 9, 2025
Фото: На 7 мај, Јодл потпиша безусловен „Акт за воено предавање“, Wikipedia

Историски факти: Кога е Денот на победата над фашизмот

May 9, 2025

Ден на Европа: Зачетоци, формирање, значење и одбележување

May 9, 2025

Велика Британија објави нов пакет санкции против Русија кои вклучуваат директори на нафтена компанија

May 9, 2025
Фросина Кулакова

Васил Јованов призна вина за прегазувањето на Фросина Кулакова

May 9, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ПОЛИТИКА

ЗНМ: Власта ги наградува послушните медиуми, а ги казнува критичките новинари!

April 13, 2017 12:46
in ПОЛИТИКА
Share on FacebookShare on Twitter

Може да се констатира дека Владата ги користи сите инструменти на власта да ја ограничи слободата на говорот и да ги контролира медиумите. Покрај формалниот мораториум за Владини реклами од мај 2015 година, јавните институции, по разни основи, во 2016 година трошеле големи суми за промовирање во медиумите… Ова се дел од заклучоците во извештајот „Показатели за степенот на слобода на медиумите и безбедноста на новинарите“, кој Здружението на новинари го презентираше денеска.

„Со жалење можеме да констатираме дека состојбата со слободата на медиумите минатата година се влошува во сите индикатори на истражувањето, како што е медиумско законодавство и неговата имплементација, вкупната професионална, економска и социјална состојба на новинарите, како и нивната безбедност. Таа во однос на медиумите применува политика на стап и морков. Послушните медиуми ги наградува со јавни пари, додека новинарите што ја критикуваат, постојано ги напаѓа и ги изложува на разни притисоци“, се вели во извештајот на ЗНМ.

„Министерствата и општините во Македонија во 2016 година имаат потрошено околу еден ипол милион евра во печатените, онлајн и регионалните и локалните медиуми.  Околу 400 илјади евра се потрошени во првата половина од минатата година, додека над еден милион евра биле планирани да се трошат во втората половина“, произлегува од анализата на податоци кои се дел од извештајот. Како што велат од ЗНМ, сумите сé уште поголеми затоа што четири министерства и 23 општини одбиле да дадат податоци за средствата потрошени во медиумите, а од 80 општини, само 42 – дале податоци за планираните средства за трошење во втората половина од 2016 година.

„Ако овие средства битно не влијаат на збогатување на програмската шема на националните телевизии, тогаш логички се поставува прашањето: која е нивната вистинска намена?  Ние сме убедени дека власта не се грижи за домашната продукција, туку за купување наклонетост на медиумите“, заклучуваат од ЗНМ.

Како што е наведено во извештајот, најмногу средства за огласување и претплата за весници имаат одвоено општините Битола и Гостивар, со околу 60, односно 50 илјади евра годишно.

„Начинот на распределба и целта заради која се трошат парите во медиумите, оставаат сомнеж дека министерствата и општините сакаат да ја купат наклонетоста на медиумите и да ги инструментализираат за политички интереси. Со тоа, се поткопува нивната независност и се загрозува правото на граѓаните – од медиумите да добијат навремени и веродостојни информации“ велат од ЗНМ, и посочуваат дека во медиумите каде власта со пари не успеала да се наметне, таа користи гола сила да ги замолчува новинарите.

„Според нашите податоци во последните четири години, нападнати се над 40 новинари, од кои околу половина се случиле во 2016 година. Имавме прогонувани новинари, еден осуден на затворска казна, а друг – повеќе од една година е во притвор, осомничен за неиздржани обвинувања“, е наведено во Годишниот извештај.

Во Македонија постои јасна политика на неказнивост на насилството против новинарите! Убедливо најголем дел од инцидентите не се расветлени, а ниту еден насилник не е казнет, потенцираат новинарите

 

 

Print Friendly, PDF & Email
Tags: ЗНМкампањаМедиумиминистерстванасилствоновинариопштиниПритисок
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Пандов љубител на костимирани настапи: ангелче, комита, моторџија, историчар, директор, а сега влезе и во мафијашки филм

    142 shares
    Share 57 Tweet 36
  • Зошто надворешната политика на владата на ДПМНЕ е антинационална и стана „тажната приказна“ на Балканот

    126 shares
    Share 50 Tweet 32
  • Тричковски: Медиумите се за граѓаните тоа што е златицата за компирите!

    97 shares
    Share 39 Tweet 24
  • Мрежа за заштита на жените Ромки: Фемицидот врз Рамајана не е изолиран инцидент; 142 случаи на семејно насилство врз ромски жени регистрирани во 2024

    95 shares
    Share 38 Tweet 24
  • ПОРТОКАЛОВА ГЛАВА НА ТЕГЕТ ОДЕЛО: Трамп, дрско и без почит, во потрага по внимание на погребот на Папата

    92 shares
    Share 37 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ