• Latest
Илустрација: ВИ

Каде завршува информирањето, а каде почнува пропагандата, што е што во изборен контекст

August 25, 2025

Албанија ја претрча Македонија на патот кон ЕУ, Мицкоски упорно инсистира дека не е така – Брисел упорно го демантира

November 18, 2025
Фото: Х профил на Марта Кос

Утрински вести со – Рама!

November 18, 2025

Утре почнува судскиот процес за трагедијата во „Пулс“

November 18, 2025

Десетици илјади Словаци протестираа против Фицо по повод годишнината од падот на комунистичкиот систем

November 18, 2025

Фон дер Лајен: Проширувањето е инвестиција во мир, безбедност и заедничка иднина

November 18, 2025

„Децата молчат, ние мора да зборуваме“: Почнува кампања „1 од 5“ за спречување сексуално насилство врз деца

November 18, 2025

Советот за безбедност на ОН го прифати американскиот план за мир во Газа

November 18, 2025

Загрепскиот небодер ‘Вјесник’ во пламен: Огнот беснее по катовите, штетата огромна, нема човечки жртви

November 18, 2025

Студентите од Србија под кибер-офанзива: „Некој сака да го замолчи нашиот глас“

November 18, 2025
Фото: Скриншот од Фејсбук страната на германската амбасада во Приштина

Министерот за надворешни работи на Германија, Јохан Вадефул денеска во Скопје

November 18, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ПРОЦЕСИ ИЗБОРИ

Каде завршува информирањето, а каде почнува пропагандата, што е што во изборен контекст

August 25, 2025 15:45
in ВЕСТИ, ЕДУКАЦИЈА, ИЗБОРИ, ПРОПАГАНДА, ТОП 5
Илустрација: ВИ

Илустрација: ВИ

Share on FacebookShare on Twitter

Пропагандата е форма на комуникација што користи вистинити или лажни информации за да влијае и да манипулира со мислењето, емоциите и однесувањето на луѓето.

Во изборен контекст, терминот пропаганда има специфично значење и се разликува од обичното политичко рекламирање или информирање.

Што е пропаганда за време на избори?

Пропагандата во изборен контекст е систематско ширење на пораки со цел да се убеди или придобие јавноста за одредена партија, кандидат или идеја. Често користи емоции, симболи и манипулација со информации наместо аргументирана дебата. Може да вклучува лажни вести, извртување факти, селективно прикажување на податоци, па дури и ширење страв или поделби за политичка корист.

Во изборен контекст пропагандата се препознава преку:

  • Партиски медиумски кампањи – спотови, реклами, наративи кои повеќе емоционално отколку аргументирано придобиваат гласачи.

  • Партиска злоупотреба на јавни ресурси – кога власта користи државни пари, институции или јавни настани за своја промоција.

  • Негативна пропаганда – дискредитација на политички противници преку дезинформации или манипулативни пораки.

  • Пропаганда маскирана како информирање – на пример, јавни кампањи или „вести“ што всушност промовираат една политичка опција.

Изборната кампања е јасно обележена, транспарентна, заснована на програми и аргументи. За разлика од неа, пропагандата е прикриена, манипулативна, со цел да влијае врз гласачите без тие да бидат свесни за тоа.

Примери на пропаганда

Злоупотреба на државни ресурси за партиски цели

  • Власта организира свечено отворање на автопат, фабрика или училиште токму за време на изборна кампања, при што настанот изгледа како партиски митинг.

  • Наместо да се информираат граѓаните за инфраструктурен проект, тоа се користи како доказ „гласај за нас – ние градиме“.

Страв и поделби

  • Пораки од типот „ако победи опозицијата ќе ја продадат државата“ или „ако гласачите не ја дадат поддршката, ќе нема плати и пензии“.

Црна пропаганда (дискредитација)

  • Ширење полуинформации или дезинформации за противникот, на пример: „Овој кандидат има тајни договори со странски држави“ без докази, или спотови што користат извадени реченици од контекст.

Маскирана партиска реклама

  •  „Информативни прилози“ во медиуми каде новинарски текст всушност е пишуван како реклама за кандидатот.

Во Северна Македонија иако секогаш е навидум јасно, сепак, во рамки на законската легислатива понекогаш е тешко да се разграничи кампања од пропаганда, бидејќи дел од партиите користат позитивни пораки и програми, но истовремено прибегнуваат и кон манипулации – особено преку медиуми блиски до нив.

Како да го контактирате ЦИВИЛ?

📧 monitoring.civil@gmail.com
💬 Инбокс: facebook.com/civil.mk

Вашиот глас има моќ. Искористете ја!

Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Скриншот од видео на ДИК

    Локалните избори 2025 се официјално и конечно завршени, објави ДИК

    307 shares
    Share 123 Tweet 77
  • Богати странци плаќале по 80.000 фунти за „сафари викенд“ за да убиваат цивили за време на опсадата на Сараево

    103 shares
    Share 41 Tweet 26
  • „Ние сме далеку пред Албанија“ – Зошто оваа изјава на премиерот Мицкоски е важна за европската приказна на Северна Македонија

    122 shares
    Share 49 Tweet 31
  • Вицепремиерот Стоиљковиќ со нервозна реакција на новинарско прашање од ЦИВИЛ – тенденциозна и потпалувачка порака на социјалните мрежи

    99 shares
    Share 40 Tweet 25
  • Како е поврзан министерот Трипуновски со корупцискиот скандал во кој е осомничена негова блиска соработничка

    96 shares
    Share 38 Tweet 24
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ