• Latest
Фото: Принтскрин Плусинфо

Без автор, со агенда: Јахта-пропаганда и предизборен спин на Плусинфо

August 11, 2025

24 ЧАСА: Јахта-пропаганда и предизборен спин; Мицкоски контра Меџити за УЧК; Пет новинари убиени во Газа

August 11, 2025
Илустрација: ВИ

„Независни заедно“ и ЗХГ бараат потписи за политичка платформа поради правен вакуум и покрај укинувањето на Правилникот за собирање потписи на независните кандидати

August 11, 2025
Фото: Скриншотови од Фејсбук и Инстаграм

Дегутантни коментари и жесток говор на омраза за трагедијата на бугарскиот нуркач во Охридското езеро

August 11, 2025
Мицкоски, прес, 17 ноември 2024, по состанокот со Македонската банкарската асоцијација (скриншот од снимка на Владата)

Кукавичко одземање животи и убивање припадници на МВР и одбрана не може да биде чесна и праведна војна, вели Мицкоски во реакција на изјавата на Меџити дека војната на УЧК била праведна

August 11, 2025

По вчерашното убиство, директорот на БЈБ во посета на СВР Тетово: Нема да дозволиме насилството на поединци да ги нарушат сигурноста и мирот во заедницата

August 11, 2025

Јаневска: Едносменската настава не е лесен процес, во 25 училишта ќе има потреба од доградба на училници

August 11, 2025

ЦИВИЛ објави проширување на мандатот на својата клучна мониторинг-единица за откривање, следење и справување со хибридните закани

August 11, 2025

Мицкоски за цените на храната: Правиме детални анализи, не сакаме популистички мерки, туку трајно решение

August 11, 2025

(ИЗБОР) Албански медиуми: Албанската влада го исклучи сигналот на News24, новинарите протестираат; Радомир Лабан – од осуденик во Србија до судија во Косово и безбедносен ризик

August 11, 2025
Фото: Роман Шеремета/ Фејсбук

Специјалниот претставник на Трамп „погрешно го разбра“ Путин: Опасна некомпетентност од некомпетентна администрација

August 11, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ДЕЗИНФО ПРОПАГАНДА

Без автор, со агенда: Јахта-пропаганда и предизборен спин на Плусинфо

Кога пропагандата зборува без име - изборите во сенка на анонимни политички центри

August 11, 2025 14:10
in ВЕСТИ, ДЕЗИНФО, ИЗБОРИ, ПОЛИТИКА, ПРОПАГАНДА, ТОП 5
Фото: Принтскрин Плусинфо

Фото: Принтскрин Плусинфо

Share on FacebookShare on Twitter

Последниот „медиумски манипулативен хит“ на Плусинфо насловен: ФИЛИПЧЕ И ЗАЕВ СИ ГИ ЛАДАТ НА ЈАХТА НА ХАЛКИДИКИ Венко тренира да го џитне сидрото да влече напред на локалните избори, каде што се објавени фотографии од поранешниот премиер и лидер на СДСМ, Зоран Заев, актуелниот претседател на опозициската СДСМ, Венко Филипче и кандидатот за градоначалник на Аеродром, Александар Трајановски, е класичен пример за нарачана пропаганда маскирана како вест. Без автор, без потпис кој е фоторепортерот, без одговорност – а тоа отвора прашања: кој го пишува овој текст и во чие име?

Додека во Скопје, покрај пеколното време, се вжештува и политичката дебата пред кампањата за локалните избори, актуелниот и поранешниот лидер на СДСМ, Венко Филипче и Зоран Заев, предизборно си ги ладат на луксузна јахта на брегот на Егејското Море…, пишува на анонимниот текст, колумна, репортажа, соопштение на одредена партија… (не знамеме) на Плусинфо, објавено во недела, односно на 10 август 2025 во 20:31 часот.

Последниот медиумски напис за наводната „луксузна дружба“ во Халкидики е уште еден пример како сензационализмот и манипулативните наративи се користат за политичка дискредитација во пресрет на локалните избори што ќе се одржат на 19 октомври и (2 ноември втор круг). Текстот има јасна цел да ги прикаже кандидатите на СДСМ како незаинтересирани, елитистички и оддалечени од реалните проблеми на граѓаните – што е класична стратегија во предизборна борба.

„Ексклузивниот пловен објект е на Зоран Заев и е закотвен на третиот крак

На „клунот“ на јахтата е Венко Филипче и веројатно тренира да го џитне сидрото да влече напред. Позади, кај моторот, е неговиот ментор Зоран Заев. Да се знае кој е моторна сила на партијата и кој дејствува од заднина.

… Трајановски е зафатен со „делкање“ на ручекот, што веројатно го платил главниот спонзор“, пишува меѓудругото анонимниот автор.

Наместо информирање, текстот гради слика преку сарказам, навредливи квалификации и инсинуации без докази – „си ги ладат на јахта“, „џитне сидрото за локалните избори“, „делкање на ручекот“, „ексклузивниот пловен објект е на Заев“ – фрази што не нудат факти, туку спин и пропаганда.

Од „вилата“ до „јахтата“ на Заев – стара пропаганда во ново руво

Да потсетиме, и во декември 2020 година, ВМРО-ДПМНЕ ширеше лажни вести со помош на одредени македонски медиуми и бугарскиот портал Биг5 кој објави „ексклузивни фотографии од новото прибежиште на премиерот Зоран Заев“, дека наводно има вила на Халкидики, Грција.

Лажната вест за вилата на Заев на Халкидики

Анонимниот текст на Плусинфо го споделиле медиумите блиски до власта. Курир го објави текстот и го сподели на својот Фејсбук профил со коментар: Предизборно ладење на Венко и менторот. ФОТО: Заев и Филипче фотографирани на луксузната јахта на Заев на Халкидики.

Фото: Принтскрин Фејсбук на Курир

Текст е дел од предизборна стратегија за дискредитација, користејќи емоционално обоен јазик, симболика и потсмев за да го подрива имиџот на противничките кандидати.

„Филипче и Заев си ги ладат на јахта на Халкидики“ – намерно употребена колоквијална и потценувачка фраза за да создаде слика на недостапен луксуз и безгрижност во контраст со состојбата дома.

„Венко тренира да го џитне сидрото да влече напред на локалните избори“ – саркастична алузија дека активноста на јахта е поврзана со политички планови.

„Што се потврдува и од приложеното“ – ироничен коментар за тврдењето дека Заев не се меша во политика.

Детално опишани „позиции“ на јахтата („на клунот е Венко, кај моторот Заев“) за да се симболизира кој е „моторната сила“ и кој е „од позадина“, односно на граѓаните им се приложува „кој е газдата на СДСМ“.

Фотографии се користат како доказ, но со наративно толкување кое го насочува читателот кон одредена перцепција. Поврзување на трето лице (Александар Трајановски) со истата сцена, и притоа потсмевање на неговата активност („делкање на ручекот“). Алудирање дека „главниот спонзор“ плаќа – имплицитна порака за клиентелизам.

Фото: Принтскрин Плусинфо

„Ние“ и „тие“ реторика: „Некој си ги лади на јахта… а ботовите… нека се пењават и ломотат“ – создава поделба меѓу „луксузерите и богатите“ и „загреаните“ во партијата.

Предизборната трка одамна се води и надвор од официјалната кампања – на теренот на медиумската пропаганда. И таму, како и на избирачките места, победува оној што подобро ја насочува перцепцијата, а не оној што има повеќе факти.

ЦХТМ

Print Friendly, PDF & Email
Share34Tweet22Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Фото: Фејсбук ФК Шкендија

    „Илирида, Чамерија“ и „Наше ќе биде и Солунско поле“

    92 shares
    Share 37 Tweet 23
  • ЦХТМ: Засилено присуство на руската пропаганда во македонските медиуми во пресрет на локалните избори

    89 shares
    Share 36 Tweet 22
  • Вицепремиерот Стоилковиќ одговори, но не на прашањата од ЦИВИЛ

    87 shares
    Share 35 Tweet 22
  • Без автор, со агенда: Јахта-пропаганда и предизборен спин на Плусинфо

    86 shares
    Share 34 Tweet 22
  • РУСКИ ХИБРИДНИ ЗАКАНИ: Моделирање и пристапи (1)

    86 shares
    Share 34 Tweet 22
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ